nieuwe audio-navigatie systemen ook niet veilig genoeg voor diefstal

Noord26

Forumguru
Zijn de Zenec's minder gewild bij het dievengilde? Ik prijs ons gelukkig met een garage, maar je zou toch verwachten dat de nieuwe systemen beter beveiligd zouden moeten zijn als dat de grootste issue was van de oude?

EdK

Forumguru
Maar hierdoor is er weer een nieuw systeem op de dievengildemarkt met misschien als voordeel dat de oude 315 en 510 niet meer of stukken minder gewild worden...........

Maar ook nu weer jammer dat een ander weer niet van andermans spullen kan afblijven, triest

Rem82sch

Senior Member
Het is gewoon triest dat bepaalde personen
Niet van andermans spullen kunnen afblijven.
Het wordt van kwaad tot erger
Hoe meer armoede/werkloosheid hoe erger dit wordt.
Je kan de boel nog zo goed beveiligen.
Maar als ze het willen hebben komen ze het halen.

CDK

Forumguru
@Noord26, dat zou HET grote verbeterpunt moeten zijn..... minder diefstal gevoelig door meerdere componenten..... NIET DUS!

@EdK, er zijn nog zo veel auto's met oude systemen in omloop dat de vorige serie nog lang geliefd zal blijven vrees ik

michelover

Forumguru
Heel apart verhaal als je zo leest. Op een privé oprit, en dan ook nog onder het slaapkamerraam ???
Zijn wel hele stille dieven geweest. Feit dat ze precies wisten hoe ze de navi eruit moesten halen duidt er wel op dat ze "getraind" hebben. Blijft natuurlijk goed shit als een ander aan je spullen zit. Maar zolang we de straffen niet verhogen en de politie niet actief op jacht gaat blijven die oost blokkers lekker hun gang gaan. Beste oplossing is wat je in de VS en in GB ziet, met een lok auto.

EdK

Forumguru
Heel apart verhaal als je zo leest. Op een privé oprit, en dan ook nog onder het slaapkamerraam ???
Zijn wel hele stille dieven geweest.

Wel deze lui slapen waarschijnlijk net zo vast al ik dus !
Slapen is bij in coma liggen en die dieven hoeven dan gerust niet zo stil te doen hoor...

Joske

Forumguru
In België werd het gebruik van een lokauto, zelfs als provocatie gezien en gingen de 'gelokte dieven' in eerste instantie zelfs vrijuit?! Gelukkig in beroep toch nog veroordeeld!

Ze hadden dat ding met een afneembaar scherm moeten maken, hoe moeilijk kan dat zijn.

@ Rem82sch

Heeft niets met armoede of werkeloosheid te maken, maar met hebberigheid. Het is makkelijk geld verdienen of het zelf gebruiken.

EdK

Forumguru
Heeft niet anders dan met normen en waarden te maken, maar ja die vervagen steeds meer in de samenleving van welvaart

Nee. Vroeger werden de eerste autoradio's met een digitaal scherm ook massaal gestolen.Het was makkelijk geld verdienen en de helers konden voor weinig zo'n ding kopen omdat ze het zonde van hun geld vonden om er nieuw veel geld voor neer te leggen. Hebberigheid.

Pendragon

Donateur
Bij mij is het gelukkig nog nooit gebeurd, maar altijd K als ze je auto leegjatten. En heer eerlijk had ik ook niet gedacht dat ze deze niet zouden kunnen jatten. Ze moeten er vast wel meer tijd voor hebben om dit los te maken. En schijnbaar hadden ze ook een sleutel waarmee de auto open kon zonder dat het alarm afging.

s-line

Forumguru
Nou om deze k... zooi zou ik nooit een navigatie systeem bestellen, als ik navigatie nodig heb gebruik ik de telefoon wel of lees gegwoon ook old skool de borden. Zouden meer mensen moeten doen. Dan rijden ze tenminste niet van die rare omwegen, laats reed ik met mijn zoon naar de voetbal en dacht waar gaan ze nu allemaal heen dus ik gewoon mijn eigen route gereden en na mijn tweede bak koffie kwamen ze er eindelijk aan met de op merking de navi deed zo raar?

s-line

Forumguru
Trouwens alle systemen worden momenteel gewoon gestolen,ook van bmw enzo,die heeft ook een gescheiden systeem.
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Zolang het verkocht wordt ,wordt het gestolen dus..
Of ze moeten gewoon alle auto,s voorzien ervan dan is er ook geen vraag meer, maar dan verkopen de dealers ook geen losse systemen meer aan de verzekering en dat zijn toch weer inkomsten! En is de bal weer rond.

Noord26

Forumguru
De bal wordt rond gemaakt omdat de gebruiker gewoon betaald in zijn premie voor de verzekering.

En het niet alleen een navi he, s-line. Het een heel entertainment systeem. Audio-systeem HDD/CD/SD, DVD, parkeersensoren weergave, telefoon intergatie, voorbereidingen voor aansluitingen voor digitale radio/Ipod/USB/Bluetooth, etc.

Mocht hij er ooit uit moeten door een defect of diefstal komt er zeker een Zenec in. Een erg goede dealer hiervan, tevens inbouwer zit hier in de stad. Volgens mij heeft Edk zijn Zenec er ook vandaan.

Cordoba

Forumguru
@Noord: Zenec wordt volgens mij weinig gestolen, maar dat is geen garantie dat het je nooit overkomt.

Ook de conclusie dat de scheiding van componenten niet werkt, vind ik wel voorbarig: er is één geval bekend van diefstal, hoeveel zouden dat er zijn op basis van het oude systeem van één component? Van de oudere systemen zijn genoeg voorbeelden bekend dat bendes een buurt/dorp/stad afstropen en per nacht 5-10 exemplaren meenemen, dat heb ik van de nieuwe versies nog niet gehoord/gelezen.

Rem82sch

Senior Member
@ lexje37
Ik heb zelf een radio/navi met afneembaar front van Pioneer, heb hier ook bewust voor gekozen om diefstal te vermeiden.
Maar wat er ook de achterliggende gedachten ook is.
Zij moeten met het poten van andermans spullen afblijven.
Ik kan mij hier zeer kwaad over maken!!!!
Want ik moet in iedergeval hard werken voor m'n spulletjes,
En het geeft niemand het recht om mijn spullen kapot te maken of mee te nemen of wat dan ook.

Blackokkie2

Forumguru
Dat is wel klote zo. Wat is de sirene met het hoogst aantal decibel? Misschien die dan maar inbouwen in het interieur en aansluiten op een universeel alarm. Moet zo luid zijn dat ze het bloed uit de oren loopt.

Helemaal gelijk.@ Rem82sch.

Iedereen moet met zijn poten van andermans spullen afblijven. Ik heb geleerd dat als ik iets nodig heb, koop ik het op een normale manier. Kan ik het niet betalen, dan maar niet.

Overigens heb ik mijn Columbus er bij de aankoop uit laten halen. Erg jammer, maar had er geen zin dat hij eruit gejat zou worden.

Bovenaan Onderaan