@Rem82sch: ik kan me je reactie wel voorstellen, maar schiet je er iets mee op? De dief en zijn/haar collega's lachen je uit, en zullen er zeker niet van af blijven omdat jij dat vind (ook al heb je gelijk). De politie maakt zich vooral druk of je eventueel betrapte daders wel netjes behandeld, en lijkt eerder het slachtoffer aan te pakken dan de dader(s).
Ik heb in het verleden de fout gemaakt om te rekenen op de 'vakkennis' van autoinbrekers, en dat ze mijn autoradio met rust zouden laten. Dat is jarenlang goed gegaan, tot er (waarschijnlijk) een stel dronken jongeren onderweg naar huis na een avondje stappen toch raampje intikten en met grof geweld de spullen uit de auto hebben gebroken. Ook een afneembaar front is geen garantie, omdat veel mensen die toch in de auto laten liggen. Een vriend van me had ook de gewoonte om zijn frontje weg te stoppen in zijn auto. Op een gegeven moment ook de auto open gebroken, radio eruit, en spullen net voor het verstopte frontje verplaatst, maar frontje zelf hadden ze niet gevonden (net niet ver genoeg gezocht/gevoeld).
Beste garantie is een goed alarm, en als je uitstapt je frontje duidelijk bij je steken: eventueel verkennende potentiele dieven zien dan dat je het frontje bij je steekt, en dat het dus niet in de auto aanwezig is.
@Joske: die 27 schroeven is een denkfout, een dief hoeft niet netjes te demonteren zoals jij en ik normaal wel doen. Volgens mij heb ik het al eens eerder op het forum geplaatst, iemand die zijn radio zeer uitgebreid aan zijn dashboard had vastgeschroefd, gevolg: op een gegeven moment komt ie bij zijn auto en is niet alleen zijn radio weg, maar zijn complete dash
![nailbiting :nailbiting: :nailbiting:](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/nailbiting.png)
Een dief zoek altijd de zwakste schakel en schade die ie veroorzaakt is niet van belang, zolang het risico om gepakt te worden maar klein is. Dat is ook de reden dat zo'n extern stuurslot dat je op je stuur zet als je de auto parkeert, ook nutteloos is: als gebruiker eigenaar ben je een minuut bezig om het slot te plaatsen of te verwijderen, een dief knipt het stuur door en heeft het binnen 10-15 seconden verwijderd (moet wel een nieuw stuur plaatsen).