nieuwe audio-navigatie systemen ook niet veilig genoeg voor diefstal

EdK

Forumguru
Die worden daar ook al getuned..........

Nee hou het op een nylon draadje aan het edele deel en dan de hoogste boom aan ophangen

Krijg als het goed is morgen de auto weer terug, ben me nu aan het beraden welke radio ik terug wil.
heb absoluut geen zin dat over 2 maanden hij er weer uit ligt! Iemand advies welke radio te nemen die
met stuurbediening compatible is??

Rick

Senior Member
In mijn a3 een kenwood laten zetten (3 jr geleden). Is met een afneembaar dubbel din frontje. Altijd een stap achteruit bij de mooie systemen die vag af fabriek levert, maar acceptabel wel. Nieuwe generatie zal misschien nog wel beter zijn. Mijn auto was een leaseauto en mocht van de leasemaatschappij zelf kiezen welk systeem ik erin wilde (alles goedkoper dan een origineel systeem die 3 weken later er weer uit wordt gehaald). Succes

Wordt er overigens voor skoda niet zo'n kluisbak geleverd om je systeem te beveiligen?

Jewepe

Forumguru
@rejemasuperb
De betere after-market audio-/navigatiesystemen (Kenwood, Pioneer, Alpine) hebben allemaal adapters voor stuurwielbediening. Een goede speciaalzaak in caraudio kan je zeker helpen. En in tegenstelling tot wat @Rick aangeeft is mijn ervaring dat de geluidskwaliteit bij genoemde merken veelal aanmerkelijk beter is dan de originele VAG-producten.

Rick

Senior Member
@Jewepe ben zeker geen geluidsexpert en ervaring maar met 1 Kenwood systeem. Ik heb echter altijd het gevoel gehad dat de originele radio qua vermogen en aansturing van de boxen perfect getuned was voor mijn auto waardoor de gehele installatie gewoon klopte.

Op onderdelen (bij totaal vermogen) is de kenwood wel beter.

Daarnaast vind ik de hardwarematige knoppen bij de vag systemen veel fijner werken dan de met ouderwetse techniek uitgeruste touchscreen van de kenwood. Tenslotte blijft het meedragen van het frontje een persoonlijke irritatie.

Nog 2 maanden en dan de nieuwe generatie columbus met canton boxen in een nieuwe octavia. Ik kijk er naar uit.

@rejemasuperb
De betere after-market audio-/navigatiesystemen (Kenwood, Pioneer, Alpine) hebben allemaal adapters voor stuurwielbediening. Een goede speciaalzaak in caraudio kan je zeker helpen. En in tegenstelling tot wat @Rick aangeeft is mijn ervaring dat de geluidskwaliteit bij genoemde merken veelal aanmerkelijk beter is dan de originele VAG-producten.

Beste Jewepe, dank voor je reactie. ik twijfel tussen een kenwood 521dab of een pioneer avh x 8500bt systeem uitgebreid met de losse navi module. Op sommige Duitse sites lees ik dat de stuurbediening van een Superb uitgerust met een Columbus af fabriek niet compatible is met deze after market systemen. Welke speciaalzaak in de regio Brabant kun je mij adviseren zodat ik zeker weet dat met het systeem wat ik ga aanschaffen de stuurbediening blijft werken??

Jewepe

Forumguru
@rejemasuperb
Adviseren is een groot woord. Ik kom oorspronkelijk uit Brabant, maar woon ondertussen in het centrum van het land en heb dus geen recente ervaring met inbouwcentra van caraudio. Voor zover ik weet kun je in ieder geval te raden gaan bij Autoshop De Tijger in Tilburg of Snel inbouwcentrum in Eindhoven. Beide bedrijven zijn al minstens 30 jaar actief in de Caraudio. De Tijger heeft volgens mij de betere roep in de markt. Enne .................... die Zenec heeft mij nooit kunnen bekoren. Persoonlijk heb ik overigens een voorkeur voor Alpine apparaten. Maar goed, dat is zoals gezegd persoonlijk :-).

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ziet er inderdaad goed uit de Zenec echter wil ik graag een systeem waar ik het front kan afhalen. ik wil
geen navilock installeren omdat ik bang ben dat ze dan het hele dashboard gaan slopen om mijn RNS look alike mee te nemen....
Zenec heeft inderdaad geen afneembaar scherm , maar geen ander merk zal zo goed alle mogelijkheden van je wagen overnemen dan de zenec.
Maar zou om je eens goed te oriënteren maar eens naar de tijger in tilburg gaan.
heb mijn zenec daar vandaan en heb nog maar weinig winkels meegemaakt die zo de tijd nemen om je vragen te beantwoorden.

Bovenaan Onderaan