Nieuwe auto is besteld en effe voorstellen

martijn v o

Forumguru
Ik heb ook nog de verwarmde voorruit en het stuur met bediening en flippers voor de DSG besteld. Krijg ik dan ook het afgeplatte stuurtje?

martijn v o

Forumguru
Vanmorgen de auto opgehaald in Tilburg.

Ik zal van het weekend als het droog is wat foto's maken.
Thuis gelijk de VCDS erop gegooid om het een en ander in te stellen.

1- Rechter spiegel kantelen bij parkeren.
2- Needle Sweep
3- Blowerstand in scherm (ik zie alleen op het scherm niet veel extra's verschijnen)
4- Achterklep sluiten met knop in console en met de afstandsbediening. Valt me op dat als je hem sluit hij als hij bijna dicht is stopt. Als ik hem daarna weer iets open doe en daarna dicht dan gaat ie helemaal dicht. Hoort dat zo?
5- Grootlicht assistent permanent aangezet.
6-Stoelverwarmingskeuze laten onthouden
7-Rainclosing. Deze doet het niet, in de module geeft hij aan : out of range. Jammer.

De rest staat al redelijk aan zoals inklappende spiegels. Na een tijdje maar even kijken of de verlichting nar wens is en of de sproeitijden juist zijn.

Vooralsnog perfecte auto (voor de eerste 150 kilometer dan).
Vanavond ook maar eens bij het donker kijken.

martijn v o

Forumguru
Zo de eerste 2000 kilometers zitten erop.

Mijn bevindingen:
- brandstof klotst in de tank als ie redelijk vol zit
- de kilometerstand kun je alleen af lezen als de auto van contact af is (of je moet de cruise control uitschakelen)
- geen opbergvakje voor mijn zonnebril (komt door panodak)
+ Lekkere auto in combi met de DSG
+ Geen windgeruis of trillende zaken
+ Vooruitverwarming werkt perfect
+ ik rij in de individual modus alles in sportstand behalve de bak in E.
- Brandstofverbruik is hoog ik zit momenteel op 5,8 liter/100 kilometer (mijn 2.0 TDI is zuiniger)
+ Infotainment inclusief commando bellen/navigeren werkt perfect (was VW gewend dat is drama)
+ gadgets zoals groot licht assistent/electrische achterklep/lane assist/DAB+/verkeersbordherkenning/dynamische bochtverlichting allemaal VERRUKKELIJK!!
- Ik kan mijn telefoon nergens overzichtelijk kwijt om daarop ook de flitsers te tonen, moet ik nog wat op verzinnen.
- Motorkap moet nog ouderwets met een stang worden vastgezet, was ik niet meer gewend dus kap omhoog, loslaten en knal weer dicht. OEPS.

Postief gestemd dus paar kleine minpuntjes mogen de pret niet drukken.

martijn v o

Forumguru
Ja hoor heb ik weer.
Van de week tijdens een meeting in een welbekende restaurantketen in Nederland ---> schade.
Ik moest toevallig wat uit de auto pakken en zag aan de zijkant krassen en deuken.
Geen briefje en geen bestuurder te bekennen.

Bijlagen

• schade auto.jpg
    schade auto.jpg
    670,2 KB · Weergaven: 58

Asoot

Senior Member
O balen man...Waarvoor laten ze dan ook geen briefje achter....is toch gewoon verzekeringswerk...leef met je mee, in ieder geval ook al heb jij daar zelf niks aan..

martijn v o

Forumguru
Nou het zit van de voorkant tot de achterkant en er zitten ook deuken in dus niet alleen krassen.
Als je dat niet merkt, mogen ze van mij je rijbewijs door de papierversnipperaar stoppen.

Ik zag naast me wel een auto met voor en zij schade staan en heb daar foto's van gemaakt en uiteraard het kenteken genoteerd. Ik ben bij de politie geweest en zij gaan contact opnemen met de bestuurder.

martijn v o

Forumguru
Zo karretje is weer terug van de autoschadeherstelbedrijf.
Ziet er weer netjes strak uit en geheel gewassen en van binnen weer schoon gemaakt. :thumbsup:

Ben ik weer blij, ik had een VW jetta hybride als leenauto, niet helemaal mijn ding.

martijn v o

Forumguru
De teller staat inmiddels al op 5.000 kilometer, nog even zo doorgaan en ik haal Micky nog in!
Nog steeds tevreden over de prestaties en mogelijkheden van de auto.

Ik heb ook ontdekt dat je de cruise controle makkelijk kan verstellen als je eerst op een 80 kilometerweg hebt gereden en daarna op een 120 kilometerweg.
Als je dan eenmaal zelf 120 rijdt dan: Het knopje langer vasthouden en dan springt ie naar de nieuwe stand.

Heb ik iets uitgevonden wat jullie nog niet wisten of is dit verschrikkelijk oud nieuws????

Bovenaan Onderaan