Nieuwe banden...225/40 R18

Noord26

Forumguru
En dat is ook de maat waar dit topic over gaat, vandaar ook een beetje de algemene vraagstelling. ;)

wietze

Lid
Mijn Octavia stond in de showroom op Bridgestones, maar ik had goede ervaringen met de nieuwe Pirelli's P7 Cinturato blue. Ook een erg fijne band. laag verbruik, veel grip en toch behoorlijk slijtvast.
Maar volgens mij hebben zelfs banden een hoog emotie-gehalte...De één zweert bij Conti's maar ik vind het niks...Dus zijn er ook geheid mensen die slechte ervaringen met de Pirellis hebben...

Frank C

Forumguru
Mijn Octavia stond in de showroom op Bridgestones, maar ik had goede ervaringen met de nieuwe Pirelli's P7 Cinturato blue. Ook een erg fijne band. laag verbruik, veel grip en toch behoorlijk slijtvast.
Maar volgens mij hebben zelfs banden een hoog emotie-gehalte...De één zweert bij Conti's maar ik vind het niks...Dus zijn er ook geheid mensen die slechte ervaringen met de Pirellis hebben...

De Pirelli's onder mijn Seat hielden het meer dan 70k km uit (incl wisselen voor-achter), dat gaan de Conti's onder huidige O3C (nu 19k km) zeker niet halen.

Frank C

Forumguru
@Frank C Je bent vast sportiever gaan rijden met zo'n fijne vlotte Skoda :deuk:

Idd zou kunnen, de Skoda nodigt meer uit tot sportiever rijden zover mogelijk in dit land. Heb met de Seat ook meer lange stukken heb gereden. Al was de Seat wel bijna 200kg zwaarder. Lastig in te schatten voor mij wat deze variabelen voor invloed hebben op het slijtage.

Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
Andere variabele : auto lichter en de nieuwe schoenen zwaarder? :maakmegek:

Zonder gekheid, merk, profiel en snelheid index maken soms veel verschil.
Als je een banden test ziet van het zelfde merk en type dan zijn er verschillen in rubber samenstelling betreffende de snelheid index.
Normaal gesproken Is het rubber van een hoge snelheid band zachter en dus minder slijtvast.
Ongemerkt ga je met sommige stille banden wat sneller door bochten, gewoon omdat het kan en je geen protest bemerkt.

Frank C

Forumguru
Ok, dat verklaard op zich wel iets. Huidig setje heeft Y index en dat was bij Seat V index.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar ik ben aan nieuwe banden toe aan de voorzijde. na 55000 km. Zijn nog de nieuwe banden na aflevering. Conti eco contact als ik me niet vergis. Nu heb ik 2 maanden terug een lekke band linksachter gehad, en Conti was toen op korte termijn niet leverbaar. Ze hebben toen een Dunlop sport bluresponse erop gelegd. Ik zit nu te denken om de resterende 3 te vervangen voor de dunlops.
Iemand ervaring met de dunlops? bandenmaat 205/55 R16

andrehj

Forumguru
Even zoeken op het forum, over die Dunlops en hun broertje Goodyear EfficientGrip Performance is al uitgebreid in een andere thread gediscussieerd.

XX_Alexander_XX

Actief lid
Dank voor het antwoord. Heb je 1:1 ervaring tussen 17" en 18"? Is het een stuk erger of is het minimaal? Heb nu de auto met 18" besteld maar als het veel erger is dan overweeg toch maar bij de 17" te laten.

CDK

Forumguru
Het is allemaal relatief en persoonlijk, het hangt onder andere ook van het merk banden af de 1 is stugger als de ander, ook de veren en dempers spelen een rol. Ik rij zo nu en dan eens in een demo auto en vind persoonlijk het verschil in "comfort" steeds kleiner worden vanaf 17" Dus t/m 16" is soft (voor een middenklasse auto) 17" iets stugger maar zeker niet oncomfortabel, 18" lekker direct en goed contact met de weg, 19" en 20" idem mits je een gemodificeerd onderstel hebt, anders wordt het een stuiterbak.

XX_Alexander_XX

Actief lid
Hmmm de twijfels beginnen te komen. Wil wel enige comfort hebben qua geluid etc maar een beetje sportief/look is ook wel fijn. Ik heb geen zin om in een stuiterbak te rijden dat is wel zeker. Is er iemand in Den Haag e.o. met een O3 met 18" wielen zonder Eibach waar ik een keertje kan meerijden als pasagier? :)

Noord26

Forumguru
18" onder een S2 is icm het standaard verlaagde onderstel een prima combinatie. Ik kan niet voor andere spreken, maar dat lijkt mij ongeveer vergelijkbaar met 18" icm eibach onder een S3?

Staar je niet blind op de grootte van de velg. Kies een wat comfortabele band. Michelin heeft een relatief zachte wang is mij inmiddels wel duidelijk. Zeer prettig.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan