Nieuwe banden...225/40 R18

CDK

Forumguru
Precies wat @Noord26 dus zegt, 18" zonder verlaging zal zeker geen stuiterbak zijn. @Pendragon heeft laatst een nieuwe O3 met 18" afgeleverd gekregen en heeft hem ondertussen wel laten verlagen, maar kan jou vast nog wel vertellen hoe het vóór de verlaging reed.

XX_Alexander_XX

Actief lid
Ik heb de voor en na foto's van @Pendragon bekeken en vind de 18" zonder verlaging eigenlijk best mooi. Voor de looks zou verlaging niet hoeven voor mij. Ben benieuwd naar de rij-ervaring met de 18" zonder en met verlaging.

• Leuk
Waarderingen: CDK

pr0mo

Lid
Hier een Octaaf met 18inch. Zonder Eibach rijdt deze prima. Persoonlijk vind ik de auto na de verlaging te stug en te stuiterig. De looks vind ik super mooi, daar is geen twijfel over mogelijk maar wat meer comfort had best gemogen. Dwarsriggels op bruggen, klinkerwegen en dremels voel je goed in de auto. Daarentegen gaan bochten en klaverbladen na de verlaging wel erg lekker. Het is maar net wat je belangrijk vind en wat je wensen zijn.

Groot verschil is wel of geen torsieas bij de achteras!

Laatst bewerkt:

XX_Alexander_XX

Actief lid
Bedankt

ik las in het begin van het eibach draadje het volgende:

"Starre achteras houdt in een torsie as en is standaard op de 1.4TSI, 1.2TSI en de 1.6TDI de auto's met zwaardere motoren krijgen een multilink as"

Klopt dit?

Welke motor heb jij @pr0mo

Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Pfff die O3 kan gerust 20" aan hoor. Ik rij iedere dag 150km op 235 30 20 en het is nog vrij comfortabel hoor. Dus ga maar voor groot is lekker mooi.

• Leuk
Waarderingen: CDK

XX_Alexander_XX

Actief lid
Ik zag een topic over de ophanging:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/achterwielophanging-o3-anders-dan-o2-combi.23720/

Je onderschrift geeft RS aan en die heeft standaard een multilink ophanging ipv een torsie as. 20" zou dan inderdaad prima gaan maar of 20" met torsieas nog comfortabel is?

Ik rij nu een O2 1.6tdi en blijkbaar hebben de O2 standaard een multilink ophanging ongeacht de motor.

Maar goed, ik heb een 1.4 tsi besteld en die komt met torsie as dus afwachten maar :lezen:

peterrapid

Forumguru
Nou ik zeg niet om met 20" te gaan rijden maar een mooie 18" of 19" zal zelfs met de torsie-as best wel te doen zijn hoor.

XX_Alexander_XX

Actief lid
Ik ben benieuwd, ik ben niet zo'n racert, de torsie as zal wel voldoende zijn voor mijn rijstijl maar ja als je wat nare dingen leest slaan de twijfels toe :tegek:.

Ik heb een tijdje geleden een testrit van 1,5 uur in een O3 1.2 TSI gehad met 17" en dat beviel opzich goed zonder dat mij iets uitzonderlijks opviel dus zal opzich wel meevallen allemaal. Ik heb er in ieder geval zin in want de octavia is een gave auto met veel ruimte en luxe :thumbsup:. Nog even afwachten wanneer de auto geleverd wordt.

CDK

Forumguru
Komt vast goed, nog ff geduld hebben en straks lekker van je nieuwe auto gaan genieten :jaja: ;)

Bovenaan Onderaan