Onder m'n Peugeot 206 had ik Conti Sportcontact in de maat 205-45 R17 en in het begin bevielen die goed. Maar nadat ik ze een keer heb gewisseld met m'n winterwielen en weer terug merkte ik ook dat ze gecupt waren. Een redelijk hinderlijk geluid moet ik zeggen. Na nog een keer een zomer-winter-zomer wissel leek het iets minder qua geluid maar de grip was niet zo best meer. En dit terwijl de profieldiepte nog ruim voldoende was, zo'n 4-5 mm. Vooral op rotondes had hij snel last van onderstuur.
De Octavia staat nu nog op de winterwielen waarvan ik even het merk niet weet, en op zomerset zitten Vredestein's Sportrac 5, als ik het goed zeg 205-55 R16 (?).
Ben wel benieuwd hoe de Vredestein's gaan bevallen, heb zelf namelijk nog niet eerder met Vredestein gereden. Binnenkort ga ik de zomerwielen eronder zetten en dan gaan we het beleven.
Ik zal niet zo snel meer voor Conti kiezen omdat ik er vrij snel toch wat strubbelingen mee had zoals het cuppen en de grip die snel slechter werd.
Overigens heb ik onder de Peugeot 206 ook winterbanden van Conti in de maat 195-55 R16, en die bevallen uitstekend! Geen enkel probleem mee en ze doen het in de sneeuw super goed.