Nieuwe banden

Guy

Nieuw lid
Die standaard conti's zijn dat sportcontact2 ?

Ben nu 3 maanden in bezit van octavia II 19 tdi, prachtige auto, heb slechts 1 probleem:het bandenlawaai.
heb 1500km met turanza's gereden en deze dan in de garage (gratis)laten vervangen door michelin primacy en na nogmaals 1500km te hebben gereden maken deze zeker zoveel lawaai en dus ga ik deze verkopen via internet.
Ik zou graag andere stille zomerbanden kopen maar weet echt niet welke ik heb jullie forum reeds volledig door genomen en kom enkel uit bij stille winterbanden.

mijn bandenmaat is 205/55/16 91H of V.

Wat denken jullie van goodyear excellence, heeft iemand die op zijn O II ?

Wie kan mij helpen? Dank bij voorbaat

ougie

Forumguru
Heb in februari, ondanks dat ik er nog zeker 20.000 km mee door kon Good Years eraf laten gooien. Die maakte verschrikkelijk herry dat ik in beginsel dacht dat alle 4 de wiellagers naar de knoppen waren. De dealer bood aan 4 nieuwe banden. Natuurlijk niet op in gegaan, dan betaal je namelijk het dubbele. Gewoon bij de bandenboer 4 nieuwe laten monteren en nu niet van Good Year. Dit waren banden van het type Good Year Eagle NTC-5, misschien dat het daar aan lag. Volgens http://www.autobandentest.com/index.html heeft het type wat jij noemd minder last van rolgeluid.

/QUOTE]

Bij ons is dat Conti ecocontact 195/65/r15. Gewoon standaard. Wij hebben geen lichtmetalen velgen genomen.

Ik zie dat je van Scherpenheuvel bent. Welke kleur is jouw O2? Ik ben van Schaffen, we zouden mekaar wel eens kunnen tegenkomen.

Guy

Nieuw lid

/QUOTE]

Bij ons is dat Conti ecocontact 195/65/r15. Gewoon standaard. Wij hebben geen lichtmetalen velgen genomen.

Ik zie dat je van Scherpenheuvel bent. Welke kleur is jouw O2? Ik ben van Schaffen, we zouden mekaar wel eens kunnen tegenkomen.

Kleur:Diamond Silver Metallic met sirius 16'' velgen.
De kans is groot dat we elkaar gaan tegenkomen, ik kom gemiddeld 2x/week in schaffen (heb er zelfs familie wonen)

Dutch4x4

Senior Member
Ja en zeker ja als bandenherrie de storende (opvallende) lawaaibron in je auto is.

Grip is voor mij belangrijker dan herrie. En als een beetje bandengeruis het opvallendste geluid is, dan pleit dat toch juist voor de Skoda? Die is dan zelf zo stil dat je banden opeens hoort. :D

Ik zou trouwens niet eens weten of mijn banden veel lawaai maken, want bij mij is de radio altijd de storende geluidsbron... En in de Fiesta de uitlaat. ;)

ougie

Forumguru
Heb in februari, ondanks dat ik er nog zeker 20.000 km mee door kon Good Years eraf laten gooien. Die maakte verschrikkelijk herry dat ik in beginsel dacht dat alle 4 de wiellagers naar de knoppen waren. De dealer bood aan 4 nieuwe banden. Natuurlijk niet op in gegaan, dan betaal je namelijk het dubbele. Gewoon bij de bandenboer 4 nieuwe laten monteren en nu niet van Good Year. Dit waren banden van het type Good Year Eagle NTC-5, misschien dat het daar aan lag. Volgens http://www.autobandentest.com/index.html heeft het type wat jij noemd minder last van rolgeluid.

Ik heb er nu Toyo Proxes T1-R onder zitten, een comfortabele band die werkelijk kleeft aan de weg. Qua geluid is het een verademing in vergelijking met de Good Years. Bij de koop ben ik afgegaan op advies van een collega. Remmen bij droog en nat weer perfect, wegligging en sturing bij droog en nat weer perfect. Perfecte afwatering bij de huidige buien. Alleen de sluitage is nog een vraagteken, maar dat heeft natuurlijk alles te maken met de rijstijl.

Guy

Nieuw lid
Thanks Ougie,

Dus Toyo proxes T1-R zijn stille banden voor de 02, zal ik zeker rekening mee houden.

Zijn er nog 02 drivers die stille banden hebben?

Laat het mij dan AUB weten

PS:Ben bij bandenboer geweest, en deze raad me FULDA CARAT PROGRESSO aan, zegt dat hij 80% zeker is dat het rolgeluid weg zal zijn.

Iemand ervaring mee?

Guy

Nieuw lid
Hello,

Andere bandenboer raad mij Yokohama AVS Db V550 aan, op dit moment de stilste banden op de markt maar wel niet goedkoop.

Niemand echt geen ervaring met stille banden op de O II ?

MMM

Lid
Eindelijk zijn ze er af, die Goodyears ... of was het nou BADyears? ... Ja, idd, het waren BADyears. 80K herrie en geen grip bij lage temperaturen (< 7*) Maar ja, ze lagen er onder toen ik mijn O2 kreeg en dan ben je met je leasebak gewoon ... ik zal het netjes houden ... het haasje.

Ik had er in het verleden al positieve ervaringen mee en ik heb ze gelukkig weer: Pirelli P6 !!! :473:

Veel stiller, met nat weer een perfecte grip, met lage temperatuur zit dat ook goed (geheugen werkt nog goed :D ) Maar goed, het is dan ook een zachtere band. Een ding, "de bandjes" wel op spanning houden, want dat hebben de P6en nodig. Paar tienden meer als opgegeven bevordert het betere bochtenwerk (2.6. a 2.7) en dat kunnen ze hebben.

Guy

Nieuw lid
Eindelijk andere banden, het zijn de yokohama's AVS dB 550 geworden. Dit is echt een geweldige band, zeer stil, zeer goede baanligging bij nat en bij droog weer.
Een echte aanrader
P.S. heb de bandendruk wel op 2.4 voor en 2.3 achter gezet, dan zijn deze banden op hun best volgens mij.

Groetjes

Guy

Nieuw lid
Hello Coldstein

Bij banden Luc Willems in Nieuwerkerken (Limburg), echt de goedkoopste voor alle auto- en motobanden en een zeer goede service.

P.S. zijn telefoon: 011/587917

Groetjes Guy

Ja Guy, die ken ik persoonlijk.
Je vindt ze inderdaad nergens goedkoper en Luc is een sympathieke gast,
wij waren toevallig in hetzelfde hotel op vakantie dit jaar.

Gieliovd

Forumguru
Stille banden, grip willen we !!
Ik vind die rolgeluiden wel lekker rustgevend...
:)
Hoor je dat nog wel met die brullende 2.0 met chip? :D

Joah, een beetje rolgeluid geeft je het gevoel dat je aan het rijden bent, maar sommige banden zijn echt te gek.

Ik zag trouwens met auto wassen dat ik tapijt in mijn wielkasten heb!!

Go Skoda!

Wullum

Actief lid
Inmiddels al de 2e set Dunlop SP Sport01A (225-45-17) banden onder mijn O2, althans vóór. 1e na minder dan 20K al "op", door ietwat fout ingestelde wielvlucht aan de binnezijde tever afgesleten.
Banden op de achteras blijken nu wel erg rap te cuppen, door redelijk extreem toespoor en negatieve wielvlucht.
Ze maken nu een patij pleurisherrie dat het lijkt of ik versleten wiellagers heb, stil is de boel helemaal niet meer.....
Wordt vrees ik een heen-en-weer discussie met de leasemaatschappij om de banden te laten trimmen of vervangen.

Bovenaan Onderaan