En daar heb je dus geen enkele invloed op behalve dat je een auto koopt die veilig is.
Wat ik wil aangeven iedere aanrijding is anders, daarom is er geen norm voor te maken. Als je met een auto met 5 sterren anders in een aanrijding terecht komt als er in een botstest wordt getest, hoe zijn dan je kansen in die 'veilige' auto ?
Daar kan mij niemand een antwoordt opgeven. Daar komt nog bij dat een auto gebouwd wordt naar de normen die in die botstest gelden, dan is die veilig of niet ?
Dus is dit eigenlijk een soort van verkooppraat, net zoals de verbruikscijfers, die niet kloppen.
En waarom zou die Dacia in een bepaalde positie niet even veilig zijn als en vergelijkbare auto ?
In 'onze' botstest wordt een auto met de voorkant tegen een blok gereden. Kun je dan nog de deur openen en heelhuis uitstappen is de test geslaagd. Krijg je 5 sterren voor dat onderdeel.
Parkeer je dezelfde auto met één derde van de voorkant tegen een blok, is het een heel ander verhaal en valt die 'veilige' auto door de mand.
Wat is een veilige auto, dat is volgens mij wat de reclame je wil doen geloven.