Nieuwe Enyaq bestuurder en gelijk twee vragen

RVL12

Nieuw lid
Zojuist een vraag gesteld over de camera.
Wel zo netjes om eerste mezelf even voor te stellen.
Sinds een goede maand rijden we een Enyaq 80 uit mei 21.
Hiervoor hadden we een egolf uit okt 20. Perfecte auto op de range na. Echt nooit gedoe mee gehad op de laffe app van Volkswagen na. Die deed het vaker niet dan wel.
Daar gaat ook mijn andere vraag over. Wat kun je met de MyŠkoda app? Ik zie alleen of ik laad of niet… Als de VW app het deed kon ik meer zien. Ramen open of dicht. Vergrendeld of niet. Kon hem ook ontgrendelen met de app. Moet je bij Skoda een betaald iets hebben voor meer functionaliteiten of stelt de app gewoon niets voor.

De andere vraag gaat over het volgende.
Als we 100 rijden op de snelweg dan lijkt het wel alsof ie tekort komt. Als het een schakelauto zou zijn dan had ik hem een versnelling teruggeschakeld zeg maar. Hij moet te hard werken lijkt. Bij 130 is ie weer fluisterstil. Is dit herkenbaar?

Verder tot dusver tevreden.
Wel loopt het multimediasysteem soms vast en heb ook ik vocht in de spiegellampjes. Ook nog oude software ( 2.x). 9 augustus kan ik terecht voor software update en hopelijk voor de lampjes onder garantie. Anders laat ik het mooi zitten…

kuka

Lid
Lampjes in de spiegel is garantie. Heb ik 2 weken na aanschaf ook laten herstellen.

De My Skoda app heeft ook de opties die je zojuist noemde hoor. Verder kun je zien waar je auto staat, de status van je auto etc. Onder profiel kun je zien welke (betaalde) opties er zijn en welke je hebt en tot hoe lang deze actief zijn. Even op je gemak een keer doorheen kijken. Laad percentage kun je verhogen, verlagen enz.

Japanese Power

Donateur
Als we 100 rijden op de snelweg dan lijkt het wel alsof ie tekort komt. Als het een schakelauto zou zijn dan had ik hem een versnelling teruggeschakeld zeg maar. Hij moet te hard werken lijkt. Bij 130 is ie weer fluisterstil. Is dit herkenbaar?
Heel vreemde klacht. Sowieso niet matchend voor een EV, die heeft altijd max. koppel direct beschikbaar...

Japanese Power

Donateur
Wel loopt het multimediasysteem soms vast en heb ook ik vocht in de spiegellampjes. Ook nog oude software ( 2.x). 9 augustus kan ik terecht voor software update en hopelijk voor de lampjes onder garantie.
Vraag me af waar jij de auto hebt gekocht. Aantal zaken hadden allang onder garantie gedaan moeten zijn. Of was de vorige eigenaar laks of eigenwijs? En wat ik niet begrijp: heb je de auto van een particier gekocht omdat hij nog onder systeem 2 draait. Elke dealer zou de update allang gedaan hebben... En zeker bij verkoop occasion...

RVL12

Nieuw lid
Vraag me af waar jij de auto hebt gekocht. Aantal zaken hadden allang onder garantie gedaan moeten zijn. Of was de vorige eigenaar laks of eigenwijs? En wat ik niet begrijp: heb je de auto van een particier gekocht omdat hij nog onder systeem 2 draait. Elke dealer zou de update allang gedaan hebben... En zeker bij verkoop occasion...
We hebben de auto bij een autobedrijf gekocht die ook auto's in de lease had. Deze auto was afkomstig van een klant die de auto dus leasde. Geen skoda dealer. Had in bijna 3 jaar tijd nog geen 55dkm gereden. Reed er dus niet heel veel mee en had wellicht geen behoefde aan updates of wist van het hele bestaan niet af....

RVL12

Nieuw lid
Inderdaad, De onderhoudsplanning ziet er als volgt uit:
1716890947760.png

Ik heb aangegeven dat ik de diagnose van €88 wel erg fors vindt voor het openen van een deur in een donkere ruimte. De diagnose hoeft van mij ook niet gesteld te worden dus. Weet iemand waar ik een lijst met terugroepacties kan vinden en of dat iets te maken heeft met de garantie of dat dat er buiten valt.

kuka

Lid
Ik heb na aanschaf de lampjes in de spiegels direct ‘s avonds gecontroleerd en toen was het probleem er al. Een mailtje sturen was voldoende en werd netjes gebeld voor een afspraak. Ik zat nog een maand in de fabrieksgarantie toen ik de spiegels aangemeld had. Daar is echter geen gebruik van gemaakt omdat ik vanuit de dealer gewoon 12 maanden garantie had. Zonder “gezeik” prima verholpen. Zie onderstaande topic voor meer info. Bullshit dat men daar zoveel kosten voor durft te vragen. Is een bekend issue. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Suc6. https://www.skodaforum.nl/forum/i/skoda-enyaq-led-logo-in-spiegels-vocht.46457/

Captain Hook

Forumguru
Wow, die prijzen voor een zogenaamd onderhoudsarme en -goedkope EV.

De prijs voor remvloeistof verversen valt dan wel weer mee.
Maar inspectie voor 372? Wat doen ze dan eigenlijk?
En ruim 100 euro om het interieurfilter te vervangen? (dat filter zelf kost amper 2 tientjes).
o_O

Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Bijzonder idd, er staat:

TOT 6 JAAR ONDERHOUD INCLUSIEF
De ENYAQ iV wordt standaard geleverd inclusief de door ŠKODA geadviseer-
de onderhoudsinspecties èn de wettelijke APK-keuringen voor een periode
tot 6 jaar (72 maanden), uit te voeren door een erkende Nederlandse ŠKODA
servicepartner naar keuze. In totaal betreffen het 2 onderhoudsbeurten
volgens bijgaand schema, waarmee je onderhoud tot 72 maanden is afgedekt.

Japanese Power

Donateur
Door een erkende Skoda servicepartner. En daar gaat het voor deze TS denk ik al mis. Denk dat auto van origine niet door een Skoda dealer/servicepartner is geleverd/onderhouden en dat daarmee bepaalde garanties komen te vervallen…

• Leuk
Waarderingen: kuka

JJ te G

Donateur
@Captain Hook : dat was voor mij de financiële druppel die me over de streep trok en niet te kiezen voor een diesel of PHEV Passat Variant. Zelfs met MRB zou de Enyaq na 5 jaar veel voordeliger uitvallen.

hemi24

Forumguru
Denk dat auto van origine niet door een Skoda dealer/servicepartner is geleverd/onderhouden en dat daarmee bepaalde garanties komen te vervallen…

Sterker nog in de prijslijst van 2022 staat dat je het inclusieve onderhoud kunt laten vervallen en dan eenmalig een korting van 366 euro op de aanschafprijs krijgt.
Aangezien de garage de auto voorheen zelf in de lease had gezet, zal het mij niet verbazen dat dit gedaan is.
Pluk je nu als gelukkige occasionkoper de vruchten van..!

Of het is een auto uit de grijze import, buiten Pon om, daar geldt onderhoud inclusief ook niet voor.

Bovenaan Onderaan