Nieuwe Firmware 1985 beschikbaar voor de Octavia 4

Antera

Donateur
Ik merk nu met de nieuwe firmware dat de adaptive cruisecontrol zichzelf aanpast aan de hand van de verkeersborden die ie herkent.

Vb: ik rij 70 en nader een beboude kom: dan komt er plots op de display: "verderop 50" (of iets in die aard) en vertraagt hij zelf naar 50.
Dat leek me voordien niet het geval te zijn. Maaaar ik kan me natuurlijk vergissen.

Komt niet door deze update. Maar zet het uit in je menu dan ben je ervanaf

Inmiddels ook de update uitgevoerd, alleen ben ik de e-manager helaas wel kwijt :cautious:
@Antera @Rainesh; wie woont het dichtste bij Rotterdam en heeft binnenkort tijd om de e-manager weer terug te brengen? Alvast bedankt.

Alpha

Donateur
Vanochtend verrast met de OTA update. Was op tijd van 15 minuten helemaal gedownload. Procedure gevolgd. Aangezet, auto verlaten en afgesloten. Even wat anders gaan doen en 30 min later was die inderdaad ook klaar.

De eManager heb ik nog gewoon in het menu zitten en deze start ook op. Dus gelukkig geen issues gehad.

Rob

Forumguru
Ik werd vanochtend ook verrast bij het wegrijden, eigenlijk nog met twee wielen op de oprit ineens de melding dat de update naar 1985 klaarstaat om te downloaden. Later vandaag maar eens downloaden en installeren.

Edit: momenteel nog 1941, dus 1969 is mijn geval geheel overgeslagen. Auto is van september 2021, ik heb 'm sinds december 2024.

Laatst bewerkt:
Ja dat is zeker waar, het kost alleen wel extra moeite. En kreeg net een berichtje van Rainesh dat het hem nu even niet lukt om de sfd lock eraf te halen dus afspraak moeten we uitstellen.

jesse_s93

Forumguru
Bij mij gisterochtend ook de melding dat de software update klaar stond om te downloaden (hardware H56). De download zelf ging relatief langzaam, maar vanochtend op de kleine route richting kantoor was het downloaden voltooid. Update gestart en auto afgesloten. Zojuist even wezen kijken en hij is succesvol geüpdatet. E-manager is ook nog steeds beschikbaar. Fijn om te weten dat dit ook gewoon goed werkt.

Rob

Forumguru
Ik had exact hetzelfde. De download ging gister ontzettend traag, uiteindelijk vanochtend moeten afmaken. Op werk de installatie gestart en naar binnen gegaan. Net even gaan spieken en alles goed gegaan.

Android Auto heeft een andere indeling (sneltoetsen staan onderin i.p.v. links) maar verder lijkt vooralsnog alles hetzelfde.

Rob

Forumguru
Uhm... Ik snap wat je zegt maar voor en na de update is er aan de telefoon niets veranderd dus komt het in mijn ogen toch echt door de update ;)

Jan_iV

Lid
Bij mij van het weekend ook de update van 1941 naar 1985 zonder problemen uitgevoerd (met behoud van de e-manager). Bijkomend voordeel dat de problemen met gesproken navigatiemeldingen en de spraakbediening ook opgelost lijken te zijn.

Bovenaan Onderaan