Nieuwe Firmware 1985 beschikbaar voor de Octavia 4

Eens zien hoe lang het duurt 13.29 gestart vanaf 1969.
Contact aan, in ready-state, dus dan komt er 14v vanuit de hoogvolt accu / omvormer naar de lood accu toe. Verder alle verbruikers uit. USB stick 16GB in FAT32 geformat. Op de telefoon de wifi en bluetooth ff uitgezet zodat deze niet verbonden is. Of dat uitmaakt weet ik niet. Maar t liefst doe ik dit soort updates met zo min mogelijk “aan”

Bekijk bijlage 113472
Zo vandaag ook tijd gemaakt voor de update. Op telefoons de bluetooth uit, wifi uit. Ik heb de update met draaiende motor gedaan, en de start-stop uitgezet van te voren. 64 gb x-fat usb stick. Om 1200 gestart, 1222 helemaal klaar. Wel even zitten staren naar de cpu update, die duurde best lang, waarbij je lange tijd geen progres ziet. Had fijn geweest als er bv een countdown tellertje mee liep, dan zie je iets gebeuren. Maar geduld zoals gezegd werd.
na updaten en laatste herstart idd een ota update.
in het begin miste ik wel eea in main menu, maar ook dat kwam binnen 10 minuten allemaal weer terug.

eerlijk gezegd, het was iets wat best spannend was, of zo aanvoelde. maar de meegeleverde handleiding was duidelijk genoeg om het te proberen.

Antera

Donateur
Deze firmware is geen terug roep actie. ;) Daarnaast komt deze tot op heden alleen OTA maar een dealer heeft deze software nog steeds niet.

Berpie74

Actief lid
Vandaag kreeg mijn Octavia de update OTA aangeboden. Na het downloaden (dit duurde best wel lang noor 1680Mb) de vraag om te installeren. Zou ongeveer 30 minuten duren. Daarvoor moest de auto uit.. Op OK geklikt, auto uit en op slot en na een half uur weer gekeken, de update was toen klaar. Versie 1985 staat er nu op. Morgen kijken of er veranderingen zijn.

PrinceLC

Nieuw lid
Heute wurde meinem Octavia das OTA-Update angeboten. Nach dem Herunterladen (das dauerte bei 1680 MB ziemlich lange) wurde ich zur Installation aufgefordert. Würde etwa 30 Minuten dauern. Dazu musste das Auto ausgeschaltet, auf OK geklickt, das Auto ausgeschaltet und verriegelt und nach einer halben Stunde noch einmal überprüft werden, dann war das Update fertig. Version 1985 ist jetzt da. Überprüfen Sie morgen, ob sich Änderungen ergeben.
Welche Hardware H56 ??

Hier nu ook OTA in mn octavia aangeboden gekregen na 2 weken terug op mn gti.
Even m’n telefoon als hotspot aangesloten om downloaden wat sneller te laten gaan en daarna laten updaten.

glasfluss

Donateur
OTA kwam gisteren en werkte zonder problemen. Wat er nieuw is kon ik nog niet vinden. Op het eerste gezicht lijkt het systeem meer verkeersborden te herkennen. Release notes ontbreken, dus blijf ik het hier maar volgen.

Antera

Donateur
Voor diegene die de e-manager verliest na de update op hun Octavia kunnen we dit nu ook simpelweg weer terug coderen. Geen dealer bezoek meer nodig

mothergoose

Actief lid
De OTA komt er bij mij nu ook aan, download gaat langzaam... Ik rijdt 25min enkele reis per dag, dat duurt wel een week voor hij binnen is. Kan het niet zo ingesteld worden dat de download verder gaat wanneer de auto stil staat?

Rob

Forumguru
Krijg je de OTA alleen aangeboden als je een connect abbonement hebt of ook als je dat niet hebt.

Rallye

Forumguru
Ook als je dat niet hebt. Wel werkt OTA pas vanaf een bepaalde software versie als ik het mij goed herinner.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rob

mothergoose

Actief lid
De installatie van de OTA is afgerond, na meerdere meldingen dat de systeemupdate is afgebroken is deze afgelopen zaterdag afgerond en werkt alles tot nu toe goed.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan