Nieuwe Firmware 1985 beschikbaar voor de Octavia 4

michelangelo

Senior Member
Wanneer we niet weten de verbeteringen zijn en wat het voor alle typen aan consequenties meebrengt wacht ik het wel even af.

La RS is nu eindelijk redelijk storingsvrij..

michelangelo

Senior Member
@ Antera: 'Komen geen OTA updates meer vanwege download problemen op die manier en crashes tot gevolg'

Nogal bijzonder, ik betaal wel voor die OTA updates en ging altijd goed. Niets van Skoda vernomen dat ze hiermee gestopt zijn...

Antera

Donateur
Je auto heeft tenslotte altijd een online verbinding. Dat wat jij bedoeld gaat vermoed ik om de koppeling tussen je telefoon en de auto :-)

Anders zie ik graag waar staat (navi en firmware/update's) dat je daarvoor betalen moet?

michelangelo

Senior Member
Ik zie in het overzicht van availability.skoda-auto.com bij mijn wagen toch echt Over-The-Air Updates nog steeds staan. Heb van Skoda niets vernomen dat deze functie is of zal komen te vervallen.

Iemand hier meer info over?

Rallye

Forumguru
Dat OTA mogelijk is zegt niets over wat men OTA verstuurt. Een eventueel betaald abonnement gaat over de kaartupdates en verkeersinfo Als je niet betaalt moet je de kaartupdates met een stick doen.

Ook kleinere systeemupdates worden nogsteeds via OTA gestuurd. Dit soort grote zaken wellicht niet meer als daardoor in het verleden teveel systemen gebrickt zijn en de voordelen van deze updates (vanuit Skoda gezien) beperkt.

Laatst bewerkt:
Eens zien hoe lang het duurt 13.29 gestart vanaf 1969.
Contact aan, in ready-state, dus dan komt er 14v vanuit de hoogvolt accu / omvormer naar de lood accu toe. Verder alle verbruikers uit. USB stick 16GB in FAT32 geformat. Op de telefoon de wifi en bluetooth ff uitgezet zodat deze niet verbonden is. Of dat uitmaakt weet ik niet. Maar t liefst doe ik dit soort updates met zo min mogelijk “aan”

IMG_0315.jpeg

Nou. Dat ging rap. 13.44 klaar.
E-manager bij mij gewoon beschikbaar na updaten. Onder “wagen” bij “e-info” voor het gemiddeld verbruik niets te zien over afgelegde kms in elektrische modus. Jammer.

Na de update waren er nog een paar applicatie updates en een handleiding update.

IMG_0317.jpeg

IMG_0319.jpeg

PrinceLC

Nieuw lid
Es hat eine Weile gedauert, aber nach VW ist die neue Firmware nun auch für Skoda verfügbar. Bei VW hat sich die Leistung verbessert, ebenso wie kleinere Verbesserungen.

Die jetzt veröffentlichte Version ist die Softwareversion 1985 und für jedes MIB3 des Octavia oder ähnliche Systeme geeignet.

Wie immer gibt es noch keine Versionshinweise, da diese immer viel später kommen. Dies ist jedoch eine weitere Leistungsverbesserung und andere kleinere Updates und beispielsweise Probleme mit Smartlink.

Sie können dies bei mir erhalten (oder mich besuchen) oder über @Rainesh . Ich stelle auch eine Anleitung für den Laien zur Verfügung, wo man das selbst mit einem USB-Stick machen kann.

Für die Plug-in-Hybrid-Versionen mit E-Manager gibt es nur 1 Kommentar. Bei diesen Versionen kann es vorkommen, dass die Funktion nach dem Update fehlt, aber leider wissen wir das noch nicht genau. Ist dies der Fall, kann dies nur mit ODIS zurückgegeben werden. Habe ein paar gemacht, aber ohne Probleme.

Für weitere Informationen kontaktieren Sie mich über die untenstehende WhatsApp-Nummer
Hallo bin neu hier aus Deutschland. Wie kann ich die Version 1985 bekommen danke. Wie es installiert wird weiß ich habe 1941 und 1969 selber installiert.

Ja. De voertaal is hier Nederlands. Daarbij dienen nieuwe gebruikers zich netjes voor te stellen. Maar gezien je hier puur registreert om alleen te vragen naar de laatste software betwijfel ik of men dié hem heeft hem direct aan je ter beschikking wil stellen.

Het is maar een mening.

PrinceLC

Nieuw lid
Ja. Die Hauptsprache hier ist Niederländisch. Neue Benutzer müssen sich ordentlich vorstellen. Aber da Sie sich hier nur registrieren, um nach der neuesten Software zu fragen, bezweifle ich, dass jemand, der sie hat, sie Ihnen sofort zur Verfügung stellen möchte.

Es ist nur eine Meinung.
SDus hallo, ik ben de nieuwe op het forum, mijn naam is Leonardo als het interessant is Ik woon in Noord-Rijnland-Westfalen en mijn zus in Nederland hehe. En ja, je hebt gelijk, de meeste mensen registreren zich alleen vanwege de firmware

Bovenaan Onderaan