Nieuwe Firmware 1985 beschikbaar voor de Octavia 4

PrinceLC

Nieuw lid
Guten Abend allerseits, schönes Stück diese 3 Seiten. Ich habe gerade das Handbuch von @Antera erhalten und denke darüber nach. Ist es jetzt auf 1941 eingestellt, soll es über die Version von 1969 oder direkt auf 1985 gehen? USB-C-Stick wurde bestellt.
DJe kunt de 1985 direct installeren, dat is geen probleem

EdK

Forumguru
Gewoon even een app naar Antera sturen met je vraag !
Hij heeft je ook de update met uitleg gestuurd......

Rallye

Forumguru
Zie mijn topic (in handtekening); ik had hem vandaag ook in de GTi. Heb jij je radiologo’s nog?

Zie mijn topic (in handtekening); ik had hem vandaag ook in de GTi. Heb jij je radiologo’s nog?
ik had ze nog wel in de GTI afgelopen zaterdag of het de volgende x bij opnieuw starten auto ook nog is, durf ik niet te zeggen. Heb niet meer in mn gti gereden na de update. Ik ben mn logo's al paar maanden kwijt in mn skoda nadat deze 7 weken bij dealer gestaan heeft na een kabelbreuk bij de mechatronic (auto had geen firmware update gehad bij dealer)
Heb logos wel terug in de niet favo zenders, denk dat je de oude moet weggooien en opnieuw favo moet maken. ;)

Jacob1980

Nieuw lid
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en sinds maandag rijd ik in de Octavia. De vorige eigenaar heeft denk ik wat updates gemist. Nu lees ik hier over de nieuwe update, is die gelijk te doen als versie 1803 er nog op staat?

Bijlagen

• IMG_0608.JPG
    IMG_0608.JPG
    598,6 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:

mothergoose

Actief lid
Een maat van me heeft dezelfde O4 als ik en heeft vandaag via een OTA de update van 1969 naar versie 1985 gehad. Er wordt dus wel met OTA gewerkt. Mijn dealer is nog steeds druk met mijn auto en blijft maar volhouden dat zij geen beschikking hebben over de update. Raar toch, de update is er maar een dealer kan hem niet doen…..

jongetje

Forumguru
Dat is toch ook niet te doen voor dealers om (pro)actief het hele wagenpark te blijven updaten. Ze krijgen het nu al niet voor elkaar om alle verkochte wagens te onderhouden vanwege te kort aan monteurs/garagecapaciteit. Als ze dan ook nog eens alle verkochte auto's elk (half)jaar handmatig van een update moeten voorzien, dat gaat nooit. Uiteindelijk zal het wel helemaal OTA gaan, maar dan moet dat wel soepel werken.

Maar dit is natuurlijk niet alleen bij VAG zo, als ik meelees bij de nieuwe Renaults hebben die ook enorm veel problemen met de apps en updates.

Berghuis

Donateur
Die van mij zal nog te nieuw zijn denk ik, geen terugroepactie gevonden. 30 december onderhoudsbeurt (60.000km) en een update gevraagd n.a.v. 2 problemen.

GertD

Actief lid
Kijk zeker dat je aangemeld bent als hoofdgebruiker en de privesferen helemaal open staan. Als dit niet zo is krijg je de ota niet.

Jan_iV

Lid
Dank voor het delen van de website @jesse_s93. Ik krijg ook dezelfde melding, dus ben benieuwd of dan inderdaad versie 1985 geïnstalleerd gaat worden.
Heb deze auto pas net, dus hoe werkt dat OTA verder, is dat gewoon een kwestie van geduld hebben? Of moet je zelf ook nog iets doen (behalve wat GertD hierboven al meldt)?

jesse_s93

Forumguru
@Jan_iV in principe worden OTA updates in fases uitgerold, dus de boodschap zou zijn rustig afwachten. Het is een vrij grote update, dus zodra je een melding krijgt zal hij ook best even moeten downloaden. Het ligt er ook aan over welke software je nu al beschikt. Als de software in de auto te oud is, zul je de update niet OTA krijgen maar zul je deze via de dealer moeten laten uitvoeren. Over welke software je op dit moment moet beschikken om de update te krijgen durf ik niet te zeggen. Met 1941 en 1969 zit je mijn inziens wel goed, wellicht al wel vanaf 1896. Als je over oudere software beschikt is het gissen.

In dit geval: Het is een terugroepactie, dus indien je binnen nu en een maand nog geen update hebt gehad, zou je contact op kunnen nemen met je dealer. Aangezien het een terugroepactie is, kunnen ze niet weigeren om de update uit te voeren en hiervoor kosten in rekening brengen. Ze zouden natuurlijk altijd kunnen zeggen dat het OTA komt en dat je moet afwachten. In dat geval zou ik wel van de dealer willen weten wat de minimale vereisten zijn om de update überhaupt OTA te ontvangen. Anders kun je wachten tot je een ons weegt ;)

Bovenaan Onderaan