Nieuwe Kamiq - Connect problemen

Alpha

Donateur
@thomasj92 strange. Klinkt wel herkenbaar toen ik per ongeluk een keer mijn account had verwijderd. De auto moet wel op contact staan en volgens mij mag de motor niet lopen als je dit doet... Maar mogelijk heb je dat al geprobeerd.

thomasj92

Nieuw lid
Het instructieboekje is wel handig...

Zeker. Gelukkig heb ik die ook gewoon in boekvorm :)

@thomasj92
Ik heb werkelijk waar alles al geprobeerd.
Zelfs bij de dealer keken ze alsof ze water zagen branden.

Tot mijn verbazing is er volgens dame van de klantenservice sinds gisteren een storing (juist het moment dat ik kon inloggen).
Mogelijk is daarna de algemene storing begonnen. Hopen dat deze snel is opgelost.

Laatst bewerkt door een moderator:

AvB

Senior Member
Houd pagina 118 van het instructieboekje dan ook even erbij...

Misschien anders gebruiker(s) verwijderen en opnieuw beginnen...

AvB

Senior Member
Nog even in de auto gekeken...

Contact aan, menu, gebruikers, set-up, dan zou 't moeten lukken, toch?

DaveW

Forumguru
Ik sukkelde in m'n SIII iV ook met het opzetten van de connect diensten. Alle gebruikers wissen, ook skoda connect verwijderen op smartphone en opnieuw installeren, en toen ging het plots goed, inclusief hoofdgebruiker worden.
Sinds zondag wel weer problemen met de app, maar in de auto en op de connect website werkt alles goed. Vermoedelijk toch een probleem met de app zelf, want m'n auto is uit de 'garage' verdwenen, en opnieuw toevoegen geeft een foutmelding.

Ik vind de nieuwe configuratie over het algemeen een stuk moeilijker en minder gebruiksvriendelijker dan in bvb de 2019 versie en merk bovendien verschillende regressies (geen weerbericht meer? Geen routes meer versturen naar de auto? zoom in de navi display niet meer vastzetten (verplicht auto zoom)..., heel wat minder opties in de "wagen" settings (kofferdeksel, drl, ...) dan in 2019 versie).
Zou toch in 2020 niet meer mogen kunnen dat een nieuwere versie brakker is dan een oude met minder functies op de koop toe? Nee, skoda slaat de bal hier toch wel even in het net.

AvB

Senior Member
Lijkt wel een software probleem...

thomasj92

Nieuw lid
Bij het starten van de auto vraagt hij ook of ik hoofdgebruiker wil worden. Als ik daar op ja druk krijg ik een scherm met:
Wordt geladen.

Maar daar kan ik uren naar staren. Maar er gebeurt niks.
Durf eigenlijk de gebruiker niet te verwijderen, want die werd ook pas na 3 dagen toegevoegd.

Alpha

Donateur
Maar ik haal uit je verhaal dat de garage er ook niet uitkomt?

Skoda helpdesk gaf aan dat er storing was? Melden ze zich terug bij jou als t opgelost is?

thomasj92

Nieuw lid
Garage wist het ook niet. De persoon die misschien meer weet is met vakantie. Dus afwachten dan maar.

Helpdesk zou mij mailen. Tot op heden niks gehoord.

Ik ga zo het systeem wel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Misschien haalt dat wat uit.

DaveW

Forumguru
Als je dat doet, kun je eerst ook even proberen de user te wissen en opnieuw aan te maken. Bij mij heeft dat geholpen.

Sinds donderdag de trotse eigenaar van een Kamiq.
En ook sinds donderdag aan het stoeien om hoofdgebruiker te worden, maar tot op heden niet gelukt.
Bij de dealer geweest, en die gaf het na een half uur proberen ook op.

Krijgen steeds de melding; Registratie kon niet worden gestart.
Resets gedaan, gebruiker opnieuw aangemeld etc.. Alle zonder gewenste effect.

Contact gehad met Skoda Nederland klantenservice. Die hebben een lijstje aan vragen gesteld die ik per mailo heb beantwoord. Ben nu in afwachting van hun reactie.

thomasj92

Nieuw lid
Ben bang dat ze je niet verder gaan/kunnen helpen.
Ik kan het vragenlijstje wel dromen. Inmiddels al 5x ingevuld.

Maar nu schijnt de fabriek er mee bezig te zijn, wat ik dan weer ten zeerste in twijfel trek.

Ik mag hem dinsdag inleveren bij de dealer en dan ga ze er mee aan het werk.

Alpha

Donateur
Jeetje toch wel vervelend. Lijkt dus echt iets mis te zijn met de laatste batch Kamiq’s qua software. Ben nu toch wel benieuwd wat er onder instellingen en dan systeem informatie voor versie staat bij jullie.

Mij valt vooral op dat het weer enorm stil is qua updates. In januari had ik bijna 2x per week wel een update van iets.

Bovenaan Onderaan