Nieuwe Leaseauto - Sportonderstel dubio

LST01

Nieuw lid
In de eerste plaats hartelijk dank voor de vele reacties! Erg informatief en erg leuk! Hierbij een paar antwoorden op wat vragen: De overstap naar een klasse 'lager'? Zo wil ik het niet noemen eerlijk gezegd. Ik ben van mening dat de octavia in dezelfde klasse zit als de laguna. Reden voor de overstap is simpelweg dat de laguna's in de lease niet te betalen zijn!! En om nu weer een auto op gas te nemen....nee
winkie.gif
.

Het is inderdaad correct dat de velgen later of los bijbesteld kunnen worden, maar als ik deze optie selecteer dan mag ik 1100 euro neertellen die ik volledig moet betalen tov de 999 van het sportpakket (lmv, so en st). Prijstechnisch dus interessanter.

Wat rijdt lekker? Geen idee! Eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik dat in een uur kan beoordelen. Zelf voel ik al veel met de 17 inch velgen maar ben niet anders gewend. Ik heb wel het idee dat het verlaagde onderstel beter op de weg ligt wat natuurlijk het overhellen van de auto zou kunnen compenseren.

Allemaal keuzes die gemaakt moeten worden (eerst maar eens dat leasetarief omhoog
winkie.gif
) en ik zal ieder z'n argumenten zeker meenemen in de afweging. Uiteraard laat ik het hier weten!!

Cherio en geniet ervan!

Laurens

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LST01</font><hr />

Reden voor de overstap is simpelweg dat de laguna's in de lease niet te betalen zijn!!

[/ QUOTE ]

En ik denk dat ik wel weet waarom...
grin.gif

Danny

Senior Member
Het is inderdaad correct dat de velgen later of los bijbesteld kunnen worden, maar als ik deze optie selecteer dan mag ik 1100 euro neertellen die ik volledig moet betalen tov de 999 van het sportpakket (lmv, so en st). Prijstechnisch dus interessanter.

[/ QUOTE ]

In de carconfigurator zijn de velgen ook af-fabriek te bestellen.
Zonder sportonderstel deze kosten dan € 495,-
daarbij het pakket met sportstoelen e.d. kost € 475,-
Dan kost het bij elkaar € 970,- prijs technisch
misschien minder intressant maar wel comfortabeler.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kazuka</font><hr />

Behoorlijk off topic maar het valt mij op dat zoveel mensen uit een klasse hoger een Octavia kiezen. De Laguna zit in het middenklasse segment (Passat, 407, Mondeo) terwijl de Octavia eingelijk in het compacte middenklasse segment (Golf, 307, Focus) zit. Ik snap dan ook niet goed waar Skoda zelf de auto positioneert. Ik neig te zeggen naar de middenklasse, zeker met de op komst zijnde Skoda hatchback in de Golf klasse.

[/ QUOTE ]

Sorry dat ik het zeg hoor maar ik vind dit behoorlijk
ot.gif
.

En ik weet niet wat het met de vraag van LST01 te maken heeft
icon_smile_question.gif

[/ QUOTE ]

Daarom zegt ie toch ook OT, eerst leeeeeezen !!!!!!!! Tis gewoon een constatering. Dit is toch hopelijk geen forum waar een opmerking binnen een thread NOOIT mag afwijken van het oorspronkelijke onderwerp. Geez.

Niet vergeten dat je met een sportonderstel bredere banden hebt en dus meer moet betalen bij de Leasemaatschappij. Dus financieel gezien kan 16" een stuk voordeliger zijn.

Peter79

Actief lid
Ik heb helemaal een mooie combi: Een sportonderstel met 15" velgen! Doordat ik een van de laatste Sahara Beige 2.0TDI Elegance Combi had kon ik kiezen: Of wachten, of de showroomauto met sportonderstel en 17" waar ze dan de 17" vanaf zouden halen en verwisselen voor de standaard 15" Elegance velgen. Ik heb dat laatste gekozen, ook vanwege de stugheid. En ik rijd ruim 70000 per jaar over 80% Belgische snelwegen (=synomiem voor drama wegen!!). En de 15" met sportonderstel bevallen mij heel goed. Net iets comfortabeler. Tuurlijk, die 17"zien er mooi uit maar dit werkt perfect.
Kortom, het is zeer persoonlijk. Eerst een proefrit maken en dan kan je je keuze maken. Succes in iedergeval met de keuze

Rallye

Forumguru
In de RS is het sportonderstel met 18" mij goed bevallen, hoewel ik uiteindelijk om financiële redenen het bij 17" gelaten heb. Dat was voor mij comfortabel genoeg. Zou een TDI op 17" met sportonderstel veel oncomfortabeler zijn dan een benzine-RS op 18"? De voorvereing zou iets anders afgesteld kunnen zijn voor de zwaarder diesel. Conclusie: je moet het zelf maar testen.

LST01

Nieuw lid
Tja, Laguna, zo doet ie ut en zo doet ie ut niet meer! Gisteren heeft de accu het begeven (lees: lichten aan laten staan maar de verklikker die niet meer werkt) dus maar even weggebracht. Kan direct alle elektronica nagekeken worden.

Aanstaande zaterdag ga ik de proefrit maken in een 1,9 dsg MET sportonderstel
laugh.gif
Het is natuurlijk geen twee liter maar het Gooi heeft voldoende locaties om het klappertanden te testen! Ik ben benieuwd en hou jullie uiteraard op de hoogte!

De optie van Danny zal ik ook nog eens narekenen na de proefrit. Een offerte meer of minder maakt dan ook niet uit natuurlijk he! Wel weet ik zeker dat ik de sportstoelen wil hebben. Vandaag een basic golf als huurauto maar dat is echt een ramp in de bochten met de stoelen.

Cherio en geniet ervan!
Laurens

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kazuka</font><hr />

Behoorlijk off topic maar het valt mij op dat zoveel mensen uit een klasse hoger een Octavia kiezen. De Laguna zit in het middenklasse segment (Passat, 407, Mondeo) terwijl de Octavia eingelijk in het compacte middenklasse segment (Golf, 307, Focus) zit. Ik snap dan ook niet goed waar Skoda zelf de auto positioneert. Ik neig te zeggen naar de middenklasse, zeker met de op komst zijnde Skoda hatchback in de Golf klasse.

[/ QUOTE ]

Sorry dat ik het zeg hoor maar ik vind dit behoorlijk
ot.gif
.

En ik weet niet wat het met de vraag van LST01 te maken heeft
icon_smile_question.gif

[/ QUOTE ]

Daarom zegt ie toch ook OT, eerst leeeeeezen !!!!!!!! Tis gewoon een constatering. Dit is toch hopelijk geen forum waar een opmerking binnen een thread NOOIT mag afwijken van het oorspronkelijke onderwerp. Geez.

[/ QUOTE ]

Kazuka kan zich zelf ook wel te woord staan hóór(eerst leeeeeezen!!!!!!!!) zie pagina 1.
smiley29.gif

Sjhonny

Nieuw lid
Je gaat van een Franse zitzak naar een "duitse" stuiterbak.

Rijden is het bewijs, Pon heeft gewoon zo'n auto staan.
Ga rijden en overtuig jezelf.

Volledig eens met Sjhonny, gewoon uitproberen en dan ervaar je wat je ervan vindt. Sommigen houden van stugge veringen en anderen hebben liever het losse geklots...

Aanstaande zaterdag ga ik de proefrit maken in een 1,9 dsg MET sportonderstel
laugh.gif

[/ QUOTE ]

Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Het is inderdaad erg persoonlijk en ook afhankelijk van je huidige auto. Ik had hiervoor een astra met sport onderstel en die is nog iets stugger dan de octavia met sport onderstel. Ik heb ook met beide onderstellen gereden voordat ik de keuze heb gemaakt.

En om me met de
ot.gif
discussie te bemoeien...
Je kunt jezelf voor de gek houden maar de octavia is gebaseerd op de golf en valt ook in dezelfde klasse. Alleen is de kofferbak 'iets' groter, maar dat heeft de Jetta ook. Dat de leaseprijzen hierbij laag zijn verklaart waarom de auto het goed doet, en als je niet meer ruimte nodig hebt is het onzin om veel meer geld uit te geven dan nodig. Het is al duur genoeg.

Dat daarbij de kwaliteit en afwerking beter is dan een golf is mooi meegenomen (te horen gekregen van een golf rijder)
cool.gif

LST01

Nieuw lid
Ola iedereen!

Vandaag de proefrit gemaakt in de 1,9 DSG met sportonderstel/stoelen/banden...... FANTASTISCH!!! Het lijkt net secondelijm wat er aan die banden zit. 140 door de bocht met advies 80? Geen probleem! (overigens is dat direct de laatste keer geweest voor mij hoor
winkie.gif
). Het is goed te om te weten dat als het nodig is, de auto lekker plakt! En ach, geen vrouw geen kinderen...3 jaar wat sportiever rijden is toch ook wel eens leuk! Moet zeggen dat je inderdaad hotseklots in de laguna waar ik daarna in zat. Bij de drempels met de octavia is het 1 keer stuiteren en dan meteen weer level. Bij de laguna is het inderdaad een sinusoide om maar wat onzinnige termen te gebruiken
crazy.gif

Maandag ga ik de dealer bellen voor de offerte. Ik denk dat ik dan een offerte maak voor de station en de sedan. Just in case! Enige nadeel vind ik wel de stuurbediening die er niet opzit. Allemaal weer los aanschaffen.....ach....

Gaaf dit!!!
yeah.gif

Cherio en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen!

Laurens

Mooi!
Dan zal het met de 2.0 TDI alleen maar meer feest worden voor je!

Al vind ik zelf het standaard-onderstel ook een nette wegligging hebben die het ook mogelijk maakt om redelijk vlot door de bochten te gaan
wink.gif
... Een echte bochtentarzan zal de Octavia niet worden, daar is het de auto niet voor. Dan beter een Alfa o.i.d.

Dutch4x4

Senior Member

FANTASTISCH!!! Het lijkt net secondelijm wat er aan die banden zit. 140 door de bocht met advies 80? Geen probleem! (overigens is dat direct de laatste keer geweest voor mij hoor
winkie.gif
). Het is goed te om te weten dat als het nodig is, de auto lekker plakt! [...] Moet zeggen dat je inderdaad hotseklots in de laguna waar ik daarna in zat.

[/ QUOTE ]

Hahaha, geweldig! Ik heb nog nooit zo snel een comfortadept zien vallen voor een sportonderstel!
grin.gif

Ja, da's pas sturen hè, Laurens...
473.gif
winkie.gif

Kimball

Nieuw lid
De overall mening is volgens mij toch positief over het onderstel! Ik heb hetzelfde dilemma! Huidige auto (Leon) heeft het niet...auto daarvoor (Astra) wel...en nu mis ik het zeker! Ik ben dus al gaan bellen voor een proefrit met een O2 met sportonderstel...maar ik krijg alleen te horen "er staat er alleen 1 in Maastricht" (info via Pon). Nou woon ikzelf in Den Haag...een een dagtochtje voor een proefrit gaat me net iets te ver. Ik zie verschillende mensen die recentelijk een proefrit gemaakt hebben in een O2 met sportonderstel. Vandaar mijn vraag: bij welke dealer?

LST01

Nieuw lid
Ola eenieder!

Sorry voor de late reactie! Het is m geworden!: SOEC 2.0 TDI DSG, Sportonderstel en pegasus velgen (geen sportstoeltjes), zwart zwart en had ik al gezegd dat alles zwart was?
cool.gif
Zal ergens rond half februari komen hoorde ik (geweldig he de leasemaatschappijen
winkie.gif
).

Hartelijk dank voor jullie reacties van de vorige maanden toen ik deze moest uitkiezen!

Owh ja, ik hoorde iets over de banden (bridgestone) dat die veel herrie maken? Moet zeggen dat ik dan wel weer wat gewend ben in een Laguna maar toch even wat informeren he
tongue.gif

Cherio!
Laurens

LST01

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kimball</font><hr />

Ik zie verschillende mensen die recentelijk een proefrit gemaakt hebben in een O2 met sportonderstel. Vandaar mijn vraag: bij welke dealer?

[/ QUOTE ]
Hoi Kimball,
is het nog gelukt met de proefrit? Beetje laat misschien om te vragen maar je weet maar nooti
laugh.gif
.
Mocht je nog informatie willen dan hoor ik het wel. Zelf heb ik gereden in Baarn, die hebben daar standaard een 1,9dsg emt sportonderstel rijden. 6 van de 7 dagen per week kun je er dan in rijden.

Cherio!
Laurens

Dutch4x4

Senior Member

Owh ja, ik hoorde iets over de banden (bridgestone) dat die veel herrie maken?

[/ QUOTE ]

Dat geldt vooral voor de Turanza's van Bridgestone, die op de minder snelle exemplaren van de O2 zitten. Als het Bridgestones worden, dan zitten er zeer waarschijnlijk Potenza RE050's onder jouw type. Die heb ik ook: vind ze niet echt lawaaiierig.

En gefeliciteerd natuurlijk!

LST01

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Dat geldt vooral voor de Turanza's van Bridgestone, die op de minder snelle exemplaren van de O2 zitten. Als het Bridgestones worden, dan zitten er zeer waarschijnlijk Potenza RE050's onder jouw type. Die heb ik ook: vind ze niet echt lawaaiierig.

En gefeliciteerd natuurlijk!

[/ QUOTE ]

Gracias! We zullen eens gaan kijken wat ze doen! Denk dat het allemaal wel meevalt inderdaad net als de 'klachten' over de Stream radio enzo! Nog een paar nachtjes slapen!!!
cheer.gif

Cherio!

Bovenaan Onderaan