Nieuwe OIII combi: must have opties?

NewO3

Forumguru
Veel leaserijders betalen de opties (voor een groot gedeelte) uit eigen zak. Dat hebben ze vaak niet door.

Knap als je dat niet door hebt, geen enkele optie is gratis, ook niet voor leaserijders. Het kost je (normaal gesproken) netto wel minder dan privé auto, dus dat is zeker van invloed op de keuzes... nu maar weer on-topic ;)
 

mwhite

Forumguru
nog niet gezien in de lijstjes: electrische klep, zelf dimmende spiegel binnen en buiten
ik heb beide opties en moet zeggen je went er snel aan...
 

Canon-Eye

Forumguru
Op en van slot doen wil ik toch echt te allen tijde zelf onder controle houden, dus KESSY is voor mij een no-go.

Goede kennissen van mij stonden ergens in Tslechië de boodschappen uit het karretje in de achterklep over te hevelen terwijl een of andere rappe slimmerd een paar duizend Euro aan fotospullen via een andere deur meenam. (Sindsdien heb ik altijd de veiligheidsgordel als extra vertragingsfactor om m'n fototas zitten trouwens).
Ik ben blij met dat middelste knopje waarmee alleen de klep los gaat...

Voor het overige:
- vaste trekhaak (detectie door de pdc is echt onzin)
- park distance control achter als minimum; parkeerassistent wil ik echter geen cent aan uitgeven
- voorkeur voor een climate control boven een standaard airco
- sunset glas en bovendien ook nog sonniboys (nul inkijk in het achtercompartiment, toch voldoende zicht naar achteren)
- liever een goede radio/dab+, inbouwnavigatie is stervensduur en zit (bij Skoda althans) nog steeds consequent op de verkeerde plek, wat mij betreft, dus ik ga hoe dan ook toch voor een tomtom
- xenon: niet persé nodig; met de huidige projector-halogeenlampen op mijn Fabia 2011 heb ik ruim voldoende licht, dus ik zou er de xenon-meerprijs niet voor over hebben
- maxidot is wel een musthave voor mij
- verlaging is voor mij totaal oninteressant; ik heb meer belang bij versteviging van de achterveren, maar dan zonder dat-ie er lager van wordt
- goede achteruitrijverlichting (waarmee je in het donker ook echt wat ziet dus) is wat mij betreft een absolute must; als die er niet op zit dan maak ik die er bij.

Dit zijn zo'n beetje de essentials; verder is het luxe...
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn 2cts ook nog meer even dan, mijn minimale eisen anno 2008:
- Climate control
- Cruise control
- Goede zit (=elektrische stoel verstelling bij de Octavia)
- Bluetooth carkit
- Navigatie

Anno 2015 (na een O2 elegance business, Skoda Superb Ambition Business en nu een Passat highline):
- Climate control, links en rechts gescheiden
- Goede zit (=elektrische stoel verstelling bij de Octavia)
- Bluetooth
- Navigatie (niet de 5,8 inch in de O3 die is niet fijn, veels te traag)
- Goede verlichting (Xenon of Led af fabriek, niet gaan "prutsen" met achteraf Xenon..)
- Adaptieve Cruise Control, wat een genot en als het zou kunnen met DSG! (0 tot 160 helemaal autonoom gasgeven en schakelen!)
- Autohold
- Stoelverwarming (blijkt toch ook eigenlijk wel heel fijn te zijn)

Wat ik wel heb gehad en eigenlijk niet mis is de AFS van de Xenon verlichting in de Superb. Mijn huidige Passat met LED verlichting heeft het niet en ik heb het eigenlijk ook niet gemist.

Mijn wensenlijst, mocht ik weer aan de beurt zijn:
-DSG icm ACC (heb nu ACC met een handbak in NL waar de snelheden nogal eens kunnen variëren van 10 - 130 zou DSG wel heel relaxed zijn)
- Toch weer de elektrische stoelverstelling met geheugen. Zat op de Superb, nu niet op de Passat en wordt stiekem toch gemist.

Kortom moraal van het verhaal, alle extra's waar je echt iets aan hebt zou je niet meer willen missen (ik niet in ieder geval).
 

NewO3

Forumguru
Kortom moraal van het verhaal, alle extra's waar je echt iets aan hebt zou je niet meer willen missen (ik niet in ieder geval).

Dat geef ik stiekum ook wel beetje toe.
Bestaat er nog een uitvoering zonder bluetooth? Zou verboden moeten worden qua veiligheid
 

Bakkertje

Forumguru
@NewO3 bluetooth komt tegenwoordig in verschillende vormen ;)
Bij mijn Passat heet het Bluetooth Comfort of Bluetooth premium. Die laatste heb je eigenlijk nodig samen met de losse sim kaart optie om je online diensten goed te laten werken.

Mijn S2 uit 2011 in Ambition business edition had het nog niet standaard in ieder geval.

Overigens hebben we privé nog een New Beetle uit '99 en daar gaat er niets piepen bij het parkeren, gaat er geen automatische handrem op, zit er geen bluetooth en climate control in enz.. En toch kom ik daarmee droog en warm van A naar B en ook die rijd eigenlijk nog steeds prima..

We zijn gewoon behoorlijk verwend met onze auto's anno 2015.. :dankje:
 

Canon-Eye

Forumguru
Bestaat er nog een uitvoering zonder bluetooth? Zou verboden moeten worden qua veiligheid
Ik had destijds de fabrieks-BT aangevinkt, betaald, en na enige tijd eruit gedonderd en tegen extra kosten vervangen door een wél ordentelijk werkende Parrot.
Voordat ik me nóg eens zo iets laat aansmeren, zal die toch eerst in een uitgebreide testrit moeten bewijzen dat ik niet in soortgelijke ellende terechtkom als destijds...
 

micky

Forumguru
BT in de O3 werkt PERFECT kan ik zeggen na 38.000km in een half jaar en 2 telefoons gelijk aangesloten, 1 voor bellen en de ander voor muziekstreaming (daar gebruik ik nu eenmaal mijn prive telefoon voor)

Wat betreft de opties, alle opties die je kunt/wilt betalen, het blijft hoe dan ook erg persoonlijk zie je wel uit bovenstaande reacties. Dit keer heb ik gekozen voor een O3 met zo'n beetje alle opties die leverbaar waren, de ruimte is nu nog groot genoeg voor me, misschien neem ik hierna wel een Superb met wat minder opties, de meiden zijn dan groter, maar eea hangt gewoon af van wat de leasemij op dat moment wil hebben voor de auto's.
 

100pk

Lid
@SkodaMan veueueueul makkelijker inderdaad.
Het klopt: uiteindelijk moet je het toch zelf uitvogelen.
Zelf samenstellen en denken dat je met een ambition met voorkeursopties goedkoper uitbent kan je dus ook wel vergeten, al met al kost een elegance dan dus net zoveel. Full options dan wel natuurlijk.

De genoemde opties door mijzelf en die ik veel voorbij zie komen zijn toch ook de opties die ik zelf, bij nieuwkoop, toch graag zou kiezen. Het ervoor over hebben blijft de vraag, wat is iets waard? En verwend zijn we natuurlijk ook tegenwoordig.

Ik ben mijn budget ook weer eens (naar beneden) aan het bijstellen, want de sky is not the limit. En gebruikt of net niet nieuw staat er ook een en ander te koop. Wie weet?-)
 

Bakkertje

Forumguru
Is een s2 uit voorraad geen idee? Daar proberen de dealers nu snel vanaf te komen. Nog steeds een fraaie auto en rijdt echt heel goed.
 

100pk

Lid
Ik kijk voor 1 andere reden naar een nieuw(re) auto: kosten.
Mijn huidige O2 rijdt op lpg; gemiddeld 1:10. In principe ben ik aan de tank goedkoop uit, de wegenbelasting is echter hoog. Een nieuwer model rijdt gemiddeld 1:20; laat het effectief 1:18 zijn, daarmee valt dus best te besparen.
Een Superb valt wat dat betreft af omdat deze in de WB direct weer duurder uitvalt.
 

Klaasje

Forumguru
En met Kessy kun je ook aangeven dat alleen bestuurders deur opengaat. Rest van binnenuit.
Ik zou niet meer zonder willen @Canon-Eye.
Maar ja zijn zoveel opties, ieder heeft wel eigen ervaringen wat wel of niet.
 
Bovenaan Onderaan