Nieuwe Prijzen!!

FF checken bij de leasemaatschappij

He Bakkertje,

Goed nieuws...hopelijk gaat het ook nog voor ons gelden!!! :xyxthumbs:

Begin augustus een O2 1.9TDI Elegance Attractive Business besteld zou in november of mogelijk eerder worden uitgeleverd.

Heb ook maar ff een mailtje gestuurd naar ING Car Lease om te vragen of ze de nieuwe prijzen gaan doorberekenen naar mijn leasetarief en/of fiscale waarde.

Ik zal het antwoord posten zodra ik het binnen heb.

Bakkertje

Forumguru
Het gaat voor ons gelden, in iedergeval voor de fiscale waarde! Dat scheelt toch weer 10 euro per maand.. (x48 = 480 euro in de pocket houden!)
Qua leasebedrag zal het wel niet veel uitmaken, de marges op de attractive modellen zijn minimaal, restwaarde zal ook minder worden bla, bla, bla. Die leasemaatschappijen zijn echt boeven! Maar goed als ik bericht heb zal ik het delen hiero.

Het gaat voor ons gelden, in iedergeval voor de fiscale waarde! Dat scheelt toch weer 10 euro per maand.. (x48 = 480 euro in de pocket houden!)
Qua leasebedrag zal het wel niet veel uitmaken, de marges op de attractive modellen zijn minimaal, restwaarde zal ook minder worden bla, bla, bla. Die leasemaatschappijen zijn echt boeven! Maar goed als ik bericht heb zal ik het delen hiero.

Net bericht gehad van mijn leasemaatschappij. Zij wisten al van de prijswijziging (blijkbaar hebben zij ook snelle kanalen). Ze vertelden mij dat de prijsverlaging (maar ook verhoging) altijd wordt doorberekend in de fiscale waarde, maar ook in de leaseprijs. In mijn geval betekent het dat mijn leaseprijs excl. brandstof van 815 euro naar 803 euro gaat. Scheelt toch weer 12 euro per maand. Ennuh... wie het kleine niet eert......

van_der_P

Senior Member
Zou die lagere prijs geen invloed hebben op de inruilprijs van je huidige auto ? Ik denk het wel het zal toch uit de lengte of de breedte komen.
Dus als de lagere aanschafprijs geen gevolgen heeft voor de inruilprijs, dan alleen vind ik het een goede actie. Anders is het een sigaar uit eigen doos.

Bakkertje

Forumguru
Ik denk alleen dat de plannen van de heren in Den Haag veel meer impact hebben op de restwaarde van de auto's die nu ingeruild worden. De invoering van de kilometerheffing en daarbij horende afschaffing van de BPM heeft volgens mij veel meer invloed op de restwaarde.

Dan hebben we het nog niet over de staat waarin een auto verkeerd na 4 jaar, wat zomaar 2000 euro kan schelen tussen een nette en een minder nette Skoda.

Omdat ze het in de eerste PDF hadden over de prijs voor voorraad auto's en auto's die nu in bestelling staan, denk ik dat we het gewoon hebben over het opmaken van de voorraad Octavia's die nu bij de dealers staan. Dat zou ook verklaren waarom er op het moment hele korte levertijden lijken te zijn voor de O2. De fabriek hoeft alleen de openstaande orders te verwerken. Als dat zo is zou het ook een positieve invloed kunnen hebben op de inruilwaarde..

Ik denk alleen dat de plannen van de heren in Den Haag veel meer impact hebben op de restwaarde van de auto's die nu gekocht/geleased worden. De invoering van de kilometerheffing en daarbij horende afschaffing van de BPM heeft volgens mij veel meer invloed op de restwaarde.

Klopt Bakkertje. Dat geven ze ook als reden op waarom ze de BPM gefaseerd af willen schaffen. Maar je hebt gelijk hoor... dat gaat zeker impact hebben. Nu kijk ik gewoon naar wat ik kwijt ben en dat is minder dan ik kwijt zou zijn voor de prijswijziging dus dat is goed. Het is inderdaad heel sneu voor de mensen waarvan de auto net op kenteken is gezet.
Ik denk erover om na dit leasecontract de Skoda privé over te nemen van de leasemaatschappij dus als de restwaarde nog iets lager is dan vind ik dat ook niet zo erg...

Bakkertje

Forumguru
Net bericht gehad van onze wagenparkbeheerster, ook mijn leasebedrag wordt aangepast (exacte bedrag wordt pas bekend bij levering) ze ging er van uit dat het bedrag lager wordt :489::489:

Nu nog hopen op een snelle levering!
Ik ben nu al blij dat ik niet voor de Golf gekozen heb en dan heb ik de auto nog niet eens! Voor de 29018 euro die mijn O2 EAB heb je volgens mij de meest complete auto uit het segment.

Hierin staat expliciet dat het gaat om voorraad auto's waarvan het kenteken aangevraagd is voor januari. Ik zou toch echt denken dat het wat met de beruchte facelift te maken zou kunnen hebben...

Wat ik mij overigens wel afvraag: Deze prijswijziging geldt t/m 31 december. Als de leasemaatschappij besluit om de auto na 1 januari op kenteken te zetten vanwege courantheid, dan zou het best eens zo kunnen zijn dat die auto dan duurder wordt! Ik ga toch maar even mijn werkgever en de leasemaatschappij achter de broek zitten om te bestellen. Mijn leasemaatschappij heeft laten weten dat als de auto na 15 november wordt geleverd, hij wordt doorgeschoven naar 1 januari en dat eventuele prijsverhogingen ook in het leasebedrag worden verrekend en daar zit ik niet op te wachten; ook niet in een eventueel gefacelifte Skoda want ik vind degene die ik nu wil bestellen mooi genoeg.

Bakkertje

Forumguru
Aj, dat is inderdaad ook weer zoiets. Maar je auto is toch al besteld? Skoda levert momenteel heel snel en je auto zou dan ook voor 15 november binnen (moeten) kunnen zijn. Anders zou je nog kunnen kijken of de auto in jouw smaak ergens op voorraad staat.

Michel

Forumguru
Het eerste PDF-je staat ook weer online:
http://www.autoinbedrijf.nl/uploads/modelchanges/823.pdf

Hierin staat expliciet dat het gaat om voorraad auto's waarvan het kenteken aangevraagd is voor januari. Ik zou toch echt denken dat het wat met de beruchte facelift te maken zou kunnen hebben...

En het is ook een manier om de verkoopcijfers voor 2008 nog even een opwaartse stuwing te geven. Je rijdt dan wel in 2009 alweer in een "oud" model uit 2008. Zo wordt tenminste vaak geredeneerd bij een latere inruil....

Aj, dat is inderdaad ook weer zoiets. Maar je auto is toch al besteld? Skoda levert momenteel heel snel en je auto zou dan ook voor 15 november binnen (moeten) kunnen zijn. Anders zou je nog kunnen kijken of de auto in jouw smaak ergens op voorraad staat.

Hoi Bakkertje,

Nee helaas nog niet. Ik heb vanmorgen de leasemaatschappij gevraagd of ze de auto al besteld hadden maar dat was nog niet zo. Ze zitten te wachten op de goedgekeurde papieren van mijn werkgever. Daar ligt nu dus de bottleneck. Ik heb mijn werkgever vandaag ook maar even 'gechased'. Ik heb vrijdag al even bij de dealer gekeken of er nog ergens een auto stond die in mijn richting kwam maar helaas. Dit is trouwens de auto die ik wil bestellen:

Octavia Combi Elegance Attractive Business
1.6 mpi met Vialle 67 ltr ringtank lpg installatie
6-traps tiptronic
opties: stoelverwarming voor en sunset glas achter
Vaste 7-polige trekhaak; kleur zwart

Ik wil specifiek vasthouden aan de automaat omdat ik dagelijks vanuit de kop van noord-holland naar Amsterdam moet en een automaat in de file is zo heerlijk. De 1.9 tdi was gewoon net niet te doen want ik zou liever diesel rijden maar dat werd te duur; zelfs met de 1100 euro korting.

Bericht van de leasemaatschappij

He Bakkertje,

Goed nieuws...hopelijk gaat het ook nog voor ons gelden!!! :xyxthumbs:

Begin augustus een O2 1.9TDI Elegance Attractive Business besteld zou in november of mogelijk eerder worden uitgeleverd.

Heb ook maar ff een mailtje gestuurd naar ING Car Lease om te vragen of ze de nieuwe prijzen gaan doorberekenen naar mijn leasetarief en/of fiscale waarde.

Ik zal het antwoord posten zodra ik het binnen heb.

Heb reactie ontvangen van de leasemaatschappij.

De cataloguswaarde wordt bepaald op het moment dat het kenteken afgegeven wordt. En zal dan dus inderdaad lager zijn als er een prijsverlaging komt. Bij mijn werkgever wordt dit doorbelast en u zult dit inderdaad zien in een lager leasetarief.

Dat scheelt toch weer een paar euries per maand.:yeah:

Bakkertje

Forumguru
Dit is trouwens de auto die ik wil bestellen:

Octavia Combi Elegance Attractive Business
1.6 mpi met Vialle 67 ltr ringtank lpg installatie
6-traps tiptronic
opties: stoelverwarming voor en sunset glas achter
Vaste 7-polige trekhaak; kleur zwart

Dat lijkt me inderdaad een mooie combinatie (lpg met automaat) die vast niet zo kant en klaar bij een dealer staat.. Ik hoop voor je dat je het tijdig voor elkaar krijgt om je auto te bestellen.

LenK

Forumguru
Voor kopers geldt dat uitfaseren van de BPM ongetwijfeld tot lagere inruilprijzen zal leiden.
Maar tegelijkertijd is de aankoopprijs van de nieuwe auto ook lager.
Dus per saldo, wat je bij moet betalen, zal het effect meevallen.

Skombi

Actief lid
Voor kopers geldt dat uitfaseren van de BPM ongetwijfeld tot lagere inruilprijzen zal leiden.
bij de opeldealer vertelde ze me laatst dat bij de eerste verlaging van de BPM dit jaar de importeur de prijs evenveel verhoogde als er door de lagere BPM vanaf ging want "daar zijn de consumenten toch aan gewend" dus zo vanzelfsprekend is dat helemaal niet.

LenK

Forumguru
Als ze zich uit de markt willen prijzen dan moeten ze zo handelen.
Bij de belasting maatregelen van begin dit jaar zijn er ook al merken die zo hebben geacteerd.
En dan moeten ze daarna de prijzen verlagen of actiemodellen gaan voeren om de verkopen weer op te krikken om de jaarcijfers te halen.

EdK

Forumguru
bij de opeldealer vertelde ze me laatst dat bij de eerste verlaging van de BPM dit jaar de importeur de prijs evenveel verhoogde als er door de lagere BPM vanaf ging want "daar zijn de consumenten toch aan gewend" dus zo vanzelfsprekend is dat helemaal niet.

Dit is bij BMW motorfietsen al in de gulden tijd een normale actie
Daar ging elk jaar de prijs gemiddeld met 5% omhoog , wel of geen modificatie's aan de motor !!
De dealer waar ik altijd kwam, ergerde zich hier erg aan !!
Is ook met dealerschap van BMW motorfietsen gestopt !

Bovenaan Onderaan