Nieuwe Prijzen!!

Skombi

Actief lid
ja hoor ... die bpm verlaging is leuk bedacht maar de enige die er voordeel uit halen zijn de autoverkopers.
De consument blijft even dure auto's kopen en zit straks ook nog met de hogere belastingen .. Zit maar een ding op. allemaal dicht bij het werk gaan wonen en een mooie fiets aanschaffen

Bakkertje

Forumguru
Yep ik heb ook niet de illusie dat het ooit goedkoper wordt om auto te rijden. Het is en blijft de melkkoe van onze fijne overheid.

Abo

Lid
Mijn woonwerkafstand is slechts 7 km. en ik heb een mooie fiets om er naar toe te gaan.

Bijlagen

• Gazelle Lite Hybrid Superieur.jpg
    Gazelle Lite Hybrid Superieur.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 16
net woord gehad van de leasemaatschappij;

De BPM en cataloguswaarde van de auto word pas vastgesteld als deze op kenteken word gezet. Oftewel mijn bijtelling zal dus minder uitvallen :)

Volgensmij doen ze echter niets met het leasebedrag, maar dat betaald de werkgever en is voor mij van minder belang.

LenK

Forumguru
zendith; zei:
Volgensmij doen ze echter niets met het leasebedrag, maar dat betaald de werkgever en is voor mij van minder belang.
Als je een max leasebedrag hebt dan is het wel prettig als het leasebedrag omlaag gaat want dan kun je meer kiezen. Dan kan misschien net die DSG, die je eerst had weggelaten omdat je dan boven dat max bedrag kwam.

Bakkertje

Forumguru
De O2 zoals ik hem besteld heb zit zelfs boven mijn budget, dsu al wat eraf gaat hoef ik niet zelf te betalen. Anders had je inderdaad nog wat opties kunnen nemen (het soundsysteem stond nog op mijn wensenlijstje) Het loont dus altijd!

D-day volgende weer vrijdag

Heb reactie ontvangen van de leasemaatschappij.

De cataloguswaarde wordt bepaald op het moment dat het kenteken afgegeven wordt. En zal dan dus inderdaad lager zijn als er een prijsverlaging komt. Bij mijn werkgever wordt dit doorbelast en u zult dit inderdaad zien in een lager leasetarief.

Dat scheelt toch weer een paar euries per maand.:yeah:
D-day volgende week vrijdag 19 september...dan wordt mijn nieuwe Skoda Octavia uitgeleverd. Heeft ie net iets langer dan een maand in bestelling gestaan (16 augustus besteld, 19 september uitgeleverd).

Op de vraag of de nieuwe tarieven ook van toepassing zijn op mijn auto...was het antwoord helaas negatief. Maar ja het mag de pret niet verder drukken. Misschien dat de leasemaatschappij hierop nog invloed heeft maar dat hoor ik nog wel.

Maar volgende week is het dus bye bye Seat Leon 2.0 TDI en mag ik mezelf de trotse berijder noemen van een Skoda Octavia...

Dat is raar MaxCaliber. De prijsverlaging is ingegegaan op 8 september en tenzij hij al op kenteken is gezet voor die datum, geldt die verlaging voor jou ook. Kijk maar eens op de Skoda site. Daar staan nu ook de voorwaarden van deze actie. De leasemaatschappij zou dus de lagere prijs moeten aftikken voor de auto. Het lijkt me niet meer dan normaal dat jij als leaserijder:
1) Lagere bijtelling krijgt
2) Lagere leaseprijs omdat een groot deal van de leaseprijs wordt bepaald door de aanschafwaarde van de auto.
Ik zou er zeker achteraan gaan. Het kan je geld schelen!

Bakkertje

Forumguru
het gaat erom of voor 8 september het kenteken aangevraagd is, het zou dus net kunnen... overigens is de mijne 2 dagen later besteld, ing carlease heeft al toegezegd dat voor mij een herberekening gedaan wordt (en hij dus goedkoper wordt!). Hij is al gefabriceerd, dus nu hoop ik hem ook snel te krijgen !!

Kirsten

Senior Member
het gaat erom of voor 8 september het kenteken aangevraagd is, het zou dus net kunnen... overigens is de mijne 2 dagen later besteld, ing carlease heeft al toegezegd dat voor mij een herberekening gedaan wordt (en hij dus goedkoper wordt!). Hij is al gefabriceerd, dus nu hoop ik hem ook snel te krijgen !!

Let er wel op dat ING de eigen bijdrage, als je die hebt, regelmatig aanpast. Dus wellicht kan hij daardoor toch nog wat duurder worden.
Ik heb de eigen bijdrage die ik had in de 6 maanden dat ik hem heb al flink zien toenemen.

vdijk

Lid
je spreekt toch een lease bedrag af en daarmee is je eigen bijdrage toch vastgelegd voor de tijd dat je in de auto rijdt. Je eigen bijdrage kan toch niet maandelijks worden bijgesteld ???

je spreekt toch een lease bedrag af en daarmee is je eigen bijdrage toch vastgelegd voor de tijd dat je in de auto rijdt. Je eigen bijdrage kan toch niet maandelijks worden bijgesteld ???

Het leasebedrag zal hetzelfde blijven maar het brandstofvoorschot kan wel variëren.

Kirsten

Senior Member

Volgens mij geld de bijdrage zodra de bestelling rond is, maar als men daarna nog gaat hercalculeren kan deze nog wel veranderen.
Het gaat niet met honderden euro's tegelijk, dus het zal allemaal wel meevallen.

Bovenaan Onderaan