Nieuwe SC2 sprint pro in Friesland

VWim

Forumguru
Condens is wel begrijpelijk, die lampen hebben nog nooit aangestaan en het vocht dat zich in de lamp heeft verzameld condenseert tegen het koude glas/plastic. Eerst maar even aankijken denk ik, ik verwacht dat het binnen een week weg is.

VWim

Forumguru
Mooie auto trouwens!

ik begrijp dat audio-pack overigens niet. Is dat een accessoirepakket dat door de dealer wordt aangeboden?

west rain

Actief lid
Thanks. Ja die luidsprekers, filters en tweeters van pioneer is een "premium soundpakket" wat achteraf door de dealer wordt ingebouwd. Zal de brochure nog es opzoeken. De dozen liggen in de kofferbak. Zal er morgen wel ff een foto van maken.

Plausibele verklaring voor die koplampen. We kijken het even aan :)

Skodatek1

Forumguru
Over die condens zou ik me geen zorgen maken, heb ik ook bij mijn O2.
Wellicht ook bij andere skoda rijders.
Na een paar kilometer trekt dat weer weg.

Bakkertje

Forumguru
Ik ben wel benieuwd hoe het klinkt ten opzichte van de standaard. De kenwood in combinatie met andere luidsprekers zou ook mijn voorkeur zijn als ik weer een Superb zou bestellen. De Amundsen+ is, als je het mij vraagt, nou niet echt het systeem voor een wat meer eisende luisteraar en qua navigatie en kaartmateriaal (in ieder geval de kosten ervan) wordt je ook neit echt blij..

west rain

Actief lid
@Bakkertje: Klopt, als je de Amundsen hebt, en je wilt het premium soundpakket, dan moet er iets tussen omdat de Amundsen te licht is voor die luidsprekers.

Even voor VWim: dit zijn de speakers van het premium soundpakket:
jjk4.jpg

Verder neem ik u even mee terug naar vanmorgen 08:30 uur:

Goedemorgen nieuwe vriend:
7xl1.jpg

Ik weet dat er dikkere velgen op dit forum zijn, maar ik ben erg tevreden. Ze steken ook meer naar buiten dan de 17" velgen van mijn vorige SC:
fl20.jpg

760o.jpg

6r28.jpg

En profil:
gynt.jpg

8w7m.jpg

En de binnenkant met de comfortstoelen. Combinatie leer/suede zit perfect :dankje:. Mooie deurdorpels :)
6uue.jpg

En mijn kinderen hebben ook weer een ruime werkplek:
k8qe.jpg

Vandaag onderweg The Bourne Supremacy gedraaid oppe Kenwood. Gewoon, omdat het kan :maakmegek:

VWim

Forumguru
Mooie auto!

Ten aanzien van de audioset kan ik me alleen niet voorstellen dat dit een verbetering oplevert ten opzichte van de affabriek set. Ik weet niet hoe de speakers tegenwoordig zijn, maar bij VAG zit er over het algemeen een redelijke speakerset in. Ik noem bijvoorbeeld de Golf IV waar je op de standaard set zonder problemen 100 watt RMS kon zetten. Als ik kijk naar de specs van de Pioneer set komt deze tot max 35 Watt RMS.

Bakkertje

Forumguru
Ten aanzien van de audioset kan ik me alleen niet voorstellen dat dit een verbetering oplevert ten opzichte van de affabriek set. Ik weet niet hoe de speakers tegenwoordig zijn, maar bij VAG zit er over het algemeen een redelijke speakerset in. Ik noem bijvoorbeeld de Golf IV waar je op de standaard set zonder problemen 100 watt RMS kon zetten. Als ik kijk naar de specs van de Pioneer set komt deze tot max 35 Watt RMS.

Het vermogen zegt vrij weinig over de kwaliteit van een luidspreker ;) Het rendement en frequentiebereik daarentegen zijn veel interessanter. De grootste winst komt van de Kenwood, daar zitten beduidend betere eindversterkers in dan in de standaard Skoda toestellen. (Wat dat betreft was de JVC ipv van de Coumbus een hele verbetering in mijn vorige Skoda)

De specs van de composet geven overigens 60W RMS op en 260W max. (niet dat het er iets toe doet ;) )
http://www.pioneer.eu/nl/products/25/131/201/TS-E170Ci/specs.html

VWim

Forumguru
@Bakkertje We hebben allebei gelijk zie ik, ik heb per ongeluk gekeken naar de andere set speakers die zijn geplaatst.

Het is mij bekend dat vermogen niet alles zegt, maar op de kwaliteit van de VAG speakers valt veelal weinig aan te merken. De/mijn vraag is daarom ook of je met dezelfde Kenwood HU niet hetzelfde resultaat had bereikt.

west rain

Actief lid
@Desperado bedankt :-)

@VWim Eerlijk is eerlijk: ik heb de kenwood niet getest met standaard luidsprekers. Wel weet ik dat ik niet warm werd van die standaard luidsprekers in mijn vorige sc2. Dat was voor mij al genoeg reden om het zekere voor het onzekere te nemen. Heb ook de pioneer en de standaard speakers naast elkaar gehouden in de garage tijdens de inbouw. Schril contrast in afwerking! Die Pioneer speakers zijn veel zwaarder en ook zorgvuldiger afgewerkt. Ik weet niet of de door jou bedoelde vw speakers hetzelfde zijn als die in de Skoda, maar ik ben blij dat de pioneers erin zitten. De Tweeters uit die set zijn ook veel forser uitgevoerd en zijn nu veel beter gepositioneerd. Echt een zalige verbetering als je Telegraph Road van Dire Straits draait.

Kortom: een tevreden gebruiker :thumbsup:

Bakkertje

Forumguru
@west rain Hoe heb je het financieel eigenlijk afgewikkeld? Heeft de dealer de Amundsen+ terug genomen of heb je die bewaard voor als je de auto weer in gaat leveren?

Ander vraagje nog over het verschil tussen de facelift en non-facelift S2, is het gat tussen de 2 en 3 nu kleiner? (ik weet niet of je hiervoor ook een greenline had?)

west rain

Actief lid
Hoi Bakkertje. Dealer heeft de Amundsen teruggenomen. Over 3 a 4 jaar is er wel weer wat nieuws denk ik maar.

Ik heb nog maar 105 km gereden dus kan nog geen goed oordeel geven over de versnellingen. Ik moet daarbij zeggen dat ik ook met de vorige sc greenline geen problemen had. Ik zal er morgen eens op letten want deze heeft 6 versnellingen t.o.v. 5 van de vorige versie. To be continued.......

west rain

Actief lid
Al 2x auto gewassen dit weekend :). Ik rij geloof ik niet snel genoeg om een gat tussen de versnellingen op te merken. Weinig ontvangst voor de DAB+ tuner in boerenkool stronkeradeel trouwens. Alleen 538 boven de lijn Drachten.

west rain

Actief lid
Mooi met de Kenwood: Bij ingeschakelde navigatie komt ie bij elke snelweg afslag met een foto van de bewuste afslag. Foto klopt exact met de werkelijkheid. niet alleen wat er op de verkeersborden staat, maar zelfs transformator kastjes langs de weg :jaja:

55jl.jpg

Ook heb ik uitgevonden hoe je de DAB+ zenders kunt zoeken. D8 dat ik alleen maar 538 had in de regio, maar dat blijken enorm veel commerciële zenders te zijn, tot aan Efteling radio toe!! Wel wat gaten in de Friese wouden maar onder de lijn Drachten gaat het goed.

Nadeel: schermintensiteit dimt (nog) niet automatisch mee als het donker wordt.

Bakkertje

Forumguru
Dat ziet er wel chique uit inderdaad! Ik zie dat je al in de kerststemming bent ;) (Sky Radio Xmas..)
Mooi toestel en als je het mij vraagt duidelijk beter dan een Amundsen+ of een Columbus in de Superb. (van de nieuwe kan ik het niet zeggen)

De dimmer zou het wel moeten kunnen doen, ik denk alleen dat dit nog niet op de automaat is aangesloten, dimt ie wel als je de schakelaar op aan zet ipv auto?
info van Kenwood (maar die had je vast al gevonden) http://www.kenwood.nl/feature.aspx?id=1069&lang=1

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan