Nieuwe SC2 sprint pro in Friesland

ertromp

Forumguru
Ziet er goed uit die navigatie!
En zo uit je post op te maken is vooral die Efteling Radio een "must have" :D

Connexie

Forumguru
Hallo west rain,

Heb je al ervaringen te delen qua gebruik van de navigatie? Sta op het punt dezelfde unit te bestellen in een SuperB maar vind erg wisselende (maar ook gedateerde) berichten.
Blijkt Windows mobile te draaien, met wat issues? Of draait het nu inmiddels wel naar behoren?

Hoor graag van je.

west rain

Actief lid
Hoi Connexie. Excuus voor de verlate reactie. Er staat inmiddels 11.000 km op de teller.

De Kenwood bevalt mij wel goed. Het systeem is niet onfeilbaar, maar ik ben tevreden. Onderstaand mijn pluspunten en minpunten op een rij.

Pluspunten:
- afneembare strip t.b.v. diefstal, Er zit een heldere led op die diefstal ontmoedigt in
tegenstelling tot de Columbus
- zeer goede geluidsweergave! (icm met de pioneer luidsprekers en tweaters, dat wel) DAB is
van een aanmerkelijk hogere geluidskwaliteit dan FM. Veel instellingen mogelijk. Wel wat
dekkingsgaatjes in Noord Friesland, maar daar kan de Kenwood niks aan doen. Je moet wel
een aparte DAB antenne tegen het raam plakken
- mooie graphics op het navigatiescherm bij afslagen op snelwegen
(foto's van de bewuste afslag)
- navigatie heeft een mooie menustructuur (wel wat traag) en eco modus waarin je het verbruik
bij kunt houden
- vaste flitspalen en trajectcontroles kun je mooi in het systeem laden met behulp van scdb.info
(kosten ca. € 10,- per jaar). Ideaal, gebruik het ook voor mijn motornavigatie. Elke maand ff
updaten en je bent altijd bij.
- speelt DVD's super af, mooie beeldkwaliteit
- updaten van software mogelijk. Heb er al een upate op gezet, geen probleem.
- goede service vanuit Kenwood/JVC. Gemakkelijk bereikbaar en ze nemen de tijd om je te
helpen
- navigatie op postcode is gemakkelijk.

Minpunten:
- traag bij het opstarten, ik ben al bijna 2 straten verder als ik met het invoeren van adressen
kan beginnen
- geen navigatie in de maxidot
- rechter knoppen op het stuur zijn niet compatible met de Kenwood
- ingebouwde telefoonmicrofoon niet compatible met de Kenwood,
apart microfoontje in het zicht
- onduidelijk aflezen bij direct zonlicht op het scherm
- speelt geen Flac muziekfiles af, moet ik nog wat op bedenken
- Er zat een 2012 kaart versie op. Een nieuwe zou ik moeten kopen voor € 125,.-. Na wat heen
en weer gemail
stuurt Kenwood me nu eind februari gratis de nieuwste kaartversie die tegen die tijd uit komt
- systeem werkt wel traag als je een ander menu wilt kiezen, is duidelijk niet het nieuwste
besturing systeem
- navigatie is tot nu toe ca 3x vastgelopen. Uit en aanzetten loste het probleem op
- DAB menu om van zenders te wisselen mag van mij ook wat simpeler.

Laatst bewerkt:

west rain

Actief lid
en het is nog steeds een mooi ding om te zien. Past mooi in in de console zonder after market beleving.

Kleuren van de knoppen zijn ook traploos aan te passen aan je smaak en interieurverlichting

Connexie

Forumguru
Dank voor de uitgebreide terugkoppeling. Dat het dan wat langer duurt, is je hierbij vergeven :bloemen:

Inmiddels ligt mijn leaseofferte, incl. Kenwood en Pioneer upgrade bij de leasemaatschappij. De Pioneer upgrade op het laatst nog toegevoegd n.a.v. dit topic.
M.u.v. de velgen, wordt het naar aller waarschijnlijkheid een zusje van de Friesche SC2.

Eigenlijk wel teleurstellend dat een VAG approved accessoire geen volledige compatibiliteit heeft. De prijs is er wel naar, zeker via de dealer. Dat de maxidot lastig zou kunnen zijn is nog acceptabel en zal ik niet erg missen, maar dat niet alle knoppen op het stuur werken is wel erg slordig. Misschien is daar met VAGCOM wellicht nog wat aan te doen?
Zodra de SC2 bij mij voor de deur staat (eind week 8 is de wens), zal ik ook eens met Kenwood gaan mailen over eeen gratis update van de kaarten.

west rain

Actief lid
Vanuit Kenwood betreurde men dit ook, men had dit naar eigen zeggen graag willen oplossen. VAG zou de benodigde interface-info niet willen delen met Kenwood. Wel vreemd omdat de dnx wel als officieel accessoire wordt opgevoerd in de accessoires brochure van Skoda.

Die luidsprekers ga je geen spijt van krijgen. Heb je de set incl of excl subwoofer?

west rain

Actief lid
Juiste keus. Subwoofer heb ik ook niet. Mijn ervaring met deze set icm de Kenwood is dat je die ook helemaal niet nodig hebt.

Bovenaan Onderaan