Dank voor het welkom.
Het is een Octavia ll 1.6 fsi automaat businessline. Er zitten aardig wat toeters en bellen aan. 54000 km gereden uit 2007. Toeters en bellen ben ik van Citroen ook wel gewend ik stap nu uit een C5 Exclusive.
De ervaring van met de fransoos zijn wisselend geweest. Ik heb BXen gehad zonder enig mankement heb een XM gehad die werkelijk een money pit was twee ZXen volgens mij de meest degelijke auto's die Citroen ooit gemaakt heeft totaal niets aan gehad. Twee Xantia's ook redelijk probleemvrij de C5 had wat eletronica probleempjes maar bij Citroen is het altijd zo dat er een lampje gaat branden moet je geen aandacht aan besteden gaat meestal vanzelf weer weg.
Heb de afgelopen 2 jaar een Golf 7 bleumotion gereden in de lease. Tegenvallend in prestaties. Veel schakelen om het ding op gang te houden. In de bergen terug naar zijn twee wat ik met de Citroen in zijn 5 deed.
Skoda is vooral een keuze voor de mooie neus en de ruimte geweest. Gisteren mee gereden en het rijdt fijner dan ik verwacht had. Had op internet gelezen dat de auto wat stug is op korte hobbels maar dat vond ik meevallen. Het is geen Citroen qua vering maar het valt zeker niet tegen. Verder stuurt het fijn en die 6 bak automaat doet zijn werk. Vind wel dat die kickdown wat snel erin komt moet ik een beetje mee oppassen want anders gaat het verbruik waarschijnlijk oplopen.