Nieuwe Skoda rijder stelt zich voor.

Mark69

Senior Member
Laatst bewerkt:

oetje

Actief lid
Welkom @Mark69 ! Hier hebben we Citroen en Skoda! Zal je zeker gaan bevallen.

De Link werkt niet meer maar zo te zien de Octavia 1.6 fis business line?
Mooie auto , veel plezier gewenst!

Mark69

Senior Member
Dank voor het welkom.

Het is een Octavia ll 1.6 fsi automaat businessline. Er zitten aardig wat toeters en bellen aan. 54000 km gereden uit 2007. Toeters en bellen ben ik van Citroen ook wel gewend ik stap nu uit een C5 Exclusive.

De ervaring van met de fransoos zijn wisselend geweest. Ik heb BXen gehad zonder enig mankement heb een XM gehad die werkelijk een money pit was twee ZXen volgens mij de meest degelijke auto's die Citroen ooit gemaakt heeft totaal niets aan gehad. Twee Xantia's ook redelijk probleemvrij de C5 had wat eletronica probleempjes maar bij Citroen is het altijd zo dat er een lampje gaat branden moet je geen aandacht aan besteden gaat meestal vanzelf weer weg.

Heb de afgelopen 2 jaar een Golf 7 bleumotion gereden in de lease. Tegenvallend in prestaties. Veel schakelen om het ding op gang te houden. In de bergen terug naar zijn twee wat ik met de Citroen in zijn 5 deed.

Skoda is vooral een keuze voor de mooie neus en de ruimte geweest. Gisteren mee gereden en het rijdt fijner dan ik verwacht had. Had op internet gelezen dat de auto wat stug is op korte hobbels maar dat vond ik meevallen. Het is geen Citroen qua vering maar het valt zeker niet tegen. Verder stuurt het fijn en die 6 bak automaat doet zijn werk. Vind wel dat die kickdown wat snel erin komt moet ik een beetje mee oppassen want anders gaat het verbruik waarschijnlijk oplopen.

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
voor de kickdown moet je echt flink trappen hoor. Dat hij terugschakelt bij gas indrukken is wat je waarschijnlijk bedoelt en dat is normaal. Je beïnvloedt het schakelgedrag van de DSG via je rechtervoet.

Rob

Forumguru
Welkom! Bijzonder lage kilometerstand voor z'n leeftijd zeg! Dit zijn de krenten uit de pap. Geniet ervan

Mark69

Senior Member
Welkom! Bijzonder lage kilometerstand voor z'n leeftijd zeg! Dit zijn de krenten uit de pap. Geniet ervan

De C5 heb ik destijds ook gekocht met lage km stand voor zijn leeftijd. Staat nu nog maar 103000 km op en die is dertien jaar oud.
Als ik een auto zoek dan zoek ik altijd naar een lage km stand. Deze staat in Almere en kom zelf uit de regio Den Haag dus voor een mooi exemplaar wil ik best een stukje te rijden.

De Octavia krijgt van de zomer meteen de vuurdoop we gaan er mee naar Spanje.

• Leuk
Waarderingen: Rob

doncalitri1984

Forumguru
Een oude auto met lage km is ook niet altijd goed :-). Veelal of stilgestaan of alleen maar korte stukjes meegereden (opgewarmde motor vs alleen maar rijden op koude motor)

Rob

Forumguru
Een oude auto met lage km is ook niet altijd goed :-). Veelal of stilgestaan of alleen maar korte stukjes meegereden (opgewarmde motor vs alleen maar rijden op koude motor)
Alles kan.. Er zijn ook mensen die een auto alleen gebruiken voor vakantieritten. (Buurman, gepensioneerd, van m'n ouders) staat ie natuurlijk wel wat langer stil tussendoor maar met goede verzorging kan dat prima.

Bovenaan Onderaan