Nieuwe Skoda rijder stelt zich voor.

Mark69

Senior Member
54000 in 8 jaar tijd valt op zich nog wel mee. En volgems de dealer van oudere mensen geweest. Uiteindelijk rij ik de stofnesten er wel uit. Dat de C5 nu nog mooi laag in de km stond heeft me meer inruil opgeleverd.
 

oetje

Actief lid
@Mark69 deze stand is volgens mij een juweeltje. Dit zijn toch meestal mensen die een nieuwe auto kopen er dan voorts bewust gebruik van maken en dus ook goed laten onderhouden door de dealer. Heel veel plezier ermee!!!!
 

Mark69

Senior Member
@Mark69 deze stand is volgens mij een juweeltje. Dit zijn toch meestal mensen die een nieuwe auto kopen er dan voorts bewust gebruik van maken en dus ook goed laten onderhouden door de dealer. Heel veel plezier ermee!!!!


Nou dat zeker, het is net alsof deze zo de showroom uit is gereden. Vanbinnen en van buiten alles nog keurig.
 

Mark69

Senior Member
voor de kickdown moet je echt flink trappen hoor. Dat hij terugschakelt bij gas indrukken is wat je waarschijnlijk bedoelt en dat is normaal. Je beïnvloedt het schakelgedrag van de DSG via je rechtervoet.

Klinkt misschien dom maar ik heb geen idee wat een DSG is.

Het zal het terugschakelen zijn geweest. Later tijdens de proefrit lukte het mij om bij rustiger rijden het effect niet meer te hebben. Ook bij het rijden op de cruise control heb ik niet de reset knop gebruikt maar gewoon zelf op snelheid teruggebracht dan schakelede de auto ook niet meteen terug. De bak schakelt toch al heel snel op. Nu ben ik wel van het snel doorschakelen naar een zo hoog mogelijke versnelling. De C5 kon ik heerlijk schakellui rijden. 50 in zijn 5 ging gemakkelijk zonder dat de motor begon te protesteren.
 

kansberg

Forumguru
Welkom Mark, grappig dat je net als ik ook zo'n 20 jaar 'gezweefd' heb met een XM, Xantia en een C5. Ben erg blij met de keuze voor Skoda maar heb ook vele jaren met plezier in de Citroëns gereden met eigenlijk niet eens zo heel veel sores, behalve een XM op LPG waar ik veel problemen mee heb gehad, dus deze werd snel ingeruild op een vrijwel probleemloze XM diesel. En er ging natuurlijk wel eens een oliebol stuk, maar ja, dat hoort bij hydropneumatiek, al moet ik zeggen dat de C5 hier geen last van had. Die had veel last van defecte koplampen en dat was een drama om te vervangen. Derhalve heb ik in m'n zoektocht naar een geschikte kandidaat ook bewust gezocht naar een Superb met Xenonverlichting, dat is in de praktijk sterker wat betreft levensduur.
Moet wel zeggen dat ik nu een jaar in de Superb rijd en niet meer dan een kapot lampje heb gehad, dat is wel een unicum, want met de Astra waarin ik hiervoor reed had ik veel EGR problemen.
Helaas gaat de Skoda niet hydropneumatisch maar voor de rest is het een fijne reisauto die probleemloos vele kilometers aflegt.
Heel veel plezier met de Skoda en vooral veel veilige kilometers!
 

Mark69

Senior Member
Mijn C5 heeft ook Xenon en zelfstellende koplampen voor wat dat waard is op een hydro geveerde auto die zichzelf steeds op hoogte houd. De Xm was geweldig als hij reed maar dat was nog wel eens een puntje. Ze deed het af en toe niet.

Vraagje er zit een zwart dopje met draad dat achter het dashboard verdwijnt bij mij links onder op de voorruit. De verkoper kon mij niet direct vertellen wat het was. Iemand hier enig idee wat het is? Er zit een soort schakelaartje op wat je kan indrukken het geeft verder geen effect als je het indrukt. 1434034861_00012_org.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
hartelijk welkom Mark en dankjewel voor het voorstellen. Veel plezier met je nieuwe aanwinst toegewenst!
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Mark.
Het dopje zit op de plaats waar vaak een houder voor een parkeerkaartje zit, misschien is dit een alternatieve vorm van de normale clip? Andere optie is dat het samenhangt met alarm of andere functie die er later ingebouwd is. (optische sensor, garagedeur opener of iets dergelijks)
 

Rob

Forumguru
Eindelijk een forumlid uit dezelfde hoek. Was zwaar werk als enige vertegenwoordiger voor het forum
 
Bovenaan Onderaan