Welkom Mark, grappig dat je net als ik ook zo'n 20 jaar 'gezweefd' heb met een XM, Xantia en een C5. Ben erg blij met de keuze voor Skoda maar heb ook vele jaren met plezier in de Citroëns gereden met eigenlijk niet eens zo heel veel sores, behalve een XM op LPG waar ik veel problemen mee heb gehad, dus deze werd snel ingeruild op een vrijwel probleemloze XM diesel. En er ging natuurlijk wel eens een oliebol stuk, maar ja, dat hoort bij hydropneumatiek, al moet ik zeggen dat de C5 hier geen last van had. Die had veel last van defecte koplampen en dat was een drama om te vervangen. Derhalve heb ik in m'n zoektocht naar een geschikte kandidaat ook bewust gezocht naar een Superb met Xenonverlichting, dat is in de praktijk sterker wat betreft levensduur.
Moet wel zeggen dat ik nu een jaar in de Superb rijd en niet meer dan een kapot lampje heb gehad, dat is wel een unicum, want met de Astra waarin ik hiervoor reed had ik veel EGR problemen.
Helaas gaat de Skoda niet hydropneumatisch maar voor de rest is het een fijne reisauto die probleemloos vele kilometers aflegt.
Heel veel plezier met de Skoda en vooral veel veilige kilometers!