Nieuwe Superb Combi (bijna) besteld, advies nodig!

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

Nu ben ik er zeker van, ik ga een nieuwe Skoda Superb Combi 1,4 TSI bestellen in de versie Ambition, met Amundsen navigatie (heel europa), afneembare trekhaak en misschien lederen bekleding en misschien chromen stootlijsten (alleen als ik zwarte kleur doe waarschijnlijk).
Ik weet dat het meningen zijn, maar welke kleur leer zouden jullie me aanraden met de volgende kleuren (ik doe door de dealer, dus het kan bijna elke kleur):
Amethyst Purple metallic met ... leren bekleding
Mocca brown metallic is er helaas niet meer :(
Platin Grey metallic met ... (waarschijnlijk zwart leren bekleding af fabriek)
Black Magic pearl effect met... (ikzelf zit te twijfelen tussen zwart of bruin leer)

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

zeer mooie auto! Alleen die van mij wordt niet hetzelfde (spiegelkappen, logo, stootbumpers op deuren etc.), dus weet ik niet of die mooi wordt.
Ikzelf vind (persoonlijk) zwart mooier maar mijn vrouw vindt uw kleur mooier.
Mijn vrouw vindt dat als ik een zwarte kleur doe de auto zo donker wordt... zit echt in een dilemma :tongue:

Groetjes,
Joran

plaza

Forumguru
zeg maar gerust jij of je hoor, het gaat hier altijd zeer relaxed en informeel :winkie:
spiegelkappen, logo en race pedalen zijn achteraf geplaatst.
Ik weet het, het is moeilijk kiezen met meerdere mooie kleuren en meerdere
leer combinaties.
Probeer zoveel mogelijk combinaties op foto te zetten bij verschillende dealers,
misschien maakt het de keuze wat makelijker.
Succes samen met je vrouw.

Fabia

† In Memoriam
Ik vind Amethyst Purple metallic wel een hele mooie kleur. Maar ik zou zeker alle kleuren proberen te bekijken bij de dealer. Dat geeft toch een beter beeld.

SkodaSuperb

Nieuw lid
@fabia, bij mijn dealer stonden alleen 2 zwarte supurbjes en 1 platin grey, dus daar had ik niet veel aan, wat ik me afvraag, staat atmeyst purple (of heo je het schrijft :tongue:) ook mooi in de winter (donker weer, sneeuw) Omdat ik denk dat het toch meer een zomerkleur is, en zou iemand die de superb heeft met zwart leer (en misschien ook zilverkleurige lijsten) en atmeyst purple metallic een foto kunnen maken van de auto met de deuren open?? (zodat je goed het kleurverschil ziet)
B.v.d.

Joran

TDI_DSG

Senior Member
Hoi SkodaSuperb,

Ik heb net als Plaza een amethyst purple met zwart leer, maar dan zonder de spiegelkappen, pedalen en logo. Gaat het je om de buitenkant van de auto als ik de deuren openzet of juist de binnenkant zodat je het leer kunt zien?

Huyzen

Lid
Ik heb ook een S2C in Amethyst Purple met zwart leer. Vind dat nog steeds de mooiste combinatie.

Ik heb een cappuccino beige met zwart leer! Zeker als je 18" luxons er onder gooit (die ik helaas niet heb) vind ik het echt een super combinatie!
Maargoed..cappuccino beige wordt niet door iedereen mooi gevonden:tongue:

___JC___

Forumguru
Present! Nog steeds de mooiste kleur in mijn optiek. Ik heb dr achteraf leren bekleding in laten bouwen in de kleur 'tan' met extra stiknaden in de zitting en leuningen. Erg mooie kleur afhankelijk van het licht soms wat meer blauwig en soms wat meer antraciet.

3425.jpg 3144.jpeg

jalex_h

Forumguru
<knip>bevalt de kleur??</knip>

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de keuze. Qua auto zul je er geen spijt van krijgen.
Alleen, jouw vraag, dat is natuurlijk wel een heeeel persoonlijke. En het is nog maar de vraag of iemand er voor uit durft te komen dat'ie achteraf toch niet zo blij is met zijn keuze :grin:.
Maar het blijft natuurlijk wel lastig, een kleur van een monstertje kiezen. Mischien dat je via dit forum wat auto's in het eggie kunt bekijken?

:ot:Wat de rol van de echtgenote betreft: hier geldt de regel "je hebt geen verstand van auto's en je wilt er ook geen verstand van hebben, dus dan ga je ook niet de kleur bepalen".

richardc79

Nieuw lid
hallo,

is er iemand die platin grey metallic als kleur heeft, zoja, bevalt de kleur??

groetjes,
Joran

Ja, ik heb de Superb Combi Comfort Businessline (greenline) in Platin Grey.
Ik vind het eigenlijk toch een van de mooiste kleuren voor de superb combi.
Die kleur heb ik eigenlijk een beetje op de gok gekozen en had op het europese skodaforum gelezen dat dit een kleur is waar je vuil slecht op ziet.
Het is achteraf absoluut de juiste keuze geweest, want inderdaad is het allergrootste voordeel van de Platin Grey dat je er vuil bijna niet op ziet! Heerlijk, want ik heb een grote hekel aan autowassen!!! :laugh:

Ook was ik een beetje bang dat het een wat saaie kleur zou zijn, maar dat is absoluut niet waar en zeker met sportvelgen en sunset achter ziet het er gewoon erg strak uit.

Had daarvoor een zwarte octavia, leuk, maar daar zie je dus echt alles op. Voor mij dus nooit meer een zwarte of witte auto.
Volgens mij heb je dat probleem denk ik ook bij mocca brown. Dat is een mooie kleur maar erg donker dus ik vermoed dat je daar vuil ook erg goed op ziet.

Maar kleuren blijven moeilijk, want dat is zo persoonlijk.

Suc6 met beslissen.

Sparkie

Forumguru
Ik kan me alleen maar aansluiten bij het commentaar van jalex_h en anderen. De kleur is een van de meest persoonlijke keuzes die je kan maken. Ik ben afgelopen weekend even gaan kijken bij Van Loon in Gouda. Daar hebben/hadden ze bijna alle kleuren in de showroom staan; wel op verschillende modellen, maar dan kan je met eigen ogen zien hoe de kleur op de auto staat en of dat nu een Yeti, Fabia, Octavia of Superb is maakt niet zo heel veel verschil.

Persoonlijk vind ik (en de vrouw :winkie:) de Platin Grey heel mooi, dus dat gaat hem worden voor mijn Octavia.

jalex_h

Forumguru
Ik weet niet waar je woont en hoe ver je wilt rijden om auto's te bekjken, maar ik bedacht me net dat Kreijne-Midland in Hoogland een Amatist Purple Superb Combi als demo heeft. En volgens mij zit er een zwart leren interieur in.

SkodaSuperb

Nieuw lid
hoi sparkie,

ik ging afgelopen zaterdag ook naar van loon in gouda :tongue: (woon in haastrecht)
daar hadden ze inderdaad veel kleuren, behalve amateyst purple metallic....

veel plezier met je nieuwe octavia!

Ronin

Lid
Ik heb uiteindelijk na veel dubben gekozen voor Amethyst purple. Ligt ook aan het model dat je kiest. Ik heb de Comfort met zwarte dakrails en met een lichte kleur geeft dat meer contrast. Ik noem Amethyst purple een camelion kleur want in de zon komt deze over als licht beige met een zeer lichte zweem van paars, in de regen is deze meer grijzig en in de schemer is de kleur bruinig. Volgens mij kan deze met elk interieur,maar een donker interieur zie je ook weer snel stof.
Soms helpt rationeel plussen en minnen ook een beetje. Mijn overwegingen waren:

Zwart:
(-) Die zie je ook veel bij Octavia en ik wil met de Superb onderscheid maken; Vuil snel zichtbaar; Niet zo mooi bij een Comfort model
(+) Chroom komt er mooi op uit
Amethyst Purple:
(-) Geen eenduidige kleur: verschilt bij zon en regen
(+) Trendy kleur; mooi contrast met zwart en chroom; Vuil niet snel zichtbaar
Platin Gray:
(-) Kleur al lang op de markt; weinig contrast met chroom
(+) Vuil niet snel zichtbaar
Mocca Brown:
(-) Komt schoongewassen al wat vuil over; Was niet leverbaar
(+) Sjieke kleur
Overige kleuren:
(kwamen niet in aanmerking)

Mischien heb je hier wat aan, en vooral de tip: De auto bij een dealer buiten bekijken, in de showroom ziet elke kleur er wel mooi uit.

Geen stress maar succes met kiezen!

@Ronin, dat moccabrown er pas gewassen gelijk vuil uitziet moet ik toch tegenspreken. Ik was daar vooraf wel bang voor maar dat valt dus enorm mee. Dat het er chique uitziet ben ik dan weer wel met je eens :)

Bovenaan Onderaan