Gysman
Actief lid
Het is zover, tijd voor een nieuwe auto. Uitzoeken altijd een feestje, zeker als het budget een beetje omhoog is, waardoor eerdere keuzes afvallen en de grenzen wat verlegd worden.
Momenteel kijk ik naar twee nogal uiteenlopende auto's, eveneens in een andere prijsklasse. Maar omdat de leasemaatschappij de tweede optie nogal stimuleert behoort deze tweede optie ook tot de mogelijkheden.
Optie 1: Superb Combi 2.0 TDI DSG Style Business
- Moon White
- Tech pakket (open dak / lederen bekleding)
- Sunset
- Achteruitrij camera
- Verlaagd onderstel
- Adaptive cruise control
- Trekhaak (accessoire)
Optie 2: New V60 D4 Geartronic Momentum
- Kleur nog te kiezen
- Business Pack Connect (navi, park assist, carplay, chrome raamomlijsting, zilverkl.dakrails)
- Intellisafe Pro Line (Adapt.CC, Pilot assis, distance alert, blis, en nog wat hulpjes)
- Luxury Line (HUD, panodak, camera achter)
- 17 inch diamond cut (een upgrade van de standaard 17" velgen)
- Verlichtingspack 2 (wat interieur lichtjes)
- Getint glas
- Trekhaak (acc)
De afwegingen: hoewel beide auto's dankzij de promotieactie van de LM ongeveer een even hoge maandelijkse prijs hebben (voor beide betaal ik dus ook hetzelfde bij als eigen bijdrage), is de V60 een fors duurdere auto. De Superb is 47,5k, de v60 net geen 55. Dat betekent voor de netto kosten een verschil van net geen 70 euro netto per maand. Is me dat het waard? Dat is natuurlijk vraag 1. 70 euro netto is (over vier jaar) 3380 euro netto. Best een bak geld. De V60 is wel duidelijk nieuwer, toch ik blijf een enorm zwak hebben voor de Superb, en die is ook wel heel GROOT De V60 staat nog niet in Nederland, maar ik heb er in Geneve al wel ingezeten, maar toen nog niet bewust naar de auto gekeken als mogelijke optie, omdat ie voor mij veel te duur zou zijn. Duurt volgens mij ook nog wel even voordat ie in Nederland te zien is.
De Superb dan. Die staat eigenlijk al jaren bij mij op nummer 1. Gave auto, heerlijk groot, techpakket op de Superb is top. Negatief: met 18inch (wat ie eigenlijk wel nodig heeft vind ik) gaat ie dik over budget, want momenteel zit ik al helemaal aan het maximum. 18" zou daar nog eens 35 euro per maand bij optellen en dan gaat echt niet. Mogelijk kan de LM nog wat zakken in de prijs, dat moet ik navragen, maar 35 euro is een boel. Ik zag vanmiddag een Superb met 17" rijden. Dat oogde wat iel. En natuurlijk zag ik nog geen drie minuten later nog een superb rijden, met 19"!! Dat zag er echt goed uit! Daarom in ieder geval het verlaagde onderstel toegevoegd. (Hm... dat onderstel weer weggehaald, 18" geconfigureerd, en dan zit ik er nog "maar" 27 euro per over heen...) Punt is, ik heb niet echt (dure) opties op de Superb die ik kan schrappen, om zo de 18" te kunnen betalen.
Vraag over dat sportonderstel: is dit alleen verlaging met 15 mm, of staan hiermee ook de wielen wat verder naar buiten? Ik vond de 17" wielen in de kasten tamelijk smal ogen. Spacers, is dat een optie? Of zeggen jullie, niet aan beginnen. Of zeggen jullie: geen verlaagd onderstel, maar door Antera laten verlagen/verbreden? Hier leaserijders die dat gedaan hebben?
First world problems natuurlijk. Maar ik ben er al een week full evening mee bezig (Vrouw wordt al gek van me...)
Momenteel kijk ik naar twee nogal uiteenlopende auto's, eveneens in een andere prijsklasse. Maar omdat de leasemaatschappij de tweede optie nogal stimuleert behoort deze tweede optie ook tot de mogelijkheden.
Optie 1: Superb Combi 2.0 TDI DSG Style Business
- Moon White
- Tech pakket (open dak / lederen bekleding)
- Sunset
- Achteruitrij camera
- Verlaagd onderstel
- Adaptive cruise control
- Trekhaak (accessoire)
Optie 2: New V60 D4 Geartronic Momentum
- Kleur nog te kiezen
- Business Pack Connect (navi, park assist, carplay, chrome raamomlijsting, zilverkl.dakrails)
- Intellisafe Pro Line (Adapt.CC, Pilot assis, distance alert, blis, en nog wat hulpjes)
- Luxury Line (HUD, panodak, camera achter)
- 17 inch diamond cut (een upgrade van de standaard 17" velgen)
- Verlichtingspack 2 (wat interieur lichtjes)
- Getint glas
- Trekhaak (acc)
De afwegingen: hoewel beide auto's dankzij de promotieactie van de LM ongeveer een even hoge maandelijkse prijs hebben (voor beide betaal ik dus ook hetzelfde bij als eigen bijdrage), is de V60 een fors duurdere auto. De Superb is 47,5k, de v60 net geen 55. Dat betekent voor de netto kosten een verschil van net geen 70 euro netto per maand. Is me dat het waard? Dat is natuurlijk vraag 1. 70 euro netto is (over vier jaar) 3380 euro netto. Best een bak geld. De V60 is wel duidelijk nieuwer, toch ik blijf een enorm zwak hebben voor de Superb, en die is ook wel heel GROOT De V60 staat nog niet in Nederland, maar ik heb er in Geneve al wel ingezeten, maar toen nog niet bewust naar de auto gekeken als mogelijke optie, omdat ie voor mij veel te duur zou zijn. Duurt volgens mij ook nog wel even voordat ie in Nederland te zien is.
De Superb dan. Die staat eigenlijk al jaren bij mij op nummer 1. Gave auto, heerlijk groot, techpakket op de Superb is top. Negatief: met 18inch (wat ie eigenlijk wel nodig heeft vind ik) gaat ie dik over budget, want momenteel zit ik al helemaal aan het maximum. 18" zou daar nog eens 35 euro per maand bij optellen en dan gaat echt niet. Mogelijk kan de LM nog wat zakken in de prijs, dat moet ik navragen, maar 35 euro is een boel. Ik zag vanmiddag een Superb met 17" rijden. Dat oogde wat iel. En natuurlijk zag ik nog geen drie minuten later nog een superb rijden, met 19"!! Dat zag er echt goed uit! Daarom in ieder geval het verlaagde onderstel toegevoegd. (Hm... dat onderstel weer weggehaald, 18" geconfigureerd, en dan zit ik er nog "maar" 27 euro per over heen...) Punt is, ik heb niet echt (dure) opties op de Superb die ik kan schrappen, om zo de 18" te kunnen betalen.
Vraag over dat sportonderstel: is dit alleen verlaging met 15 mm, of staan hiermee ook de wielen wat verder naar buiten? Ik vond de 17" wielen in de kasten tamelijk smal ogen. Spacers, is dat een optie? Of zeggen jullie, niet aan beginnen. Of zeggen jullie: geen verlaagd onderstel, maar door Antera laten verlagen/verbreden? Hier leaserijders die dat gedaan hebben?
First world problems natuurlijk. Maar ik ben er al een week full evening mee bezig (Vrouw wordt al gek van me...)