@Rofffel Dat service en aftersales bij Pon best wat verbetering mogen hebben is volgens mij iedereen het wel over eens, maar toch kan het zelfs in NL nog stukken erger.
In een grijs verleden ooit een nagelnieuwe Seat gekocht en na verloop van tijd had ik een handvol kleine zaken die niet helemaal waren zoals ze hoorden te zijn (zoals een irritante rammel bij bepaalde toerentallen), dus vooral veel ergernis. Helaas was de leverende dealer ondertussen failliet, had de andere dealer in de stad het het dealerschap opgezegd (om zich te concentreren op zijn andere dealermerk), en kwam ik uit bij een dealer in de omgeving. De auto was voor regulier onderhoud naar deze dealer, en vooraf had de receptionist aangegeven niets met mijn klachten te gaan doen, ondanks dat ik ondertussen mijn rechtsbijstandsverzekering al had ingeschakeld en deze dit in behandeling had genomen. Om wat extra druk op de ketel te zetten had ik besloten om met letters van 7-8 cm groot een papieren tekst met mijn ongenoegen op de binnenkant van de achterruit te plakken voor ik de auto wegbracht voor onderhoud. Anderhalf uur later werd ik op mijn werk!! gebeld door een aftersales-medewerker van Pon. Via dit telefoongesprek en een gesprek met de rechtsbijstand werden toen direct met het onderhoud ook de klachten opgelost. Dus Pon kan best in beweging komen (in dit geval doordat de dealer bij Pon was gaan klagen over mijn auto met tekst in zijn werkplaats).
Bij slOpel Nederland heb ik toch veel gekker meegemaakt, bovengenoemde Seat is opgevolgd door een slOpel omdat er in het Vag-programma geen auto naar mijn zin te vinden was. De slOpel had behalve een terugroepactie voor de spanrol van de distributie, tijdens de garantie gigantisch veel problemen. Tijdens de garantieperiode is de auto zo'n 100 keer terug geweest naar de garage voor allerlei problemen, van kapotte km-tellers (meerdere keren vernieuwd!!) tot aan kromme kleppen doordat de spanrol ondanks de terugroepactie toch niet goed functioneerde en de distributie een paar tandjes versprongen was. Opel Nederland gaf zowel naar mij als mijn rechtsbijstand aan, dat men ondanks de klachtenlijst hier niets mee ging doen: 'dit was binnen het normale verwachtingspatroon'.
Kortom Pon kan soms meevallen, en er zijn veel ergere importeurs waaronder slOpel Nederland.
Overigens ik ken het Volvoforum zijdelings net als het V70/850 forum: mijn broer is al decennia lang fervent V70/850 rijder en ik weet dus ook dat ze active fora hebben.