Nieuwe velgen Fabia

Cordoba

Forumguru
@Ridley jij hebt de maten voor een Fabia II, voor een Fabia I is dit 195/50x 15 (de 185 brede band is voor beiden gelijk).

Mijn Faab, had bijna versleten Bridgestone Turanza's eronder liggen toen ik 'm kocht, en ik vond het een zeer lawaaiige band, met matige grip onder lastige omstandigheden. Ik heb er Conti Contact Sport 2 op laten liggen en die waren zowel qua grip als geluid een stuk beter, en net daar de eerste 2 ook van laten vervangen (na 50.000 km) voor Goodyear Efficient Grip Performance. Deze banden gekozen op basis van geluid, brandstofverbruik en rij-eigenschappen. Geluid is echt een stuk minder, de andere eigenschappen kan ik nog niet goed beoordelen.

Heb het pas 1 dag. Voor niet, maar achter bij een scherpe bocht dan schraapt er wat. Denk dat die band bredere wangen heeft omdat het een ander model is van hetzelfde merk. Of misschien staat deze iets zachter dan de rest... Alles past verder met. Heb de octavia 1 verkocht en had deze wielen Nog liggen, dus gelijk experimenteren:D

golf1998

Nieuw lid
hoi ben van 185/60/14 naar 215/45/17 gegaan...perfect moet ik zeggen...met 14 inch 10 km ongeveer afwijking in de teller....nu 0,0 met 2 tomtoms 50 is 50 en 100 is 100..mvg jan

In navolging op het aanlopen van de band: de banden spanning was te laag. Hij stond op 1.5 bar. Nu loopt er niks meer aan. Ze passen perfect. ET 47 en 205-55-16 past dus onder de fabia 1.

Gewoon standaard 16" lm-velgen van de octavia1. Maar elke velg met de specs 5x100 ET 47 16" met minimaal naaf 57 zou moeten passen. Indien de naaf van de velg groter is, dan kan je hiervoor ringen bestellen. Er is ook nog een j-waarde. Die staat voor de breedte van het velgbed, maar die weet ik niet van mijn velgen. In geval van twijfel zou ik zeggen: eerst passen, dan beslissen.
Bedenk ook dat de snelheidsmeter niet meer accuraat is als je grotere wielen monteert. Echter de kilometer stand loopt dan wel minder snel op ;)

Hoi Turbo2x, gevoelsmatig wel Ja, en realistisch gezien zou dat ook zo zijn met meer wrijving. Echter heb ik de fabia1 niet om te drag racen ;) Het gaat in dit geval om het uiterlijk en dan moet men concessies doen.

Bovenaan Onderaan