Nieuwe velgen voor SII L&K

CDK

Forumguru
zijn mooie wielen fiestaman, maar te smalle banden en heb een btw factuur nodig..... dus moet nieuw aanschaffen ;) maar toch bedankt!

MennoW

Forumguru
Corné, ben je niet bang dat naarmate het topic vorderd de keuze steeds moeilijker word?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 165
  • image.jpg
    image.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 161

CDK

Forumguru
haha Menno, valt mee hoor maar die Porsche velgen en die BBS die jij nu post zijn wel erg mooi en kanshebbers onder mijn SII :)

CDK

Forumguru
hoi Miez, traktor effect.... ja.... als je het zo bekijkt....., check ff mijn foto's als je wil, die zwarte SII was mijn vorige auto, is dat wat jij bedoeld met traktor effect? ik vond het nog wel kunnen eigenlijk...... :eek:

CDK

Forumguru
thanx SuperBob, ik begrijp wat je bedoeld, ik rijd mijn auto ook gedeeld zakelijk/privé ik heb ook de originele velgen als winterset en dat staat idd sjiek, maar voor de zomer mag het wel iets meer uitraling hebben, iets sportiever vooral ;)

CDK

Forumguru
http://www.velgenvriend.nl/TN4.jpg
is dit wat heren?
TN4.jpg

CDK

Forumguru
ok..... als ze niet passen houd het op......
als ik m'n lijstje af heb zal ik de "bandenboer" wel eens raadplegen die heeft daar als het goed is een schema voor om te zien wat wel en niet past, tenminste dat mag ik hopen ;)
Die BBS wielen die Menno post gaan niet passen. Lijken erg op de BBS CS die ik er eerst onder had.

CDK

Forumguru
ik had nog een boek van wsp italy van vorig jaar daar staan deze schitterende velgen in maar alleen in steek 5 x 130 :( ik las in een andere post dat er adaptors gebruikt moesten worden maar dat is dan zeker om die steekmaat te corrigeren??? wist niet dat dat kon.... ennuh heeft dat nog negatieve effecten of kan ik dat zonder problemen laten monteren???? had ik nou toch maar autotechniek gedaan vroegah........ hoefde ik nu geen domme vragen te stellen....... ;)

CDK

Forumguru
bedankt voor je reactie!!
diameter 71.6 en dat is bij skoda 57.1 dacht ik
8.5x18/5x130/56
10x18/5x130 /50
8.5x19/5x130/50
10x19/5x130/45
11x19/5x130/50

MennoW

Forumguru
ik heb porsche velgen op een VW bora met adapters gemonteerd (VW 5x100) naar (Porsche 5x130)
kan eigenlijk alleen bij velgen met een hogere ET waarde omdat er een vrij dikke adapter tussen komt.
ik heb er nooit last mee gehad, sommige zijn er wat huiverig voor, maar bij kwaliteit adapters en goeie montage is er niks aan de hand.
ze zijn ook 5x112 naar 5x130 verkrijgbaar

CDK

Forumguru
dankjewel Menno! dan gaat dat wel goedkomen denk ik, maar dat zijn dan ook een soort spoorverbreders of niet?
ik heb porsche velgen op een VW bora met adapters gemonteerd (VW 5x100) naar (Porsche 5x130)
kan eigenlijk alleen bij velgen met een hogere ET waarde omdat er een vrij dikke adapter tussen komt.
ik heb er nooit last mee gehad, sommige zijn er wat huiverig voor, maar bij kwaliteit adapters en goeie montage is er niks aan de hand.
ze zijn ook 5x112 naar 5x130 verkrijgbaar

eddiea

Forumguru
Volgens mij is de minimale dikte van een adapter 15mm toch? Dan gaat gaat het toch niet passen met een ET50? Of je moet 18" nemen maar ik neem aan dat je voorkeur bij 19 ligt.......
Naafgat maakt niet uit, daar heb je centreerringen voor.

Bovenaan Onderaan