In de startpost en het verkoop topics vind je alle details:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/fabia-combi-nieuw-asz-motor-260pk-490nm.23390/#post-418543
Ik had standaard een AXR motor, dat is normaal een 100 pk blok. Nu een nieuw type ASZ motor. Voordeel van het nieuwe type is een grotere warmtewisselaar op het olie huis (veel betere olie koeling). Ook heeft een ASZ motor sterkere zuigers. Deze motor zat oa in de Leon Cupra en Golf GTI.
De turbo is een Garret GT2260v. Volgens Johan van Van Vught Tuning de meest betrouwbare turbo voor veel vermogen op een 1.9 TDI. Hij is inwendig niet bewerkt zoals bij een Finse wel het geval is. Geewoon OEM kwaliteit. Standaard te vinden op oa een Audi Q7 & BMW X5.
Motor zit beperkte vrienden garantie op... op het moment je zo veel vermogen er uit haalt ben je natuurlijk direct al je garantie kwijt. Maar als er iets fout zou zijn gedaan bij de inbouw dan weer ik zeker dat VVT coulant is met vervolgkosten. En zou het blok nier goed zijn dan kan ik ook nog wel bij de leverancier van de motor aankloppen. Echter alleen als het redelijkerwijs niet dopr de tuning is dat er iets mis is met het blok. Ik heb nu 5000 km met de motor gereden en kan je wel vertellen dat hij gewoon goed is.
Auto staat nu dus weer in Marum om hem na te lopen na de eerste 5000 km. En om auto opnieuw af te stellen.