Nog een Skoda? [Oriënteren]

EdK

Forumguru
Tsja heb de fab1 en de RR1 met de 1,4 motor gehad en tsja het is hier door geen snelheidsmonster maar dat motortje bracht me wel overal waar ik wezen moest.
Maw geen slechte motor maar tov de peus zal ze voor haar gevoel misschien wel wat moeten inleveren...
Maar een proefrit zal voor haar de doorslag geven of ze hier mee kan leven

s-line

Forumguru
Heb wel begrepen dat wit inderdaad een moeilijk gevalletje is bij Skoda omdat ze deze kleur niet goed hebben gespoten, een beetje te wolkerig, waardoor als je schade hebt dit wel goed word gespoten en dan kleurverschil hebt omdat het dan egaler zou zijn. Dat wolkerige spuitwerk zie ik overigens ook vaak bij silver.

Deze info heb ik overigens niet van mezelf maar van een schadeherstelbedrijf :-p
Een witte kan niet wolkerig zijn. Alleen metallic kleuren kunnen dat zijn.
Het grote probleem tegenwoordig is dat auto's af fabriek slecht of zelfs niet gedekt zijn en dan krijg je als spuiter pas echt een uitdaging.
Ik had laatst een mooie rode metallic mazda rx, kregen maar geen mooi verloop in het uitspuitdeel omdat deze steeds gedekter werd. Gevolg hele delen in de witte voorkleur spuiten en dan met stalen meespuiten en elke laag checken of je op de zelfde dekking zit als de auto. En dan alleen maar recht af spuiten want uitspuiten is onmogelijk.

lugolux78

Forumguru
Tsja heb de fab1 en de RR1 met de 1,4 motor gehad en tsja het is hier door geen snelheidsmonster maar dat motortje bracht me wel overal waar ik wezen moest.
Maw geen slechte motor maar tov de peus zal ze voor haar gevoel misschien wel wat moeten inleveren...
Maar een proefrit zal voor haar de doorslag geven of ze hier mee kan leven

Thx @EdK
De Peug is erg sloom geworden de laatste jaren.
Stadverkeer is gewoon funest.
Ik zal zeker nooit een auto zonder proefrit kopen.

Dit is een 1.4 16v, is dat nog anders of had jij die ook @EdK ?
Ben totaal niet thuis in benzine motoren, maar deze 1.4 heeft ten opzicht van TSI niet de bekende problemen met distributieriem?

EdK

Forumguru
Heb nu bij de Yeti de 1,4TSI
en de RR1 en de Fabia combi 1 waren beiden de uitvoering zonder TSI
Dus geweun de 1,4 zoals jij beschrijft

en derhalve geen turbo en geen TSI blok dus en dus geen Distributie ketting probs zoals de 1,2TSI in bepaalde series had

En met proefrit doel ik in deze meer of je ega een goed gevoel heeft tov de peus
Kijk jij vergelijkt dit nu met de Oct3 en tsja dan is het voor jou een brommobiel in je ervaring

Maar ik heb met de 1,4 straight altijd met plezier en zonder probs gereden....

lugolux78

Forumguru
Wil zeker niet bespoten worden...hahaah
Maar het wordt blank is niet leuk
;)
Je zegt toch ook niet zomaar zwarte lak....toch?

Bovenaan Onderaan