Nog een Skoda? [Oriënteren]

s-line

Forumguru
@Karolina, Waarom capslock mode off?:pieker: Nogmaals de uni kleuren hebben bij, ik denk 90% van de merken,gewoon blanke lak. Dus is de uni lak is in principe het zelfde als de metallic en daardoor zeker niet van een mindere kwaliteit. Het feit dat metallic duurder is komt puur door de "glittertjes" die het duur maken (een liter uni kleur kost ca.70 euro en een liter metallic snel richting de 100 euro) en niet de blanke lak want die is dus gewoon het zelfde.

Laatst bewerkt:

Skodatek1

Forumguru
Maar dat is typisch Nederlands. Bang voor de restwaarde die je uiteindelijk dus al zelf betaald heb. Als ik een auto koop,koop ik hem in de kleur die ik wil en niet de volgende eigenaar.:jaja:

Echt NEDERLANDS??? Wat een grote ONZIN!!!! En bang voor de restwaarde echt niet, dat maak jij ervan hahahah...

Ik heb trouwens nog nooit een metallic lak gehad die aan het verbleken is was of doffer werd dus dat klopt gewoon niet en als je het goed bijhoudt al helemaal niet!

Skodatek1

Forumguru
Belangrijkste voor MIJ is dat ik metallic mooier vind dan unilak.
Wat andere vinden zal me een worst wezen :jaja:

En daarbij, jij begon over de kleur en ik had het over de metallic lak is nogal een verschil niet?
Tenslotte heb je ook wit metallic of parelmoer effect.

Laatst bewerkt:

lugolux78

Forumguru
Heerlijk dit. Hoe een topic kan ontsporen. Goed dat we niet allemaal bij de NS werken.

Ik heb als potentiële 2e hands autokoper niet echt keuze aan de kleur die ik of de baas willen. Zoek maar eens Fabias op, een groot meer van grijs en grijs.

Zelf was mijn eerste auto, een mazda 626 2.0GTi (ja ja) een witte MET blanke lak. Ik heb het dan over een auto uit 1984 (Orwell laat groeten). Problemen met lak? Nope alleen met roest haha.

Ik ga dinsdag de zwarte Fabia eens bekijken. Zet mijn dealer alvast onder druk dat de witte Fabia 1000 euro goedkoper is in de basis.

Les jeux ne sont pas encore fait.

Maar eeeh "bedankt" voor alle input dusver.

Ps Wrappen of overspuiten kan altijd nog hahaha

Cordoba

Forumguru
Maar de laatste jaren zit er dus blanke lak overheen, waardoor de weersinvloeden veel minder zijn. Voorheen kon een unilak knap dof worden, rode auto's werden roze en gele auto's crème ;)

Dat is maar een halve waarheid: er zijn ook volop voorbeelden te vinden van rode auto's met unilak, waar nog een blanke lak overheen zit, en waarbij de rode lak toch verbleekt. (en dan is het echt een probleem, omdat je eerst de complete blanke lak moet strippen voor je iets aan de opgebleekte rode lak kunt doen. Ik dacht (maar weet het niet zeker) dat bij de gele Seats van een decennium terug, er ook een blanke laklaag overheen zit, maar als je ziet uit hoeveel kleuren geel sommige exemplaren bestaan, puur door het opbleken van het gele pigment. Blanke lak kan wel een stuk schelen in het opbleken, omdat de blanke lak vaak veel UV-licht tegenhoudt, en dat UV-licht is voor de meeste (gevoelige) pigmenten de boosdoener.

Cordoba

Forumguru
Dit is trouwens de opponent van de dealer hier in Oss.
1000 EUR duurder maar ook 20 PK meer :)

http://occasions.johnboekelder.nl/S...?zoek=&mrkid=72&mrk=Skoda&mdlid=0&so=gallerij

Dus de vraag is wordt het de zwart-witte, of de wit-zwarte? Ik ben bang dat de VN gaat regelen, dat het een kaleidoscoop moet worden.;)

Zoals je zelf al zegt, bijvoorbeeld het dak in een lekker kleurtje wrappen, kan al een behoorlijk ander beeld opleveren (zowel bij de witte, als bij de zwarte).

H@RM

Senior Member
De 1.6 is een fijne motor in de faab. Onderin niet zo levendig als een tsi en niet echt een zuinigheidsmonster (zal gedeeltelijk ook wel aan mijn rechter voet gelegen hebben) groot nadeel is ook de 5 bak. Op de snelweg (120Km/h) zit je hoger in de toeren 3000rpm+.

Ridley

Forumguru
2 fabia's (1 HB en 1 combi) gereden met de 1.4 16V motor samen goed voor 80.000 km. NOOIT geen problemen gehad, geen snelheidsmonsters, maar gewoon lekker mee kunnen komen als je een beetje toeren maakt.

Overigens mijn HB (2007) was een blauwe wat ik eigenlijk nog steeds 1 van de mooiere kleuren vind.

Bovenaan Onderaan