nog maar eens De geweldige regensensor

RSTDI

Actief lid
Helaas er is op diverse forums al uitgebreid over gepraat.
Maar volgens de laatste gegevens op het Duitse Octavia forum is er een oplossing.
Nee, niet het relais vervangen voor normale interval maar een nieuwe sensor.
Bijgevoegd zijn 2 foto's van de sensors.
P8040011a.jpg

DSC05705.jpg

Mijn vraag is wie heeft de sensor die op de laatste foto staat?
Zo ja welk bouwjaar is jou auto.
Het blijkt dat de laatste foto de nieuwe sensor is die wel goed werkt.
Met het vergelijk van 2 Octavia's vind ik de huidige op mijn RS TDI zeer bedroevend werken gaat bij de eerste spetters gelijk in de oma stand om vervolgens niet meer uit te gaan.
Ik betrap me er op dat ik doelbewust de ruitenwissers zelf bedien door de hendel van uit nul steeds iets omhoog te bewegen om ze 1 maal te laten wissen.
Auto Gaat de 20ste voor de eerste beurt 30dkm dan wil ik hem eigenlijk laten vervangen.

LenK

Forumguru
Als jij de 1e sensor hebt met je 2007 auto, dan kan ik je mededelen dat ik diezelfde heb met een 2005 auto.
Dus wanneer die 2e sensor dan wel geleverd is, is vaag. In ieder geval niet structureel na een bepaalde datum of het moet pas sinds kort zijn.

Bij mij is het probleem met de regensensor dat ie veel te weinig/te laat wist.

Btw volgens mij moet je de stengel omlaag doen om 1 maal te wissen.

Matra_Murena

Actief lid
Ik heb eigenlijk totaal geen klagen over de werking van de regensensor.... Met het hendeltje op mijn ruitenwisserstokje......... ?? kan je netjes instellen wanneer hij gaat wissen, en dat is in mijn geval precies wanneer ik dat wil... Ideiaal apparaat!!!! Zou het voor geen goud willen missen!

Ik heb de keuzehendel wel helemaal links staan omdat hij dan wat trager reageert, maar dat zul jij ook hebben gedaan als hij in jouw opinie te snel aan gaat.

RSTDI

Actief lid
Matra murena invergelijking met mijn vorige O2 waar in hij wel redelijk goed werkde, is deze hopeloos.
De een keer te laat dan te vroeg en bijna altijd in de oma stand (topspeed van de wissers).
Off topic: Gave bak hoor die Edition 100 van jou.

Matra_Murena

Actief lid
Oei, dan hoop ik maar dat mijn nieuwe Octi net zo'n goeie sensor heeft als mijn oude. Ik heb nog geen regen ermee meegemaakt.....

Off topic: Thnx!

Ik heb de sensor op de onderste foto. Mijn Octavia BE is van mei 2007. De sensor werkt bij mij goed, al is de wisfrekwentie soms zeer snel bij wat grote druppels regen in tegenstelling tot de mot- of stuifregen.
De sensor reageert soms wat laat (net na het starten) en is gevoelig? voor vervuiling (vliegjes). Diverse keren tijdens de terugreis dat de ruitenwissers even aangingen (blauwe lucht 28 °C, ik zat in het buitenland... :worshippy:).

Frankie

Actief lid
Ik heb de sensor op de onderste foto. Mijn Octavia BE is van mei 2007. De sensor werkt bij mij goed, al is de wisfrekwentie soms zeer snel bij wat grote druppels regen in tegenstelling tot de mot- of stuifregen.
De sensor reageert soms wat laat (net na het starten) en is gevoelig? voor vervuiling (vliegjes). Diverse keren tijdens de terugreis dat de ruitenwissers even aangingen (blauwe lucht 28 °C, ik zat in het buitenland... :worshippy:).

Precies dezelfde ervaring hier met zelfde sensor, heb net nog ff gechecked... Mijn auto is van juni MY2008.

LenK

Forumguru
Doe mij op de volgende auto maar €100 korting en een traploze interval....

Rallye

Forumguru
Ik heb de sensor van de bovenste foto, auto is van oktober 2006. Werkt niet briljant.

Bijlagen

• Afb007.jpg
    Afb007.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 42

Octavia_II

Actief lid
Ik heb de sensor van de bovenste foto, auto is van oktober 2006. Werkt niet briljant.

Ik heb ook de sensor van de bovenste foto. Krijg binnenkort een nieuwe sensor (de onderste). Ik hoop dat het een verbetering is! Ik hou jullie op de hoogte.....

Charlie

japiejo5

Actief lid
ja briljant is dat he,...prachtweer,...geen wolkje in de lucht,...en HOPPA,..in een keer dat ding aan,....blijft mij af en toe verbazen,...maar ik moet zeggen,...90% van de tijd,..werkt ie erg goed,....feb 2007 (BE uitv.)
En volgens mij heb ik de bovenste sensor,...

Ernie01

Nieuw lid
Ik weet bij god niet welke sensor ik op het raam heb zitten, maar ik ben mega positief over de werking ervan (mijne is onlangs geleverd, dus wellicht wel he tnieuwste model???). Hij gaat van langzaam naar snel en vice versa, afhankelijk van de hoeveelheid regen. Wel merk je dat als je bijv. een bocht door gaat en het water meer geconcentreerd over de sensor loopt (waslaag nog op het voorruit) dat hij dit ziet als veel regen en dan in ene loeihard gaat om zich vervolgens weer te corrigeren.

alwaysrich

Nieuw lid
Ik heb de sensor van de onderste foto, en had idd ook de bekende problemen met de sensor, supergevoelig, zelfs op de minst gevoelige stand op de handle. Na twee weken genieten van de nieuwe octi, eerste steenslag, en pats gelijk 30 cm scheur, dus een nieuwe voorruit. Ik vreesde het ergste bij de Carglass boys, maar wat denk je, de regensensor is gewoon opnieuw geplaatst op de nieuwe ruit (alleen er is nieuw koppelmiddel-vet aangebracht natuurlijk) en werkt helmeaal perfect, veel beter als voorheen, handle gevoeligheid ongeveer in het midden nu, en niet dat supersnelle wissen.
CONCLUSIE: Het aangebrachte koppelmiddel of vet speelt grote rol bij de gevoeligheid van de sensor???

Tallguy

Forumguru
Leuke vraag voor PON...kunnen de mensen met de bovenste sensor en die dus de bekende hyperactieve versie hebben, 'm niet laten wisselen (op kosten van PON uiteraard) bij de dealer als is gebleken dat de nieuwe versie wel goed werkt?

Ik heb nl dus ook de bovenste versie....warp 10 is er soms niets bij :biggthumpdown:

LenK

Forumguru
de bovenste sensor en die dus de bekende hyperactieve versie hebben
Ik heb de bovenste en die is juist onderactief.
En vergeet deze actie maar want vanaf de O1 t/m de O2 ergens in 2007 zit deze sensor gemonteerd.
En bij mijn O1 was het ook al droevig gesteld met de accuratesse van deze regensensor.
Het is niet meer dan een gimmick om mee te doen met andere merken. Doe mij mij een traploze interval.

Octavia_II

Actief lid
Leuke vraag voor PON...kunnen de mensen met de bovenste sensor en die dus de bekende hyperactieve versie hebben, 'm niet laten wisselen (op kosten van PON uiteraard) bij de dealer als is gebleken dat de nieuwe versie wel goed werkt?

Ik heb nl dus ook de bovenste versie....warp 10 is er soms niets bij :biggthumpdown:

Ha die Kensei,

had ook de bovenste en deze is onder garantie vervangen door de dealer. :yeah::489:

Ps er is een service bulletin van VW over deze sensor........

Wordt vervolgd....

Charlie

Tallguy

Forumguru
Ha die Kensei,

had ook de bovenste en deze is onder garantie vervangen door de dealer. :yeah::489:

Ps er is een service bulletin van VW over deze sensor........

Wordt vervolgd....

Charlie
Quote eens iets hierover uit dat servicebulletin aub? Misschien dat we ermee naar een dealer kunnen en erover praten. Vanochtend in een drizzel regentje weer...ruitenwissers gingen bijna door de geluidsbarriere :(

Grappig die verschillen, ik had de bovenste en die was erg "lui" (lees deed bijna niets). Uiteindelijk is deze vervangen en ik heb nu de onderste en die doet het prima.

Bovenaan Onderaan