Ja, dat heb ik vorig jaar dus al gedaan, maar men zegt dat het niet in te stellen is. Vond ik zelf al raar, want er is tegenwoordig een hoop aan elektronica wél in te stellen....
Hoi Kensei,
klopt deels wel en deels niet.
De sensor is idd niet aan te passen met de VAS tester.
Echter met VAG-Check (VAG-COM voor de PDA -> zie
www.arlab.it) wel!
(weet effe niet of het met VAG-COM ook kan...)
De setting die je aan kunt passen is de "lichtdoorlaatheid" van de voorruit in een bepaalde lichtspectrum. Hiermee kun je dus, indirect, de hoeveelheid regen die de sensor detecteert instellen.....
(setting is denk ik alleen bedoeld om de sensor aan te passen indien er een zonneband boven in de vooruit zit).
Heb hier het e.e.a. mee ge-experimenteerd, maar het is moeilijk om een reproduceerbare situatie te creeeren zodat je de situatie voor-wijziging en na-wijziging goed met elkaar kunt vergelijken.....
De regelstrategie IN de nieuwe sensor ook gewijzigd want het valt bijvoorbeeld op (tov de oude sensor) dat de 2de wisserslag veel sneller komt als de rest en deze bij een droge ruit niet eindeloos probeert om de ruit te polijsten.....
Heb ondertussen (helaas?) diverse buitje om m'n skoda dak gekregen en ik kan vermelden dat ik zeer tevreden ben met de nieuwe sensor.:489:
Ps. hoe reageerde de dealer toen je hem vertelde over de VW TB?
Groeten,
Charlie