Tallguy
Forumguru
Gisteren mijn auto bij de dealer achtergelaten voor onderzoek naar het gebok en ...de vervanging van de regensensor. En wat blijkt...dat kan/mag niet van PON???
Omdat de nwe sensor voor auto's van bj 2007 zijn? :ahum:
Nou ja..toen maar een mailtje vanochtend naar PON gedicht :regels:. Ik hoop dat ze 'm toch willen vervangen, want het ding reageert bij mijn auto gewoon niet zoals het hoort..punt uit.
Zelf betalen kon wel (€ 150 excl BTW) wat voor mij een bevestiging is dat het wél kan. Ik weiger echter ervoor te betalen...ding doet het niet goed, dus valt onder garantie.
Ik wacht vol hoop op een positieve reactie van PON :aangenaam:
Omdat de nwe sensor voor auto's van bj 2007 zijn? :ahum:
Nou ja..toen maar een mailtje vanochtend naar PON gedicht :regels:. Ik hoop dat ze 'm toch willen vervangen, want het ding reageert bij mijn auto gewoon niet zoals het hoort..punt uit.
Zoals ik het dus van mijn dealer begreep zou de nwe sensor dus wél passen, maar niet mogen omdat het partnumber van de nwe sensor niet gebruikt mag worden ter vervanging van het partnumer van de huidige sensor ... niet omdat ie niet zou passen, maar omdat de nwe sensor voor de bj2007 auto's bedoeld is.L.S.
Mijn auto, een Octavia 2.0TDI Elegance april 2006 heeft al sinds dat ik de auto heeft last van een hypergevoelige regensensor. Hier heb ik al diverse keren contact over gehad met mijn dealer (Jawes in Ede).
Deze geeft aan dat hier niets aan te doen is en dat de sensor, na contact met jullie gehad te hebben, niet aangepast kan worden qua gevoeligheid.
Echter blijf ik van mening dat een regensensor z’n werk moet doen op de manier waarop je het als klant/gebruiker mag verwachten. Bij het kleinste druppeltje gaat de sensor met 9 van de 10 keer op “overdrive” en rijd ik rond in een auto waarvan de ruitenwissers op topsnelheid wissen, terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. Let wel...de stand van de schakelaar die de gevoeligheid bepaalt staan dan ook in de meest linkse (ongevoeligste) stand. U kunt nagaan hoe het dan is als ik ‘m op een gevoeligere stand zet
Ik erger me hier dus al een kleine 1,5 jaar jaar groen en geel aan en was dan ook opgelucht toen bleek dat de nieuwere modellen (de 2007 modellen) een andere regensensor hebben. Op het Skodaforum (www.skodaforum.nl (Mirjam in iedergeval) wel bekend) wordt regelmatig steen en been geklaagd over de regensensor, maar...de mensen met de nieuwe sensor schijnen veel minder problemen te hebben.
Zie iig de volgende threads:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4124&highlight=regensensor
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4508&highlight=regensensor
Vooral op de 2e thread wil ik wijzen. Hieruit blijkt dus dan het nieuwere type schijnbaar toch beter reageert en niet té gevoelig is.
Nu staat mijn auto (de xx-xx-xx) vandaag en de komende dagen bij Jawes ivm een ander probleem waar ze jullie al over hebben benaderd....het bokken van de auto tijdens het op laten komen van de koppeling. Ik wilde Jawes gelijk de sensor laten vervangen door het nieuwe model, maar wat blijkt...dit mag niet???
Ik ben hier zeer verbaasd en ontstelt over....ik heb, zoals al aangegeven, ongeveer 1,5 jaar last van een té gevoelige regensensor, nu is er een nieuwer model op de markt en dan mag die niet vervangen worden??
Als reden hoorde ik dat het nieuwe model niet overeenkomt met het modelnr van mijn auto en dat een Octavia bj 2006 dus een sensor voor dat model mag en niet(!) een nieuwere sensor voor Octavia bj 2007.
Ik wil hier toch op reageren. Als klant en rijder van de Skoda heb ik een probleem met een stukje techniek dat in de auto zit (los van het andere probleem, dat gebok v/d auto). Ik mag als klant dan toch ook verwachten dat hier vanuit de dealer cq importeur een adequate oplossing voor gevonden kan worden? Ik kom zelf notabene aan met het voorstel om die sensor te vervangen, maar dat mag dan schijnbaar niet.
Naar mijn mening valt het vervangen van de sensor gewoon onder een stuk garantie. Een sensor bj2006 is uiteraard ook een optie, maar ik vermoed dat de kans van slagen (het zorgen dat ik wél een goed werkende/reagerende sensor krijg) kleiner is.
Graag wil ik jullie bovenstaande ter overweging meegeven met het nadrukkelijke verzoek om toch de nieuwe sensor te plaatsen.
Zelf betalen kon wel (€ 150 excl BTW) wat voor mij een bevestiging is dat het wél kan. Ik weiger echter ervoor te betalen...ding doet het niet goed, dus valt onder garantie.
Ik wacht vol hoop op een positieve reactie van PON :aangenaam: