Kleine (o nee, toch grote) update:
Banden
* Geen wissel naar spijkerbanden, teveel gedoe
* Waarschijnlijk geen Nordic banden vanwege verkrijgbaarheid in NL
* Waarschijnlijk wél goeie winterbanden, setje kettingen en een rustige rijstijl
* 1 reservewiel én een spuitbus bandenlijm in de kofferbak mee (indien wachten op de autoservice te lang duurt)
* wegrijplaten, opvouwbaar, ANWB zijn aangeschaft
* Waarschijnlijk 205/55R16 op stalen velgen (met wieldoppen?) alternatief is 195/65R15 als ik me niet vergis maar dat is me voor het oog wat uit verhouding.
Slapen
Meeste campings zijn dicht, ook cabins met bediening zijn gesloten na 30 september. Tent gaat mee en nu aan het orienteren op een daktent; zie ook
https://www.skodaforum.nl/forum/i/daktent-op-een-octavia-combi-wie-heeft-er-ervaring-mee.12608/#post-834266.
Verlichting
Had eindelijk de knoop doorgehakt voor 2 stuks 6" ledbars (i.v.m. symmetrisch). Te monteren boven de kentekenplaat op een custom houder uit plaatstaal. Echter 6 weken levertijd wat net te lang is. Waarschijnlijk nu 1x20" led bar met 10000 lumen en 10/25 graden straalhoek. Te schakelen vanaf binnen.
Hoofdlamp + zaklamp zat al in de standaard vakantie-uitrusting.
Vloeistoffen
Tsja, oliewissel is nog niet nodig (18000km geleden). Koelvloeistof moet ik nog even checken wat erin zit. Ruitenvloeistof wat er nog in zit aanvullen met spiritus, daarna over op wintervariant -60 aangelengd 50:50.
Extra diesel? 800km op een tank is altijd wel haalbaar en in noordelijk gebied zou je vanaf onder de helft vol op tankstations kunnen letten. Zou een jerrycan van 20L daar kunnen vullen (NL diesel kan daar gaan vlokken), maar schat de kans dat het nodig is klein. Beter mee-verlegen dan....
Activiteiten
Kingcrab vissen (en eten). Huskytocht (indien sneeuw, anders alleen knuffelen). Noorderlicht bekijken (ideaal vanuit daktent?). Kilometers maken. Nog meer kilometers maken. Wereldbol op de Noordkaap aantikken. Atlantic Ocean Road.
Foto/video
Overweging om een Drone te kopen voor wat mooie shots van de trip (bijv DJI Mavic pro). Sommige op YouTube zijn wel jaloersmakend. Echter geen drone-ervaring tot nu toe, kans op veel wind en te weinig genieten van het moment maakt dat dit waarschijnlijk niet door gaat. Dan maar telefoon + DSLR.