Zo, dit weekend weer wat stapjes gemaakt:
Daktent
In Baarn een Sheepie Yuna gehuurd voor 3 weken. Slaapoppervlak 2.50x1.40m, tijdens rijden 1.25m breed, 1.40 lang en 40cm hoog. Totaal hoogte daarmee net onder de 2m wat gunstig is voor tolpoortjes en veerboot. Redelijk kort pakket door het uitklappen naar de zijkant waardoor de achterbak nog steeds volledig open kan.
Voor het idee. Binnen enkele minuten van de grond slapen.
Rijplaten
Gekocht bij anwb. Niet Amerikaans dik of geschikt voor ruig off-road gebruik. Hopelijk wel voldoende ter vervanging van een automat als we grip tekort komen.
Verstraler/ledbar
Vanochtend een Angry Moose 22" uit de doos gehaald.
Best aardig bakbeest, erg benieuwd naar de lichtopbrengst.
Montage gaat nog wel een dingetje worden. Inclusief beugels weegt ie net geen 3kg! Zojuist de kentekenplaathouder aan de voorkant verwijderd. Deze ligt een millimeter of 5 verdiept in de bumper en zit vast met 4 kleine zelftappers.
Heb nu het volgende idee: het verzonken deel van de kentekenplaat opvullen met een paar mm rubber. Daarop een 2 a 3mm staalplaat ter grootte van de kentekenplaat + een centimeter of 7 erboven. Op de extra strook kan ik dan de ledbar monteren met bijgeleverde steuntjes.
De staalplaat wil ik met 4x M6 RVS boutjes met grote ringen door en door vastzetten. Hiervoor is het wel nodig de bumper te demonteren gezien alle kanten dicht zitten.
Had een handleiding bij de buren gevonden.
https://www.briskoda.net/forums/topic/313708-octavia-3-iii-vrs-front-bumper-removal-how-to/
Heb geen ACC dus verwacht geen stekker problemen. Mss hoeven de kabels zelfs niet los om alleen maar een boutje te monteren.
Vragen:
* wat zit er direct achter de bumper ter hoogte van de kentekenplaat? Is een 7mm gaatje zo prikken kans op troubles?
ik verwacht een mm of 3 a 4 dik plastic.
* luchtstroom bij de radiateur wordt iets minder maar verwacht geen problemen met temperaturen tegen die tijd.
* onder de kentekenplaat monteren levert waarschijnlijk storing op met parkeersensoren en radar. Mocht je andere nog slimme montagetips hebben: graag!
Naast de steunen aan de zijkant is er nog de optie om met de 3 verstelbare beugeltjes aan de onderkant wat te doen. Alleen hiervoor is lassen of zetten van de staalplaat vereist (denk ik). Daarnaast steekt de achterkant van de bar dan tever richting de bumper.