Knop van de versnellingspook of wel pookknop vervangen was een fluitje van een cent.
Bij de voet van de laars, daar waar het aansluit op de deksel in de console bij de asbak, het plastic framepje wat onder de laars zit iets naar je toe duwen, gelijktijdig een beetje omhoog duwen, en de laars komt al los.
Het metalen ringetje wat om de tule van de pook zit, beetje los wrikken met iets wat er in past, of doorknippen met een tang.
Gebitsbeschermer in doen, en de pook met enige kracht naar omhoog trekken.
Als het niet in één keer wil, misschien even stootsgewijs proberen.
Let op! Niet met het hoofd er recht boven hangen zonder gebitsbeschermer in, dit kan Auw! doen.
Knop en laars wegnemen.
Nieuwe knop aan de binnenzijde voorzien van het nieuwe (als het goed is bijgeleverde) ringetje.
Als ringetje wat te los zit, alvast iets aan knijpen, maar niet te strak.
De tule van de knop over de stang schuiven, en daarna de knop stevig met de hand aanduwen tot deze over het gekartelde deel op de stang is geschoven.
Even netjes positioneren zodat de R aanduiding niet naar rechts achter aanwijst, en ringetje met passende tang aan knijpen tot het strak genoeg zit.
Laars naar beneden stropen, en het framepje onder aan de laars weer in de afdekplaat van de console positioneren.
Begin aan de handrem zijde.
Aan de zijde van de asbak heeft u daarna meer mogelijkheden om met gepaste druk het frame goed te positioneren in de afdekplaat.
Alles op zijn plek, overal even een beetje na duwen.
Gereedschap verzamelen, uitstappen, oude pook meenemen, die in de kliko gooien, gereedschap opruimen en Klaar!
Het typen van dit bericht duurde langer dan het vervangen van de knop.