Mazzel gehad
Schreef ik zaterdag nog;
@turboturbo
Van sleutel 2 wilde ik de transponderchip er ook uit peuteren na een flinke poos in de aceton te hebben geweekt.
Deze was niet zo meewerkend als chip nummer één, en maakte kort een geluidje alsof je chips eet.
Stuk dus.
En, omdat ik er ook geen label bij heb met de PIN van de sleutel, zal dat door een ervaren uitlezer tevoorschijn moeten worden getoverd.
Daar helpt denk ik ook een eenvoudig uitleesapparaat als dat van @erik-055 je niet uit de brand.
Vandaag ontdekt dat de chip zijn werk nog wel doet.
Per abuis de oude sleutel gepakt, gewoon omdat die voor de greep lag, om even iets aan de auto te bekijken met het contact aan.
Steek de oude sleutel er in, en het symbool van de startonderbreking gaat gewoon branden zonder knipperen.
Stoute schoenen had ik al aan, dus de sleutel maar ens doorgedraaid om te starten.
Warempel motor start en loopt gewoon door.
Dan ook maar stukje rijden, en alles zonder problemen.
Conclusie, chip zit nog in de sleutel.
Vraag, omdat het buisje waar de chip in zit stuk is, denk ik er aan om de ruimte waar het buisje met de chip in de sleutel zit vol te laten lopen met een 10 secondelijm, in de hoop in de toekomst de chip niet alsnog te verliezen.
Zou dit zonder problemen kunnen, zonder de werking van de chip negatief te beïnvloeden?