Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

blauwkeut

Forumguru
Dank je @micky voor het aanbod, maar met een rit van een kleine 2u is Breda dichterbij dan Oudenaarde :)

Voor zover ik had begrepen vanop het Duitse forum was het wel zo dat er enkele instellingen al op 'not activated' stonden, maar daar is toch geen reactie geweest dat er nevenwerkingen van de codering waren. Ik weet ook niet waar die "display charisma" op slaat natuurlijk. Mijn interpretatie van die waarde is dat 'ie de drive modus niet weergeeft wanneer je stil staat...

Wat waren de ingestelde waarden? Ik vermoed dat je kunt elimineren door terugzetten naar de oorspronkelijke waarde...

Net even gegoogled, en vind op http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_audi-a4-8k.html dat 'Charisma' Audi-lingo is voor Drive Select of dus Drive Modus. Misschien dat alleen de "Vehicle menu operation-menu_display_charisma" van belang is voor de weergave?

Edit: ook ergens gelezen dat je na de aanpassingen 5F moet rebooten (wat dat ook moge betekenen?). 5F is de stuurmodule?

micky

Forumguru
@VWim die is bij mij helemaal uit het menu verdwenen geweest en heb ik weer geactiveerd gekregen, ik zal er eens dieper induiken mbt bedienen alleen bij stilstand

blauwkeut

Forumguru
Eerlijk gezegd vermoed ik toch niet dat die wijziging de oorzaak kan zijn van wat je tegenkomt? Ben nog wat aan het googlen geweest, en in die 5F stuurmodule zitten wel meer opties die eindigen op _standstil en _over_threshold_high...
Is het nog gelukt te corrigeren? Hoop nu maar dat 't niet mijn schuld is :nono:

micky

Forumguru
@blauwkeut nee zit in Duitsland voor werk, maar maak je niet druk hoor, doe ik ook niet :)

ik zet de aanpassingen terug en dan zie ik of het er mee te maken heeft of niet, leuk en leerzaam :jaja:

micky

Forumguru
Oke, even een update, toen ik zojuist thuis kwam heb ik direct even gekeken en de wijzigingen nog 2 keer opnieuw doorgevoerd:

Codering:

im 5F:

(86)-Vehicle menu operation-menu_display_charisma,not activated ;

(88 )-Vehicle menu operation-menu_display_charisma_over_threshold_high,not activated ;

Deze 2 stonden bij mij op activated en zoals het lijstje van @blauwkeut aangeeft moeten ze op not activated.

Toen ik thuis kwam kon ik veel zaken niet aanpassen onder het rijden, dus bovenstaande terug gezet zoals het stond voor de aanpassingen, Columbus gereset (knop net zo lang vasthouden totdat je het Skoda logo weer krijgt (ongeveer 20 seconden))
Straat naam verdwenen en drive mode weer zichtbaar.
Nu kan ik ook weer alle aanpassingen onder het rijden doen:shocked:

Vervolgens weer de coding doorgevoerd zoals aangegeven, reset en wederom kan ik zaken niet aanpassen onder het rijden:sterretjes:

Verder ben ik er nog niet ingedoken, ik laat het uitstaan voor nu en ga er mee aan de slag als ik tijd heb.
Misschien is het handig als je (Blauwkeut) even een link naar de betreffende website kunt plaatsen (of via de pm naar me) dan kan ik daar ook eens verder kijken waar het nu mis gaat.

micky

Forumguru
Ja, daar had ik ze ook al gevonden, maar goed, iets klopt er niet volgens mij en het heeft niet met dat "standstill" te maken want die heb ik niet veranderd.

tk23

Actief lid
Met het risico van hier een aantal mensen te schofferen, ik dacht dat die VAGCOM aanpassingen enkel iets was voor tuners (en nerds), maar verdorie, daar zitten echt handige dingen tussen! Voor de duidelijkheid, dat denk ik nu niet meer.
Onbegrijpelijk dat de constructeurs het niet allemaal standaard aanbieden.
Ik heb de lijst al eens overlopen en er zijn toch een 20tal zaken die ik wil laten aanpassen van zodra ik de auto heb. Een ritje Gent - Breda zal dan misschien wel nuttig blijken.
Enkele voorbeelden die me echt nuttig lijken: DRL ook achteraan, acculaadstand, verbruikscorrectie, AM radio uitzetten...

Met het risico van hier een aantal mensen te schofferen, ik dacht dat die VAGCOM aanpassingen enkel iets was voor tuners (en nerds), maar verdorie, daar zitten echt handige dingen tussen! Voor de duidelijkheid, dat denk ik nu niet meer.
Onbegrijpelijk dat de constructeurs het niet allemaal standaard aanbieden.
Ik heb de lijst al eens overlopen en er zijn toch een 20tal zaken die ik wil laten aanpassen van zodra ik de auto heb. Een ritje Gent - Breda zal dan misschien wel nuttig blijken.
Enkele voorbeelden die me echt nuttig lijken: DRL ook achteraan, acculaadstand, verbruikscorrectie, AM radio uitzetten...

Ik ben zeer wss binnen twee tot drie weken in Gent op visite bij mijn familie. Ik kan je dan ook evt. helpen als je wilt.

Bovenaan Onderaan