Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

DVDguy

Forumguru
Gisteravond even naar Breda geweest, waar @Antera voor mij de nodige aanpassingen heeft gedaan :thumbsup:
Overigens blijkt dat een aantal zaken van de lijst, al af fabriek, geactiveerd is:

• Knipperlichten actief bij noodstop
  • DRL met achterlichten
  • DRL instelbaar maken via MFA
  • Comfort knipperlichten aanpassen 3 > 5
  • Regen sluiten
  • Ramen kunnen blijven bedienen met deur open en contact uit
  • Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit
  • Needle sweep
  • Ventilatorstand zichtbaar
  • Stoelverwarming onthouden
  • Tijd dat achterruitverwarming aanblijft
  • Elektrische achterklep sluiten met AB
  • Elektrische achterklep sluiten met knop
  • DRL dimmen bij knipperlicht
  • Dakraam openen/sluiten met comfort
  • 3e remlicht knipperen met openen/sluiten
  • AM uitzetten
  • Sleutelherkenning bij sluiten kofferklep (Kessy)
  • ESP Sport en ESP schakelbaar in menu

DVDguy

Forumguru
Kan rechts en links anders worden ingesteld; omdat ik de meeste tijd alleen rijd, is aan de bestuurderskant gekozen voor "altijd de laatste stand onthouden" en bij de passagierszijde voor "10 minuten onthouden".

ddejonge

Actief lid
Bij mij in ieder geval (nog) niet, vraag mij wel of mijn RLFS codering juist staat. De rest is juist geconfigureerd en ook zichtbaar onder Car Setup.

ddejonge

Actief lid
Zo te zien RLFS heb je een begin 2014 auto @ddejonge?

@mickey het schijnt dat je, naast de module waarin je rainclosing aanzet en de menu optie vrijgeeft, ook een aanpassing moet doorvoeren op de regensensor zelf. Dit is een andere module en is (vooralsnog) beperkt codeerbaar. Het schijnt dat je voor 2015 modellen 1 specifieke code moet coderen. Is die niet juist, dan werkt het niet...zoals in mijn geval.

@ertromp nee, die van mij is van december 2014

ertromp

Forumguru
@mickey het schijnt dat je, naast de module waarin je rainclosing aanzet en de menu optie vrijgeeft, ook een aanpassing moet doorvoeren op de regensensor zelf. Dit is een andere module en is (vooralsnog) beperkt codeerbaar. Het schijnt dat je voor 2015 modellen 1 specifieke code moet coderen. Is die niet juist, dan werkt het niet...zoals in mijn geval.

@ertromp nee, die van mij is van december 2014
Welk type regensensor heb je?
Heb je deze:

5Q0955547

Of deze:

5Q0955547A

DVDguy

Forumguru
Gisteren ramen en dak open en met een flinke gieter water op de regensensor gegoten, maar er gebeurde niks.

Kan 2 dingen betekenen: of de regensensor werkt niet (bij stilstaande auto :bloos:) of ik weet niet waar de regensensor zit :D

Antera

Donateur
Auto moet afgesloten zijn en wisserhendel in auto stand. Motor moet eerst gelopen hebben dan uitstappen en 1x vergrendelen. Dan de regensensor bij de spiegel besproeien.

@ddejonge dan heb je 2015 model en is de kans heel groot dat je de nieuwe sensor hebt en dan gaat het nog niet werken helaas.

ddejonge

Actief lid
@ertromp waar kan ik dat achterhalen?

@Antera daar ben ik ook bang voor helaas. Hoewel ik op duitse fora nu regelmatig lees dat het bij 2015 modellen ook werkt. Je moet echter een hele specifieke waarde codering op de RLFS module. Ik moet nog even nagaan of die bij mij juist staat.

ertromp

Forumguru
@ertromp waar kan ik dat achterhalen?

@Antera daar ben ik ook bang voor helaas. Hoewel ik op duitse fora nu regelmatig lees dat het bij 2015 modellen ook werkt. Je moet echter een hele specifieke waarde codering op de RLFS module. Ik moet nog even nagaan of die bij mij juist staat.
Je hebt met VCDS of VCP gecodeerd?? :pieker: Dan heb je neem ik aan ook een logfile gedraaid. Daar kun je het in zien. Log file van de long codings.

Nee helaas ook op de Duitse fora geen berichten dat het op 2015 modellen werkt. Er zijn er zelfs die de nieuwe sensor voor de oude vervangen :banghead:

Bovenaan Onderaan