Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ertromp

Forumguru
Het is echt een super pakket het VCP voor het MQB platform. Groot nadeel toch wel is dat je alle instellingen ziet. Dus je krijgt te veel info die bijvoorbeeld niet eens op je O3 zal zitten. Bijvoorbeeld -tig mogelijkheden om night vision in te stellen. Dat zal op een Audi wel aanwezig zijn maar voor Skoda nog toekomst. Zo moet je donders goed kijken welke modules je hebt en welke zaken daarbinnen aangepast kunnen worden en daar gaat het zoekwerk in zitten

Antera

Donateur
@MarcoD. er zijn idd auto's waarbij het dakraam niet mee sluit de reden is helaas onbekend net als dat de model 2015 versies de ramen en het dakraam niet meer sluiten bij regen omdat er een andere firmware in zit en deze dat blijkbaar niet aanstuurt. Ik verwacht bij jouw ook zo iets.

VCP begint idd ook hier de overhand al een beetje te krijgen maar is nog steeds wel voorzicht aftasten.

Antera

Donateur
Vandaag weer een Polo 6C onder de laptop met VCP gehad en de nodige uren in versleten. Dit moet dus ook weer gaan lukken op de Nieuwe Fabia die ik hoop snel eens te mogen begroeten

Helaas is de inlogcode van de stuurmodule veranderd en kan daar nog niet in komen voor de stuurbekrachtigings instellingen.

LED kenteken verlichting geplaatst en deze minder fel laten branden aangezien de leds te veel licht gaven op de weg. Deze gedimt

US lights op de knipperlichten en deze altijd aan of alleen aan als DRl gedragen word en uit bij dimlicht:
10915222_770536429683354_2973988974986430117_n.jpg

Achterlicht (links) aangepast ( weet nog niet wat de mogelijkheden bij de fabia gaan worden) :
10926377_770534553016875_4586272580366801879_n.jpg

DRL dimmen bij gebruik van knipperlicht door elke gewenst percentage:
Binnenverlichting mee aan met CH/LH en nog tal van andere verlichting instellingen.

micky

Forumguru
Inmiddels kan ik melden dat mede dankzij de hulp van @ertromp alles wat niet in orde was in mijn Columbus, inmiddels na veel puzzelen en testen, weer werkt zoals af-fabriek, dankzij VAGCOM maar ook VCP heeft zijn deel bij gedragen.

Laatst bewerkt:
Vandaag bij Antera geweest, was top bezoek een aantal zaken van het bekende lijstje ;) laten wijzigen, waaronder de Drive modus/Stuurbekrachtiging op Dynamisch laten stellen wat een verbetering ten opzichte van de oude onrustige afstelling :sterretjes: Op de terugweg was het verschil goed merkbaar en reed de auto een stuk rustiger, strakker en directer :cool: en uiteraard blij met alle andere aanpassingen!!
Kan niet anders zeggen dan meer dan tevreden :yeehaa: en bedank @Antera :bloemen: dan ook voor zijn goede service en @ertromp ook voor de tips ;)

En hoe zit het met ACC? De front assistent is al aanwezig, kan deze ook aangezet worden? De polo 6C heeft het namelijk wel als fabrieksoptie, de Fabia niet.
Zou wel heel fijn zijn als het aangezet kon worden.

DVDguy

Forumguru
Zou het mogelijk zijn om op de Columbus de verkeersinfo permanent in te stellen op "Route"; hij springt nu steeds terug naar alle en daar ben ik niet in geïnteresseerd

Joske

Forumguru
Lijkt mij duidelijk genoeg:

Dynamische route ingeschakeld

Via TMC ontvangen verkeersopstoppingen die op de route liggen, worden op
de kaart met een gekleurd symbool weergegeven.
Verkeersopstoppingen die niet op de route liggen, worden op de kaart
met een grijs symbool weergegeven. In welke richting de verkeersopstopping
zich bevindt, wordt door een pijl in het symbool aangegeven.

of bedoel je iets anders Guy? :)

DVDguy

Forumguru
@Joske: ik zie op de kaart helemaal geen files Dynamische route en TMC staan als het goed is aan (zal straks nog even expliciet controleren; zal niet de eerste keer zijn, dat een vinkje onbedoeld verdwijnt :D); als ik op "Traffic" druk, zie ik alle files en dan kan ik kiezen tussen "Alle" en "Route" en kies ik voor route en dan zie ik op het scherm de files op mijn af te leggen route.

Als ik weer in de auto stap, staat keuze "Route" weer uit en standaard op "Alle" en dat wil ik dus niet

VWim

Forumguru
Grappig, ik juist totaal niet. Op die manier kan ik namelijk bepalen of een andere route een beter alternatief is dan de route die meneer Columbus heeft bedacht.

micky

Forumguru
@VWim die snap ik niet helemaal, hoe kies je dat dan? ik dacht dat de columbus alleen zelf kiest, moet wel zeggen dat ik de handleiding daarover niet heb geraadpleegd.

lugolux78

Forumguru
Nope.
Je kan het al rijdend ingeven.
Dus als je het vermoeden op file hebt.
Door deze optie simuleert hij een file voor maximaal 10km.

Bovenaan Onderaan