Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

micky

Forumguru
Er is in de Columbus / Amundsen normaliter maar 1 setting te kiezen en dat is deze:

Activated / ASR off / ESC sport

Door te goochelen met de bits en bytes :D kan er nog extra gekozen worden uit deze:

Activated / ESC sport / ESC off


Activated / ASR off / ESC off

Zie ook de foto's van @Antera

Ook hier schrik ik weer van (direct wezen kijken), deze keus heb ik niet in mijn columbus en ook nooit gezien, vroeg me al direct af hoe ik mijn asr uit kon zetten in geval van nood op wintersport, @ertromp zin om op zeer korte termijn samen te kijken of je dit voor mij kunt oplossen, kunnen we gelijk bovenstaande ook uit proberen op mijn MJ15 :) ik ben er meer en meer van overtuigd dat er ook in mijn columbus van alles mist vanaf het begin in het menu
 

TL@

Forumguru
Slaap vallen had je een Passat moeten nemen. Hij stuurt keurig terug. En ik kan tijdens het rijden een flesje open maken en hij bijft keurig tussen de lijnen. Na 10 sec oid geeft hij een melding dat ik mijn handen op het stuur moet doen. En dan geeft ie een piep. Daar moet je wel wakker van worden.
Ik denk dat het systeem prima werkt.
Heb ooit een micro slaapje gehad waarbij ik mij zijkant van de auto langs de vangrail schaafde.
Met dit systeem had dat voorkomen kunnen worden. En had ik van de schik netjes aan de kant kunnen gaan.

Dat doet mijn O3 toch echt ook.

Ik kan rustig zonder handen het papier van bokes open doen, de auto blijft binnen de lijnen en vertraagd vanzelf wanneer er iemand te dicht op de voorbumper komt. Na 10 seconden of zo geeft hij melding dat ik het stuur moet vasthouden (als ik mijn knie tegen het stuur zet, stuurt hij nog steeds zelf maar komt er geen melding meer :D )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
Klopt. Had het niet helemaal duidelijk vermeld. Wat ik bedoelde is dat je letterljk in slaap kunt vallen im de Passat. Omdat ITT tot.O3 als je niet reageert hij automatisch zal stoppen

In de golf werkt het net als in de 03
 

Antera

Donateur
de instellingen voor de ASR enz komen oa uit de Leon Cupra 240. Deze instellingen werken op elke Octavia 3 @Joske

@Yuxel werkt niet op de auto's van modeljaar 2015 tot op heden hierop heeft de regensensor andere software gekregen waardoor dit niet meer werkt. @ertromp en ik en VCP zelf ook al diverse keren getest maar helaas de oplossing ervoor nog niet gevonden

Zo zijn er ook auto's waarbij alleen het dakraam dicht gaat of alleen de ramen. Ook iets wat we helaas niet niet gevonden hebben. Mocht je ooit de oplossing zien......
 
@Yuxel werkt niet op de auto's van modeljaar 2015 tot op heden hierop heeft de regensensor andere software gekregen waardoor dit niet meer werkt. @ertromp en ik en VCP zelf ook al diverse keren getest maar helaas de oplossing ervoor nog niet gevonden

Zo zijn er ook auto's waarbij alleen het dakraam dicht gaat of alleen de ramen. Ook iets wat we helaas niet niet gevonden hebben. Mocht je ooit de oplossing zien......

Ik heb regensluiten gisterenavond aan de praat gekregen met VCDS 14.10. Echter het panoramadak doet bij mij niet mee. Dus de portierramen gaan wel dicht, dakraam niet.

Ik heb onderstaande waarde ingevoerd:

upload_2015-1-15_8-35-8.png
Het gekke is dat byte 1 eerst op '80' stond, wat overeenkomt met auto type 'Octavia'. Die waarde werd niet geslikt i.c.m. de aangepaste byte 0. Dus naast het aanvinken van bit 1 en 2 onder byte 0, moest ik ook byte 1 aanpassen in '88' (autotype = Golf)

Ik heb een O3 van eind 2013. (zie onder)
 

ertromp

Forumguru
Ik heb regensluiten gisterenavond aan de praat gekregen met VCDS 14.10. Echter het panoramadak doet bij mij niet mee. Dus de portierramen gaan wel dicht, dakraam niet.

Ik heb onderstaande waarde ingevoerd:

Bekijk bijlage 34037
Het gekke is dat byte 1 eerst op '80' stond, wat overeenkomt met auto type 'Octavia'. Die waarde werd niet geslikt i.c.m. de aangepaste byte 0. Dus naast het aanvinken van bit 1 en 2 onder byte 0, moest ik ook byte 1 aanpassen in '88' (autotype = Golf)

Ik heb een O3 van eind 2013. (zie onder)
Modeljaar 2014 is ook geen probleem om regensluiten te coderen
 

micky

Forumguru
Vandaag een uurtje of 3 samen met @ertromp zitten brainstormen/coderen/uitlezen met ertromp's VAG Can Pro en VCDS in mijn auto, zeer leerzaam en uitdagend, VCP is een heel mooi programma wat ons soms ook verder hielp dan VCDS, ben heel blij met mijn VCDS, maar VCP is inmiddels wel een grote favoriet aan het worden bij mij, wat een mooi programma is dat! thanx @ertromp voor de leuke ochtend!!
 

ertromp

Forumguru
Reuze gezellig en interessant de sessie met @micky
Altijd mooi om met een andere enthausiaste VCDS'er de O3 te doorgronden.
@micky heeft me de verbanden tussen menu's op de Columbus laten zien.
Daarna hebben we met VCP ook die Columbus eens bekeken en dan zie je hoe mooi VCP bepaalde zaken combineert die bij elkaar horen en waarvoor je bij VCDS meer moet scrollen en sub menu's moet openen om bepaalde zaken te activeren.
Ook diverse andere modules doorlopen maar dan zie je dat je tijd te kort hebt.
Super interessant is ook weer het aantal meetwaardeblokken op de DSG 7 bak. Ondanks dat mijn O2 ook een DSG 7 heeft met de aanduiding DQ200 is het aantal meetwaardeblokken verdubbeld en staat de info ook op andere posities. Daar is nog een hoop ontwikkelingswerk in te doen om te zien wat waar voor is want alleen op bijvoorbeeld koppeling 1 kun je al -tig verschillende info oproepen en dan in procenten, mm's, voltages etc.
Maar allemaal nog zo mooi zo'n O3 en het VCDS en VCP waar onze voorkeur toch echt ligt die van @micky en mij is de klassieker auto. Niks geen gezeur met de PC :deuk:
 
Bovenaan Onderaan