Er is in de Columbus / Amundsen normaliter maar 1 setting te kiezen en dat is deze:
Activated / ASR off / ESC sport
Door te goochelen met de bits en bytes kan er nog extra gekozen worden uit deze:
Activated / ESC sport / ESC off
Activated / ASR off / ESC off
Zie ook de foto's van @Antera
Slaap vallen had je een Passat moeten nemen. Hij stuurt keurig terug. En ik kan tijdens het rijden een flesje open maken en hij bijft keurig tussen de lijnen. Na 10 sec oid geeft hij een melding dat ik mijn handen op het stuur moet doen. En dan geeft ie een piep. Daar moet je wel wakker van worden.
Ik denk dat het systeem prima werkt.
Heb ooit een micro slaapje gehad waarbij ik mij zijkant van de auto langs de vangrail schaafde.
Met dit systeem had dat voorkomen kunnen worden. En had ik van de schik netjes aan de kant kunnen gaan.
Volgende week maandag auto naar de dealert.
@ertromp, we zullen dan snel afspraken maken om VIM nu aan de gang te krijgen.
Hopelijk in ieder geval...
@Yuxel werkt niet op de auto's van modeljaar 2015 tot op heden hierop heeft de regensensor andere software gekregen waardoor dit niet meer werkt. @ertromp en ik en VCP zelf ook al diverse keren getest maar helaas de oplossing ervoor nog niet gevonden
Zo zijn er ook auto's waarbij alleen het dakraam dicht gaat of alleen de ramen. Ook iets wat we helaas niet niet gevonden hebben. Mocht je ooit de oplossing zien......
Modeljaar 2014 is ook geen probleem om regensluiten te coderenIk heb regensluiten gisterenavond aan de praat gekregen met VCDS 14.10. Echter het panoramadak doet bij mij niet mee. Dus de portierramen gaan wel dicht, dakraam niet.
Ik heb onderstaande waarde ingevoerd:
Bekijk bijlage 34037
Het gekke is dat byte 1 eerst op '80' stond, wat overeenkomt met auto type 'Octavia'. Die waarde werd niet geslikt i.c.m. de aangepaste byte 0. Dus naast het aanvinken van bit 1 en 2 onder byte 0, moest ik ook byte 1 aanpassen in '88' (autotype = Golf)
Ik heb een O3 van eind 2013. (zie onder)
Als je zorgt voor de Duvel dan leg ik VCP in plat Vlaams uit