Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

micky

Forumguru
@Antera, waarbij volgens mij gemeld moet worden dat niet het trillen van het stuur aan te passen is (ik ben nog niemand tegen gekomen die daadwerkelijk een trillens stuur heeft bij het passeren van een lijn), maar wel de intensiteit van de ingreep, oftewel zet je hem hoog, dan trekt het stuur veel harder aan je handen dan als hij laag staat. correct me if i'm wrong ;)

Antera

Donateur
Binnenkort als ik weer tijd heb ga ik de lijst nog eens onder de loep nemen en de testings verwijderen en daar waar nodig ook alles in een logische volgorde zetten. Dan klopt dat wat jij zegt @micky ook weer

Darkside

Forumguru
Als ik het me goed herinner. Staat er zelfs trillen in de handleiding als je geen richting aanwijzer gebruikt. En geen trilling als je wel je richting aanwijzer gebruikt.
Maar hij blijft keurig binnen de lijnen. En als ik zonder richting aanwijzer van baan Wijzig. Dan voel ik niets.
Op zich ben ik tevreden hoe hij nu reageert.

micky

Forumguru
Maar stel dat je in slaap valt, denk je dat het systeem sterk genoeg is om je op de baan te houden? en hoe wordt je gewekt? dat is namenlijk de reden dat ik het bestelt heb, ik moet eerlijk zeggen dat me dat tegen valt, overigens werkt het wel heel goed voor als je even je concentratie verliest, je blijft netjes in je eigen baan.

Darkside

Forumguru
Slaap vallen had je een Passat moeten nemen. Hij stuurt keurig terug. En ik kan tijdens het rijden een flesje open maken en hij bijft keurig tussen de lijnen. Na 10 sec oid geeft hij een melding dat ik mijn handen op het stuur moet doen. En dan geeft ie een piep. Daar moet je wel wakker van worden.
Ik denk dat het systeem prima werkt.
Heb ooit een micro slaapje gehad waarbij ik mij zijkant van de auto langs de vangrail schaafde.
Met dit systeem had dat voorkomen kunnen worden. En had ik van de schik netjes aan de kant kunnen gaan.

Renzo4000

Forumguru
Hij corrigeert redelijk goed en bij te lang geen actie van de bestuurder hoort je een piepsignaal, vervolgens wordt het systeem uitgeschakeld. Dan maar hopen dat je wakker bent geworden @micky :)

Antera

Donateur
Nieuwe opties toegevoegd

ASR/ESP aanpasbaar maken in het menu
Mistlampen mee seinen met Grootlicht seinen
Achter ruitenwisser automatisch mee aan in stand 2 van de wisser ( dit kan standaard al zijn maar niet altijd )

Mede dank aan @ertromp

Bijlagen

• MQB VCDS 1.3AA.pdf
    217,7 KB · Weergaven: 177
  • 20150108_184908.jpg
    20150108_184908.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 193
  • 20150108_184648.jpg
    20150108_184648.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 175

ertromp

Forumguru
Er is in de Columbus / Amundsen normaliter maar 1 setting te kiezen en dat is deze:

Activated / ASR off / ESC sport

Door te goochelen met de bits en bytes :D kan er nog extra gekozen worden uit deze:

Activated / ESC sport / ESC off

Activated / ASR off / ESC off

Zie ook de foto's van @Antera

Bovenaan Onderaan