Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

micky

Forumguru
Geen idee @mickey , heeft te maken met het programma van de leasmij. Ik had alleen de lane assist gewild maar als ik die aanklik krijg je een melding dat dit alleen kan met verplicht tavelpakket en het travelpakket kon alleen weer verplicht met de columbus huppeldepup.

Ik denk trouwens dat je voor achteraf lane assist ook af fabriek parkeerassist nodig hebt. De stuurcorrectie gaat volgens mij via dezelfde motor. Als je achteraf parkassist wil aanbrengen is dat wel een hele operatie.

Die heb je sowieso op de EBL, de lane-assist en het travelpakket zijn opties

adjego

Actief lid
Er is een nieuwe optie. Deze is getest op de Golf 7 en zou dan ook op de Octavia een mogelijkheid moeten zijn. Dat is de Lane Assist. Deze zou door plaatsen van de camera en de bekabeling en de nodige coderingen ook op de Octavia 3 geactiveerd en geplaatst kunnen worden.

Daarnaast is dan ook de verkeersbordherkenning meteen mee te nemen net als grootlicht assistent.

Wat je dan als laatste nog moet doen is een tik tegen je voorruit geven, aangezien je een andere nodig hebt voor het kunnen plaatsen van die camera. En dan hopen dat je verzekerd bent voor ruitschade..:D

Overigens moet laneassist nog gekalibreerd worden volgens mij. Heb je daar ook een oplossing voor?

Antera

Donateur
Iemand hier deze al voorbij zien komen?

Is idd bij veel modellen mogelijk maar bij sommige niet Superb niet getest eerlijk gezegd

@ertromp grootlicht assistent heb ik idd ook nog nergens los gezein buiten het feit dat dit wel ergens in de camera te vinden moet zijn maar kom er ook delen van tegen in module 09 onder andere de reset en snelheids ingave enz. Ben wel benieuwd @micky waar je dit gevonden hebt :-)

Joske

Forumguru
Heb het al vast een keertje gezegd maar ik heb enkel grootlichtassistent.. Maar geen lane assist of verkeersbordenherkenning. Zijn dit nu 2 verschillende soorten camera's? Of kan dit allemaal "geactiveerd" worden mbhv VCDS? :)

micky

Forumguru
Is idd bij veel modellen mogelijk maar bij sommige niet Superb niet getest eerlijk gezegd

@ertromp grootlicht assistent heb ik idd ook nog nergens los gezein buiten het feit dat dit wel ergens in de camera te vinden moet zijn maar kom er ook delen van tegen in module 09 onder andere de reset en snelheids ingave enz. Ben wel benieuwd @micky waar je dit gevonden hebt :-)

Je hebt PB

Renzo4000

Forumguru
Vandaag ook bij @ertromp geweest voor wat aanpassingen(net voor @wimpie33 :D)...

Ik ben erg hartelijk ontvangen en hebben al gauw twee uurtjes doorgebracht in mijn octaaf met de laptop op schoot bij ertromp. Helaas was het automatisch sluiten van de deuren icm kessey niet mogelijk, evenals het regensluiten...hopelijk wordt het nog mogelijk in de toekomst.

Het was in ieder geval leerzaam(voor ons allebei denk ik :D) en nogmaals bedankt voor de service @ertromp !

ertromp

Forumguru
Altijd leuk een hagelnieuwe O3 coderen. Het valt me op hoe snel modules wijzigen. Het is ook amper bij te houden voor Vag Can Pro en Ross Tech al die software veranderingen in modules. Inderdaad is regensluiten nog steeds een probleem op 2015 auto's met de gewijzigde sensor. Hopelijk zsm dat in 2015 de VCP en VCDS er klaar voor is.
En die deuren sluiten bij weglopen van de auto is helaas alleen mogelijk op de Golf 7 (of zullen ze dat gedaan hebben omdat die Golf gasten vergeetachtiger zijn :D)

Vandaag eens mooi wat coderingen met VAG Can Pro op de auto van @Renzo4000 en ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit een beter programma is als VCDS waarom:

Lekker op alfabet kunnen sorteren in modulen.
Bij coderen van bij voorbeeld lampen worden bijbehorende zaken zoals dimwaarden etc in 1 menu geplaatst.
Makkelijke one-click functies etc etc.

Darkside

Forumguru
En die deuren sluiten bij weglopen van de auto is helaas alleen mogelijk op de Golf 7 (of zullen ze dat gedaan hebben omdat die Golf gasten vergeetachtiger zijn :D)
Geen id of ik vergeetachtiger wordt. Ik denk van niet :maakmegek:

Maar als je wegloopt, klappen dan ook automatisch je buitenspiegels in?
Want het lijkt me wel een fijne optie

Bovenaan Onderaan