Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
Nog een regeltje erbij.
Ook voor de modellen zonder lichtsensor kan ik Comming Home activeren

Start/stop uitschakelen blijkt dat de nieuwe software rekening ermee houd en als je de SS knop per ongeluk weer een keer bediend deze weer terug word geschreven naar de standaard instellingen en SS weer gaat werken.

100% is dit nog neit maar heb er 2 gehad waarbij na een paar dagen bleek dat het weer is gaan werken. Volgens een van de klanten nadat de knop gebruikt is. Word nog verder onderzocht om een van de andere oplossingen te bekijken

Hetzer

Forumguru
Goed bezig @Antera,

Maar toch vreemd dat needle-sweep wel kan op de eerste FL modellen van de F2, en ook op de nieuwe F3, maar niet op de laatste met software ge-update versies van de 2014 F2 modellen, zoals de MC van mij :banghead::D

Antera

Donateur
Er is een nieuwe optie. Deze is getest op de Golf 7 en zou dan ook op de Octavia een mogelijkheid moeten zijn. Dat is de Lane Assist. Deze zou door plaatsen van de camera en de bekabeling en de nodige coderingen ook op de Octavia 3 geactiveerd en geplaatst kunnen worden.

Daarnaast is dan ook de verkeersbordherkenning meteen mee te nemen net als grootlicht assistent.

Antera

Donateur
De camera kost met de kabelset zon 450 euries moet er dan nog in en aanmelden maar dan heb je wel ook lanbe assist, verkeersbordherkenning extra. Vast wel iemand die kan vertellen wat de meerprijs is van bovenstaande

micky

Forumguru
@Antera dat kan ik bij benadering, lane assist was ongeveer dat bedrag op mijn auto (ik dacht 490 maar zeker ben ik niet) en de rest was met VAGCOM aan te zetten, voor de mensen zonder kabel dus een kleine opslag zeg maar..

martijn v o

Forumguru
Heb ik.

Travelpakket (Verkeersbordherkenning en grootlichtassistent) 320 euro
Lane assist 400 euro

de lane assist kon niet besteld worden zonder het travelpakket. Dus fabriek af 720 euro.

micky

Forumguru
oke, @martijn v o ik heb dus alleen de lane assist besteld en het travelpakket afbesteld, travelpaket heb ik zelf aangezet met VAGCOM

waarom kon jij het niet los bestellen?

ddejonge

Actief lid
Was gistermiddag nog even bij de garage :dankje:
Sprak even met van de monteurs o.a. over de VAG-COM mogelijkheden. Kregen het zo even over de buitenspiegels (in relatie tot het weer/bevriezen), hij wist te vertellen dat je de buitenspiegelverwarming gelijk kunt schakelen met de achteruitverwarming.

Iemand hier deze al voorbij zien komen?

martijn v o

Forumguru
oke, @martijn v o ik heb dus alleen de lane assist besteld en het travelpakket afbesteld, travelpaket heb ik zelf aangezet met VAGCOM

waarom kon jij het niet los bestellen?

Geen idee @mickey , heeft te maken met het programma van de leasmij. Ik had alleen de lane assist gewild maar als ik die aanklik krijg je een melding dat dit alleen kan met verplicht tavelpakket en het travelpakket kon alleen weer verplicht met de columbus huppeldepup.

Ik denk trouwens dat je voor achteraf lane assist ook af fabriek parkeerassist nodig hebt. De stuurcorrectie gaat volgens mij via dezelfde motor. Als je achteraf parkassist wil aanbrengen is dat wel een hele operatie.

Bovenaan Onderaan