@
micky Die rijbewijssite zegt me niet zoveel, want dat is geen overheidssite zoals wetten.nl wel is.
Als ik naar die wetten.overheid.nl-link kijk, dan moet ik je op het eerste gezicht gelijk geven.
Op het tweede gezicht vallen er echter wel een paar dingen op.
- Normaal staat er boven de zoekresultaten van de wetten-site "geldig op <zoekdatum>", maar in dit geval staat daar 16-05-2011. Da's een beetje raar.
- De in die link geciteerde bepaling komt uit het Verdrag van Wenen, zoals er boven staat. Verdragsbepalingen krijgen m.i. pas rechtskracht voor de mensen in het land als ze in de nationale wet- en regelgeving van dat land zijn opgenomen. Daarom ben ik in onze onvolprezen wetten-site op zoek gegaan met de term "stadslichten", hetgeen in totaal precies 48 hits opleverde. Die heb ik alle 48 bekeken en daarbij vastgesteld dat ze zonder uitzondering betrekking hebben op wat er mag of moet zitten op voertuigen van allerlei categorieën, welke kleur, welke hoogte boven het wegdek, etc. Er heeft er echter niet één van deze 48 betrekking op het gebruik ervan. En dat vind ik dan weer méér dan een beetje raar...
Helaas heb ik nu eerst even een boel andere dingen te doen, maar het intrigeert me wel dus zodra ik er tijd voor heb ga ik me daar zeker verder in verdiepen met nog wat andere creatieve zoektermen.
To be continued dus - maar dan wellicht in een ander topic, want hier beginnen we een beetje af te drijven...