Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

peterrapid

Forumguru
Vandaag dus ook actieve begeleiding aangezet en nog altijd stuurt ze zoals een zatte zwitser :deuk: not my cup of tea dus lane assist ga ik nie meer gebruiken.

peterrapid

Forumguru
Er bestaat nochtans een heel leuk appje op de windhoos, gewoon spreken tegen je telefoon en hij schrijft het berichtje zelf :tegek: schijnt dat dit bij appelmoes ook bestaat.

Joske

Forumguru
Er bestaat nochtans een heel leuk appje op de windhoos, gewoon spreken tegen je telefoon en hij schrijft het berichtje zelf :tegek: schijnt dat dit bij appelmoes ook bestaat.
klopt!

maar enkel in bepaalde talen, en volgens mij (of ik moet heel erg mis zijn, zit er nog geen NL in Siri) ;)

adee

Senior Member
Is het mogelijk om m.b.v de VAGCOM DRL uit te schakelen zodra de xenonverlichting aanspringt? (Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het antwoord niet vinden)
Vast dank!

micky

Forumguru
Is het mogelijk om m.b.v de VAGCOM DRL uit te schakelen zodra de xenonverlichting aanspringt? (Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het antwoord niet vinden)
Vast dank!

Die springt standaard uit en gaat op het verplichte stadslicht, dus het uitschakelen van de ledstrips zou volgens mij illegaal zijn...

ertromp

Forumguru
Daar heeft @micky inderdaad gelijk. Zodra je Xenon aan gaat dimt de led strip iets. Die fungeert dan als stadslicht. Je zou nog wel iets verder kunnen dimmen dat stadslicht wellich

adee

Senior Member
@micky @ertromp Dank voor jullie behulpzame antwoorden mannen! Had inderdaad de stadsverlichtingfunctie van de ledstrip over het hoofd gezien. In de how to voor het vervangen van de verlichting door ledverlichting van @thekawa staat echter aangegeven dat er nog steeds twee stadslichten, los van de ledstrip dus, in de verlichting aanwezig zijn. Het vermogen van dese stadslichten is waarschijnlijk niet voldoende om de ledstrips te compenseren?

adee

Senior Member
Ik zal nog eens goed kijken in de lichtunit komend weekend. Misschien kan @thekawa ook wat meer informatie geven?
Of ben ik nu de lichtunit van de O2 en de O3 met elkaar aan het verwarren. :sterretjes:

micky

Forumguru
Die "losse" stadslichten kan ik zo niet plaatsen? !
Die zijn er m.i. niet
er zitten idd nog kleine blauwe steeklampjes van 5 watt in de xenon unit.

Ik bedenk me dat het mogelijk moet zijn de strips naar 0 te dimmen als xenon aangaat, maar welke in de lange rij mogelijkheden binnen VCDS het is zou ik niet weten.

ertromp

Forumguru
Maar die steeklampen staan toch nooit aan dan? Want het is me niet eerder opgevallen dat die lampjes aanwezig zijn in de koplamp met Xenon.
Ik neem aan dat als je de ledstrip (die ook als stadslicht functioneert) uit wilt hebben als Xenon inschakelt dat je dan ook dat steeklampen wilt laten branden?

adee

Senior Member
Inderdaad: ledstrip uit steeklampjes aan als de xenonlampen gaan branden. Dan voldoe ik nog aan de wettelijke eis van het voeren van stadslichten en heb ik de cosmetische aanpassing die ik graag zou willen :-)

Joske

Forumguru
zouden die steeklampjes van 5 Watt er dan zitten voor als je xenonlamp de geest heeft gegeven? Of als je ledstrip de geest heeft gegeven? :)

micky

Forumguru
Maar die steeklampen staan toch nooit aan dan? Want het is me niet eerder opgevallen dat die lampjes aanwezig zijn in de koplamp met Xenon.
Ik neem aan dat als je de ledstrip (die ook als stadslicht functioneert) uit wilt hebben als Xenon inschakelt dat je dan ook dat steeklampen wilt laten branden?

ze branden sowieso als de xenon aan is, maar je ziet het alleen maar in de vorm van verlichte strepen die van het glas naar de achterkant van de koplamp lopen, ik heb geprobeerd er blauwe leds in te doen, spuuglelijk hahaha
zal kijken of ik in het donker een fototje kan maken, anders laat ik het wel zien aan je, moet toch nog ff een afspraak met je maken :)

Hier kun je ze trouwens zien:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/79131454/octavia/IMG_1303_tn.jpg

Foto uit het draadje van @blauwkeut , op de laatste pagina zie je een foto van mij, daar zijn ze geler

http://www.skodaforum.nl/forum/i/octavia-3-combi-elegance-2-0tdi-dsg-race-blue.23158/page-5

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan