Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

micky

Forumguru
Die spiegelkanteling is inderdaad bij de auto's met elektrische stoelverstelling een stuk beter dan de achteraf gecodeerde auto's
Is dat ook gelijk de reden waarom ik het heb dan? omdat ik elektrisch verstelbare stoelen heb? :cool:

dan blijft de vraag, waarom is het dan wel goed en niet als je het achteraf doet, misschien wordt er door de programmeurs toch ergens iets vergeten, waardoor hij niet voldoende omhoog komt.

Antera

Donateur
Vermoedelijk zit er met de stoelen wel de geheugen functie in omdat dan aan de hand van de stand van de stoel de spiegels zich ook corrigeren in de betreffende standen

martijn v o

Forumguru
Vandaag VCDS erop gegooid om het een en ander in te stellen bij mijn nieuwe OCIII.

1- Rechter spiegel kantelen bij parkeren. gelukt.
2- Needle Sweep. gelukt.
3- Blowerstand in scherm. gelukt. (waar kun je dat dan zien???, ik zie het niet in het grote scherm)
4- Achterklep sluiten met knop in console en met de afstandsbediening. Valt me op dat als je hem sluit hij als hij bijna dicht is stopt. Als ik hem daarna weer iets open doe en daarna dicht dan gaat ie helemaal dicht. Hoort dat zo?
5- Grootlicht assistent permanent aangezet.
6-Stoelverwarmingskeuze laten onthouden. gelukt.
7-Rainclosing. gelukt staat in het menu maar moet ik nog wel testen

Laatst bewerkt:

lugolux78

Forumguru
Blowerstand zie je niet op scherm maar op de middelste knop (oranje dots)

Bij mij sluit klep het laatste stuk ook anders. Soort van "aanzuigen", maar sluit wel volledig.

Joske

Forumguru
Vandaag VCDS erop gegooid om het een en ander in te stellen bij mijn nieuwe OCIII.

waarom heb je dat via VCDS geactiveerd?

is toch maar gewoon hendel verzetten en vinkje in menu? (en volgens mij niet handig op onze wegen..)

ertromp

Forumguru

1- Rechter spiegel kantelen bij parkeren. gelukt.
2- Needle Sweep. gelukt.
3- Blowerstand in scherm (ik zie alleen op het scherm niet veel extra's verschijnen)
4- Achterklep sluiten met knop in console en met de afstandsbediening. Valt me op dat als je hem sluit hij als hij bijna dicht is stopt. Als ik hem daarna weer iets open doe en daarna dicht dan gaat ie helemaal dicht. Hoort dat zo?
6-Stoelverwarmingskeuze laten onthouden. gelukt.
7-Rainclosing. Deze doet het niet, in de module geeft hij aan : out of range. Jammer.

Bij nr. 4 zal de klep toch echt moeten sluiten

Bij nr. 7 zijn wisselende ervaringen maar daar weten ik en @Antera alles van. Gezien in de sessie bij @Antera dat 2015 modellen heel verschillend kunnen reageren.

Maar heb je ook de officiële Ross Tech gebruikt met de software versie 14.8.1.? Dat is toch zeker 1 van de voorwaarden om Rainclosing voor elkaar te krijgen. En ook eventuele andere opties trouwens

martijn v o

Forumguru
@ertromp en @Antera Ja officiële kabel gebruikt met de laatste software.

Er zitten twee mogelijkheden in het menu:
1- Touch (en dat is vasthouden van de knop)
2- Tap (en dat is indrukken van de knop en daarna kun je hem loslaten)

Ik had touch en heb dat gewijzigd naar tap, en nu doet ie het zowel op de binnenknop bij de pook alsmede op de afstandsbediening.

Gelijk maar even de piep uitgezet bij openen en sluiten.

Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
@micky bij mij trilt stuur niet maar als je stuur losjes vasthoudt gaat hij van de ene kant naar de andere wordt er zeeziek van was eerste en tot nu toe laatste keer dat ik dit heb gebruikt.

micky

Forumguru
dan moet je actieve begeleiding aanzetten, dan houd hij de baan in het midden, zet je dit uit (dus alleen lane assist aan), dan grijpt hij alleen in als je "per ongeluk" de baan zou verlaten, maar stuur vibratie is dus niet standaard..

Edit, of je hebt te weinig afstand tot je voorganger, dan kan hij niet ver genoeg kijken en wordt hij heel nerveus.

micky

Forumguru
Ik rij echt al bijna 9000km met het systeem aan, bevalt me goed alleen heb ik het idee dat als ik in slaap zou vallen, ik alsnog over de lijn verdwijn, want ook in de "zware" stand ga je nog makkelijk de lijn over en er piept of trilt gewoon niets, dat had ik liever wel, maar trillen van stuur is in te schakelen, alleen leek het mij sterk dat dit standaard niet werkt. ook wil bij mij de vermoeidheidsherkenning niet meer aan, hij geeft altijd "functie momenteel niet beschikbaar" terwijl het eerst wel werkte...

Kun jij de "zwaarte" van ingrijpen bij je LA ook instellen, dit stond namelijk bij mij ook standaard uit en heb ik aangezet met VAGCOM

Antera

Donateur
hij gaat alleen uit als je je knipperlicht gebruikt maar je kan in je menu van je columbus meen ik zeld aanpassen naar de strekte van de reactie bij bestuurdhulpsystemen anders kan dit met VCDS aangepast worden om dit in het menu weer te geven.

Daarnaast is verder niet zo heel veel daarin aan te passen vrees ik. Jij moet eigenlijk geen lane assist hebben dan @wimpie33 ? Je moet de auto ook niet de andere baan op laten rollen maar echt wel sturen naar die kant

Bovenaan Onderaan