[O2] De beste autoband

LenK

Forumguru
Zo snel versleten ligt eerder aan de rechtervoet dan aan de banden.
Ik heb ook die Potenza RE 50 en die staan er niet om bekend dat ze snel slijten. De mijne zien er na 20K in ieder geval nog uit als nieuw.

Voor nog slijtvaster moet je naar Michelin. Op mijn O2 had ik Primacy en die waren na 50K nog als nieuw

Maar nogmaals die rechtervoet zal het bij alle banden wel moeilijk maken om er lang mee te doen.

LenK

Forumguru
Niet echt stil, maar dat vond ik van die Michelins ook niet.
Misschien dat we verwend zijn door afwezigheid van andere geluiden?

Er was eerst een website destilleband.nl. Daar kon je zien hoeveel dB een band scoorde onder de EU limiet. Potenza en Primacy zaten op -5 terwijl de beste banden -7dB haalden.
Dus ze zijn niet de beste maar ook lang niet de slechtste qua geluidsproductie.
Hier is een kopie van deze bandenlijst.

Zie dat het lijstje nu tot -8dB gaat. Dat is 3dB verschil met 5dB oftewel 2x zo zacht. Dat is wel de moeite waard. Alleen zijn het allemaal banden waar moeilijk aan te komen is vrees ik (weinig leveranciers en weinig maten)

Porettuhcs

Senior Member
Ik dacht dat het misschien aan de combi Skoda met de Potenza's lag en omdat jij een 6 hebt was ik benieuwd of jij ook veel rolgeluid had....

Bedankt voor je lijst... ga daar eens even neuzen en wat betreft de verwendheid mbt afwezigheid van andere geluiden denk ik dat ik je daar gelijk in moet geven... het is ook mijn eerste auto waar ik me een beetje stoor aan de rolgeluiden...

hemi24

Forumguru
Volgens mij heb ik ongeveer 60.000km gereden met mn Potenza's. Toen waren ze nog niet versleten, maar door de herrie toch vervangen.

Ik hoop dat mijn Potenza's sneller aan vervanging toe zijn: heb er tot winterwissel 14k mee gereden en na 2 km met de nieuwe winterbanden wist ik het zeker: Nooit meer die lawaai-enza's van Brugsteen..!

MarcoO2

Forumguru
em ik zat nog wel te balen dat ik er geen Potenza's onder mocht laten leggen in plaats van de Turanza's... maar blijkbaar moet ik daar misschien maar blij mee zijn!

___JC___

Forumguru
Nou Potenza's hebben wel een poepie meer grip dan Turanza's dus als je een paar seconden van je ring-tijd af wilt halen zou ik overstappen.
;)

Guy

Nieuw lid
Scheelt dit nu veel in het gebruik? En hoe is de wegligging met deze banden?
Met de energy saver denk ik dat het verbruik met 0,3l/100km naar beneden is gegaan en de baanligging is zeer goed zelfs bij nat weer, het is natuurlijk geen raceband maar toch een band met zeer veel comfort en zeer stil.
Voor mij de beste band die ik tot nu heb gehad en ik ben niet alleen kijk maar eens op www.autobandentest.com.

Porettuhcs

Senior Member
Ben net even bij de bandenboer geweest.... ik moet er toch idd 4 nieuwe onderzetten... de achterbanden hebben platte vlakken op het loopvlak.... volgens de bandenboer had ik ze meerdere keren van voor naar achter (nee niet van links naar rechts ivm de verplichte rijrichting) moeten zetten om dit te voorkomen...

De man raadt mij de Michelins aan... de Exalto PE2 of de Pilot Sport PS2...

Voor de prijs maakt het niet uit.... die kosten zijn gelijk.. ook gelijk aan een gemiddelde mei vakantie in het buitenland :eek:

Het dillema is dus nu beperkt tussen de Exalto en de PS

___JC___

Forumguru
Ik zit daar zelf ook aan te denken... maar dat is alleen maar omdat er sport bij staat (mmm begin echt een beetje simpel te worden)......:1761:

JC wat is jouw onderbouwing?

Ik begin echt simpel te worden want ik heb Michelin SP2 eronder liggen en geen Dunlops. :smirk:

Porettuhcs

Senior Member
Ik begin echt simpel te worden want ik heb Michelin SP2 eronder liggen en geen Dunlops. :smirk:

hahaha..... nu zou het voor mij nog makkelijker moeten zijn.... maarrrrr ik dacht een uurtje geleden... ik bel die bandenboer nog ff... hij raadt mij die Exalto's aan... deze zouden bijna geen last hebben of kunnen krijgen van cuppen ivm het profiel wat hier om ligt...

Dus ik was er bijna uit.... JC je wordt bedankt!:mad: ;)

___JC___

Forumguru
:) Ervaringen uit het verleden van andere O2 rijders zijn geen garantie voor de toekomst. Pak die Exalto dingen gewoon als de bandenboer dat zegt. Die heeft er verstand van zou je zeggen.

Porettuhcs

Senior Member
:) Ervaringen uit het verleden van andere O2 rijders zijn geen garantie voor de toekomst. Pak die Exalto dingen gewoon als de bandenboer dat zegt. Die heeft er verstand van zou je zeggen.

:D... ga ik doen

Je weet zeker dat je geen Exalto's er onder heb zitten? :grin:

Porettuhcs

Senior Member
@ Marco....

Heb binnenkort nog een setje bijna sliks voor je... voor op de Ring...

vriendenprijsje :cool: :grin:

Bovenaan Onderaan