Oli4 heb jij dat uitlijnen al laten doen? Ben benieuwd of het helpt!
Laat ik vanochtend dit gedaan hebben...
.
M'n O-2 bleek al binnen de toegestane normeringsafwijkingen te voldoen (daarom kreeg ik ook wat korting van €20,-).
Omdat m'n vorige banden vóór (Dunlop sportmax) aan de beide binnenkanten waren afgesleten was voor mij de uitlijning extra belangrijk, naar nu blijkt voor niets. 't ProfileTyreCenter vermoedde dat deze banden ook achter hebben gezeten. Vanuit hun ervaring was een groot aantal VAG-platforms (Golf/Leon/Octavia/Passat/A4) gevoelig voor 'cuppen' op de achterwielen. Waarschijnlijk zijn vorig jaar door de dealer de banden van achter naar voren verplaatst..
Omdat er óók 'RoadHog' banden op zaten, is nu alles ingewisseld voor de Pirelli's... Eén ding is zeker: bij mij zijn ze een stuk stiller dan de Dunlop/Roadhog combi.
Vermoedelijk, nu achteraf bedacht, zijn er 2 mogelijke oorzaken voor m'n hogere verbruik:
*) Eind vorig jaar heb ik de EGR-klep moeten vervangen, vanwege tè zuinig rijden, waardoor íe dicht is geslipt => Rij daardoor nu weer wat 'pittiger' (€350,= reparatiekosten krijg ik met jaarlijks 28k-km niet gecompenseerd met 'zuinig rijden').
*) oktober 2009 is m'n 2.0TDi ge-"JD-ed"..:xyxthumbs: zolang ik ''t nieuwe rijden blijf volgen zal 't wel meevallen met een hoger verbruik => maar omdat ik dat dus nu een tijdje nìet doe (vanwege die vermaledeide EGR-klep) is 't verbruik extra gestegen....
Na ja, als ik €350,- voor een EGR klep afzet tegen (¾l/100km * 28000km * €1,14 => €240,-) voor meer brandstofkosten en méér rijplezier
.
Auto hebben / rijden kost gewoon geld.... :bye: